Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal sykemeldes etter endt permisjon, mye på hjemmebane og en beinhinnebetennelse som kommer igjen hvis jeg begynner på betonggulvet igjen. (Har drøftet omskolering med lege.)

Men så lurer jeg på om jeg burde jobbe noen dager først? Jeg har 80% lønn nå i permisjonen, vil det da bli grunnlaget om jeg blir sykemeldt? Det utgjør jo litt penger i forhold til omskolering og aap. Hvor mye må jeg jobbe for å ha rett på 100% igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
47 minutter siden, Susa skrev:

Jeg skal sykemeldes etter endt permisjon, mye på hjemmebane og en beinhinnebetennelse som kommer igjen hvis jeg begynner på betonggulvet igjen. (Har drøftet omskolering med lege.)

Men så lurer jeg på om jeg burde jobbe noen dager først? Jeg har 80% lønn nå i permisjonen, vil det da bli grunnlaget om jeg blir sykemeldt? Det utgjør jo litt penger i forhold til omskolering og aap. Hvor mye må jeg jobbe for å ha rett på 100% igjen?

Mener du bør jobbe 1 mnd, minimum. Kommer helt annen på saksbehandler og kommune dessverre. Alt mellom 1-3 mnd.

Skrevet

Har du testet vernesko med demping? Helt ærlig så høres du veldig defensiv ut, lite villig til å finne løsninger på problemene.

Du må jobbe minimum 4 uker før du får "vanlig lønn" i sykepenger.

Anonymkode: 9336d...6ca

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du testet vernesko med demping? Helt ærlig så høres du veldig defensiv ut, lite villig til å finne løsninger på problemene.

Du må jobbe minimum 4 uker før du får "vanlig lønn" i sykepenger.

Anonymkode: 9336d...6ca

Beklager ordlyden. Som jeg skrev er det også mye på hjemmebane. Mannen min er psykisk syk og jeg er omtrent alene med ansvaret for to små. Minste våkner tre ganger om natta, og da sliter jeg veldig med å sovne igjen. Har alt for mange tanker i hodet. Føler meg egentlig utslitt. Så kanskje jeg er litt defensiv da. Redd for at en ny beinhinnebetennelse slår meg helt ut, hva gjør jeg med ungene da osv? Legen min vet om alt, og vil sykemelde meg. 

Skrevet

Jeg syns svarene her høres rare ut. Jeg ble gravid i permisjonen med første, da fikk jeg høre at jeg måtte jobbe en dag for å få alle rettigheter igjen.

Anonymkode: 8d1f7...fac

Skrevet

Det kommer an på. Jobber du offentlig eller privat. Får du utbetalt permisjons- og sykepenger fra NAV el arbeidsgiver? Hvilken tariffavtale er du evt under?

Anonymkode: f0f18...14f

Skrevet

Jeg synes ikke man skal få hjelp til å spekulere i slikt.

Frisk: gå på jobb

Syk: bli sykmeldt.

Anonymkode: 3eef6...a34

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns svarene her høres rare ut. Jeg ble gravid i permisjonen med første, da fikk jeg høre at jeg måtte jobbe en dag for å få alle rettigheter igjen.

Anonymkode: 8d1f7...fac

Det er forskjellige regler for ny fødselsperm og sykemelding. Det er jo ikke samme sak som du antagelig vet.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, teknosilje skrev:

Mener du bør jobbe 1 mnd, minimum. Kommer helt annen på saksbehandler og kommune dessverre. Alt mellom 1-3 mnd.

Regler for sykepenger kommer IKKE an på kommunen.

Sykepenger er en STATLIG ytelse!!!!Hva folk finner på!! 911!

TS: vær forsiktig med råd herfra. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, teknosilje skrev:

Det er veldig dumt å svare som om du kan det, når du da svarer feil. Sykepenger er det staten som betaler (nav stat). Kommunene bestemmer ikke egne regler for dette. 

Man kan ha diverse fordeler som ansatt i offentlig sektor, eller via fagforening,  m.h.t opptjeningstid. Men det har ikke med selve retten til sykepenger eller fødselspenger.

Skrevet

Du må jobbe 4 uker for å ha rett til sykepenger tilsvarende lønnen din.  Hvis du blir sykemeldt før det, så gjelder permisjonspengesatsen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...