AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Jeg føler meg ikke god nok! Når jeg er med venner er vi alle likeveldige og vi setter pris på hverandre. Når jeg treffer nye mennesker tenker jeg aldri over hvem som er bedre enn hvem, Men i familien er det ett mennesker som alltid får meg til å føle meg dårlig. Jeg har prøvd å si ifra uten at det hjalp noe, jeg har prøvd å snakke med noen om det (tenkte at det kanskjer ble lettere hvis jeg sa det høyt og fikk bekreftet at jeg er god nok), jeg har prøvd å unngå vedkommende. Jeg kunne jo ha sluttet å gå i de sammenkomster vedkommende også er invitert i, men da straffer jeg jo meg selv da jeg har et godt forhold til alle andre. Jeg kan ikke forandre andre, jeg ønsker ikke å bli bitter og jeg burde ikke bry meg om hva andre sier, men hvordan lærer man seg å slutte å bry seg om hva folk sier av negativitet til en? Anonymkode: 076e8...9df
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Hei! Det er trist å høre at det er noen som får deg til å føle deg slik. Tror jeg skjønner litt hvordan du har det. Jeg har selv vokst opp med en far som var sånn. Han kunne kritisere meg og rakke ned på meg i timesvis, for å trykke meg ned. En flink hverdags-psykopat, kan man si. Det jeg vil anbefale deg er psykologterapi. Det er viktig å finne en som er riktig for deg, altså en psykolog som du har god kjemi med. Hvis det ikke fungerer med en, så prøv en annen. Her kan du fortelle i detalj om problemet med denne personen. Du kan også fortelle om konkrete situasjoner, hva denne personen sa til deg da, hvordan fikk dette deg til å føle deg? osv. Så kan psykologen lære deg hva du kan si / eller gjøre neste gang du opplever ubehag i nærheten av vedkommende. Etterhvert lærer du altså å håndtere det. Har ingen bedre ide, uten at det er nettopp en profesjonell som er de beste til å lære oss til å takle å omgås vanskelige folk. Hvis du bor / jobber i nærheten av Oslo sentrum, kan jeg varmt anbefale Anne Selvik. Hun er er kjempeflink og hyggelig dame. Lykke til Anonymkode: 1a230...f76 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Hvis du går for en måte å si i fra, vær sikker på at du kan takle det før du starter med det. Jeg er vanligvis en rolig og snill person, men om noen forsøker å tråkke på meg, vær du sikker på at jeg slår tilbake. Da finner jeg svake punkter til den personen det gjelder, og lar personen få merke det. Dessverre er det slik, at enkelte kun forstår når de får det samme i retur. Og ja, alle har sine svake sider. Anonymkode: b6468...b31 1
Gjest Genevieve Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du går for en måte å si i fra, vær sikker på at du kan takle det før du starter med det. Jeg er vanligvis en rolig og snill person, men om noen forsøker å tråkke på meg, vær du sikker på at jeg slår tilbake. Da finner jeg svake punkter til den personen det gjelder, og lar personen få merke det. Dessverre er det slik, at enkelte kun forstår når de får det samme i retur. Og ja, alle har sine svake sider. Anonymkode: b6468...b31 Problemet med den fremgangsmåten er hvis personen ikke tåler å bli motsagt, da kan det eskalere og du kan ende opp med å få slengt mye verre ting etter deg. Sannsynligvis også ende opp med å komme inn i et negativt mønster med vedkommende hvor dere ender med å stå å skrike til hverandre ved hver samtale. Jeg tror at å enten si at du ikke vil snakke med vedkommende før h*n kan snakke om hyggelige ting eller å si at du synes det er kjipt å alltid få slengt negative ting etter deg hver gang du snakker med h*n kan hjelpe. Når man føler seg angrepet er det lett å ty til motangrep heller, enn å sette grenser for seg selv eller å fortelle hvordan den andre får deg til å føle. Den andre blir kanskje snurt og sur der og da, men kan kanskje begynne å tenke litt mer over sin oppførsel hvis h*n ikke har så mye selvinnsikt. God natt! Endret 22. februar 2016 av Genevieve
Gjest Jessica Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 Husk at INGEN kan få deg til å føle deg dårlig med mindre du tillater dem 👌Det tar virkelig på å ikke føle seg bra nok. En person som for ikke for å få andre til å føle seg dårlig har det ikke greit med deg selv. Håper det ordner seg for deg snart 💜
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå