AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Jeg lurer på om det er mulig at jeg som er en jordmor kan åpne opp min egen klinikk? Er det noen som gjort dette tidligere? Takk på forhånd Anonymkode: eb648...9bc
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Jordmora mi på sykehuset i Stavanger har egen klinikk i stavanger sentrum, eller. Vet ikke om hun har den nå lenger, men hun var på begge stedene. Så ja, du kan det. Men du må huske å ta en samtale med arbeidsgiver først. At du åpner en klinkk skal ikke komme som en konkurranse til arbeidsgiveren din eller gå ut over din stilling. Anonymkode: 68084...0f0
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Kan jeg ikke si opp jobben min senere, og jobbe på min egen klinikk? Hadde hun mange ansatte, eller var det bare hun som jobbet der? Var det mange som kom innom? Anonymkode: eb648...9bc
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jordmora mi på sykehuset i Stavanger har egen klinikk i stavanger sentrum, eller. Vet ikke om hun har den nå lenger, men hun var på begge stedene. Så ja, du kan det. Men du må huske å ta en samtale med arbeidsgiver først. At du åpner en klinkk skal ikke komme som en konkurranse til arbeidsgiveren din eller gå ut over din stilling. Anonymkode: 68084...0f0 Vet du om hun haddemange ansatte, eller var det bare hun som jobbet der? Var det mange som kom innom? Anonymkode: eb648...9bc
Gjest Sisti Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 Finnes mange private jordmorklinikker,så det er fint mulig. Hvordan de får kunder vet jeg ikke, for jeg kan ikke helt forstå hvorfor noen vil betale for en tjeneste de kan få gratis...
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 40 minutter siden, Sisti skrev: Finnes mange private jordmorklinikker,så det er fint mulig. Hvordan de får kunder vet jeg ikke, for jeg kan ikke helt forstå hvorfor noen vil betale for en tjeneste de kan få gratis... Det er vel på steder hvor det er mangel på jordmødre, tenker jeg. Da betaler man for å i det hele tatt få den tjenesten. Anonymkode: 513dd...ff7
Gjest Sisti Skrevet 22. februar 2016 #7 Skrevet 22. februar 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel på steder hvor det er mangel på jordmødre, tenker jeg. Da betaler man for å i det hele tatt få den tjenesten. Anonymkode: 513dd...ff7 Ja det er forståelig. Men jeg bor i en større by, og her er det flere private klinikker. De går jo rundt, så folk benytter seg tydeligvis av det, uten at jeg forstår hvorfor. Den ene er faktisk ganske populær.
Aphrodite Skrevet 22. februar 2016 #8 Skrevet 22. februar 2016 1 time siden, Sisti skrev: Finnes mange private jordmorklinikker,så det er fint mulig. Hvordan de får kunder vet jeg ikke, for jeg kan ikke helt forstå hvorfor noen vil betale for en tjeneste de kan få gratis... Jeg brukte privat jordmor da jeg ikke fikk komme til jordmor før jeg var i uke 27. Jeg ville ha oppfølging hele veien. Jeg var førstegangs. Ringte når jeg var 7+2 så jeg var ganske tidlig ute også. Prisen var helt overkommelig for en tjeneste jeg satte veldig stor pris på. 1
Gjest Sisti Skrevet 22. februar 2016 #9 Skrevet 22. februar 2016 2 timer siden, Aphrodite skrev: Jeg brukte privat jordmor da jeg ikke fikk komme til jordmor før jeg var i uke 27. Jeg ville ha oppfølging hele veien. Jeg var førstegangs. Ringte når jeg var 7+2 så jeg var ganske tidlig ute også. Prisen var helt overkommelig for en tjeneste jeg satte veldig stor pris på. Syns det er hårreisende at noen må vente så lenge på oppfølging fra jordmor! Skjønner godt at privat alternativ er greit da, men det er jo litt dumt at det blir sånn (at folk skyves over til det private), da er jo det offentlige tilbudet altfor dårlig. Jeg er førstegangs og fikk komme til jordmor i uke 16, hadde blitt superstressa hadde jeg ikke fått muligheten til det!
Aphrodite Skrevet 22. februar 2016 #10 Skrevet 22. februar 2016 3 timer siden, Sisti skrev: Syns det er hårreisende at noen må vente så lenge på oppfølging fra jordmor! Skjønner godt at privat alternativ er greit da, men det er jo litt dumt at det blir sånn (at folk skyves over til det private), da er jo det offentlige tilbudet altfor dårlig. Jeg er førstegangs og fikk komme til jordmor i uke 16, hadde blitt superstressa hadde jeg ikke fått muligheten til det! Ja, det er virkelig hårreisende men det virker ikke som det er uvanlig. Spesielt her i Bergen kan det ta kjempe lang tid. Jeg var superstressa så jeg var veldig glad for at jeg bor her i Bergen hvor det var privat jordmor. Uheldigvis for min del flyttet jordmoren min men jeg fikk oppfølgning frem til uke 32 mener jeg. Og jeg var hos lege etter det
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå