Gå til innhold

Når du når målet ditt - hva gleder du deg til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle som er i gang med forberdinger av enten helsa, utseendet eller begge deler, hva med en liten oppsummering av det du ser fram til når du endelig når målet ditt? Jeg har laget denne lista for meg selv, og ser på den når motivasjonen er lav:

Selv er jeg slank, men fettprosenten er veldig høy. Derfor gleder jeg meg til en blanding av overfladiske og litt mer meningsfylte oppnåelser:

- Å ha sunne kostholdsvaner resten av livet

- Si nei til sukker ikke fordi jeg må, men fordi jeg rett og slett ikke har behov for godteri lenger

- Få økt muskelmassen og bli tonet over hele kroppen

- At muffintoppen blir borte

- Å føle meg sterkere generelt, alt fra å bære matvarene opp trappa til å løfte noe eller reise meg opp. Gleder meg til en enklere hverdag!

- Kunne se meg i speilet og føle at jeg ser en sterk og vital kvinne som har jobbet hardt fått belønning for det

- Gå i lyse bukser og shorts! Aldri gjort det fordi fettprosenten gjør meg pløsete og dvask.

- Å gå med kortermede klær på overkroppen til sommeren så jeg kan flekse mine foreløpig små, men vel fortjente og fine muskler

Hva gleder du deg til? :)

Anonymkode: 27170...bc0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder på å legge på meg (vil ha mer fett på kroppen). Planen min bestod av to faser, og nå er fase en overstått. Fase en skulle vare i 1 år, der jeg kunne starte opp med regelmessig trening (4-5 ganger i uka) UTEN å gå ned i vekt, samt klare å holde en stabil vekt. Tidligere gikk jeg ned i vekt av trening, så sluttet å trene en periode i frykt for å bli tynnere. Har lenge hatt problemer med å holde på vekta, og den har alltid vært veldig svingende (fra tynn til kjempetynn). Men nå har jeg funnet balansen, og fase to består av å gå opp i vekt samtidig som jeg trener. Jeg vet ikke hvor mange kilo jeg vil gå opp. Det tar jeg litt som det kommer, men tenker at jeg ønsker å veie rundt 60 kg (er 172). Veide 49-50 kg da jeg startet.

Jeg gleder meg til å se litt mindre bein på kroppen og få litt mer former. Jeg har allerede klart å gå opp fire kilo, og jeg ser at beina mine ikke lenger skimtes gjennom huden og det ser ut som vekta legger seg på lår og bryster fremfor mage... så om jeg er så heldig å få mer fett på brystene, gleder jeg meg til å få kløft og former og kunne føle meg mer kvinnelig. Bryster er ikke så viktig, det viktigste er bare det at beina ikke synes like godt gjennom huden. Men nå har brystene mine gått fra å være under en håndfull til akkurat en håndfull, så jeg gleder meg til å kjøpe undertøy og tettsittende kjoler. Tidligere stakk hoftekammen såpass ut at jeg ikke turte å gå i stramme kjoler. Turte eller ikke gå i kjoler der skuldrene syntes, siden skulderbladene var såpass prominente. Nå tør jeg gå i strammere klær og føler meg mer vel, så jeg gleder meg til å se fremgangen!

Anonymkode: 77c6d...cf6

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å legge på meg (vil ha mer fett på kroppen). Planen min bestod av to faser, og nå er fase en overstått. Fase en skulle vare i 1 år, der jeg kunne starte opp med regelmessig trening (4-5 ganger i uka) UTEN å gå ned i vekt, samt klare å holde en stabil vekt. Tidligere gikk jeg ned i vekt av trening, så sluttet å trene en periode i frykt for å bli tynnere. Har lenge hatt problemer med å holde på vekta, og den har alltid vært veldig svingende (fra tynn til kjempetynn). Men nå har jeg funnet balansen, og fase to består av å gå opp i vekt samtidig som jeg trener. Jeg vet ikke hvor mange kilo jeg vil gå opp. Det tar jeg litt som det kommer, men tenker at jeg ønsker å veie rundt 60 kg (er 172). Veide 49-50 kg da jeg startet.

Jeg gleder meg til å se litt mindre bein på kroppen og få litt mer former. Jeg har allerede klart å gå opp fire kilo, og jeg ser at beina mine ikke lenger skimtes gjennom huden og det ser ut som vekta legger seg på lår og bryster fremfor mage... så om jeg er så heldig å få mer fett på brystene, gleder jeg meg til å få kløft og former og kunne føle meg mer kvinnelig. Bryster er ikke så viktig, det viktigste er bare det at beina ikke synes like godt gjennom huden. Men nå har brystene mine gått fra å være under en håndfull til akkurat en håndfull, så jeg gleder meg til å kjøpe undertøy og tettsittende kjoler. Tidligere stakk hoftekammen såpass ut at jeg ikke turte å gå i stramme kjoler. Turte eller ikke gå i kjoler der skuldrene syntes, siden skulderbladene var såpass prominente. Nå tør jeg gå i strammere klær og føler meg mer vel, så jeg gleder meg til å se fremgangen!

Anonymkode: 77c6d...cf6

Så kult at du klarer det, og takk for at du delte :) Lykke til videre!

TS

Skrevet

Jeg er godt igang med å trene opp muskelmassen etter mitt andre og mestsannsynlig siste svangerskap(7 mnd siden). Jeg begynte ordentlig å trene i november og har hatt ganske god fremgang siden da. Skal ikke ned i vekt,isåfall bare et par kilo. Er 57 kg nå, var 54 kg før svangerskap, men jeg ser at mye har skjedd med kroppen min og er kjempefornøyd hittil. Jeg har sluttet nesten helt med usunne ting som kaker og godteri, har ikke særlig behov for det lenger. Elsker å prøve nye sunne alternativer, det fins jo masse godt som er sunt  (feks grønnkålchips! ).

Det jeg nå har som videre mål og som jeg gleder meg til er:

Få tydelige, markerte muskler på hele kroppen (har fått litt, har forholdsvis lav fettprosent)

Fortsette min sunne livsstil som jeg elsker!

Bli sterk! 

Ha masse energi og livslyst som jeg har fått av treningen nå!

Holde bekkenplagene på avstand,  noe jeg har klart med hard styrketrening  (men etter kjernetrening hos fysio først!)

Anonymkode: 4429f...0c7

• Liker 2
Skrevet

Gleder meg til å kunne gå på stranden og være komfortabel i min egen hud :briller: 

Anonymkode: 04e28...278

• Liker 11
Skrevet
  • Gleder meg til å kunne gå i crop-top og shorts uten å føle meg ukomfortabel
  • Gleder meg til å kunne være stolt av kroppen min
  • Gleder meg til å kunne føle meg bra 

Anonymkode: 0cdd4...195

• Liker 6
Skrevet

Etter barn nr 2 så er jeg sykt klar for å behandle kroppen min med den respekten den fortjener =) 

Alltid hatt noen kilo for mye, nå er jeg etter et år gått ned til der jeg var før jeg fikk barn, og er godt i gang med å oppdage nye tall på vekta, som jeg ikke har sett før :)

Gleder meg til å bli sterk. 

Ser frem til å få en finere kropp. Passe klær bedre og slik ...

Være full i energi av et godt kosthold og trening. 

Ha en god helse til å holde tritt med barna ;) 

• Liker 4
Skrevet

Det jeg ser frem til er at aktiviteter skal bli lette. Det er den største gleden ved å kjenne at formen bedrer seg, muskelmassen øker og valken smelter bort: Det blir atskillig lettere å leve. På sikt håper jeg at jeg blir lett nok til at det er forsvarlig å begynne å løpe igjen.

Allerede nå er trening blitt en fornøyelse igjen, og jeg føler meg ikke sliten etter en runde med styrketrening.

• Liker 4
Gjest Genevieve
Skrevet

At fettet på magen er borte! :hoppendeglad: å føle at det er lett å reise seg opp og bevege seg. At det er lett å løpe igjen. Å vise kroppen til de som kaller folk FEITE. Skal faktisk også sende dem glitter i posten :hjertesmil:

Å handle størrelse M i klær igjen! Å kjøpe inn en helt ny garderobe.

Føler meg allerede helt ok sterk, men gleder meg til jeg SER trent og sprek ut igjen. Håper jeg ser litt penere ut som slank.

Skrevet

* Gå i bratte bakker uten å pese som en schæfer på en varm sommerdag
* Kunne handle klær i vanlige butikker og ikke "stormote-butikker"
* Kjøpe BHer som ikke koster en kvart månedslønn
* Se et tosifra tall på badevekta
* Kunne gå lange turer uten å få vondt i knær og hofter
* Ikke skamme meg over kroppen når jeg møter gamle kjente
* Sove godt hele natta uten å føle meg kvalt av fettet mitt
* Ikke ta meg personlig nær av all hetsen på KG mot tykke folk
* La være å poste som AB når jeg om skriver om vekt og helse :ph34r:

For meg er helsa det viktigste, ikke utseendet.

Anonymkode: 1b42f...9db

• Liker 8
Skrevet
35 minutter siden, Genevieve skrev:

Skal faktisk også sende dem glitter i posten :hjertesmil:.

Hahah, det er den beste "hevnen" jeg har hørt :)

• Liker 2
Skrevet

Trener mer for å få bedre kondis og får og bli sterkere,  men også få en strammere og penere kropp.

Spiser mye sunnere,  noe som selvsagt er bra for å bli strammere, men også for hud og hår. Vil ha lengre og sunnere hår,  derfor har jeg også kuttet drastisk ned på føning og glattetang + at jeg kurer det oftere enn før og vasker håret heller hver tredje dag istedenfor annenhver dag. Det hjelper det :) Til sommer vil jeg legge inn litt mer vipper,  men bare litt og kun for sommeren. Skal også flytte inn i noe eget og skaffe oss hund etterhvert. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Feil tråd.

Endret av Olive
Skrevet

Å kunne sette meg NED i bunaden. Har per dags dato kun en så kalt "ståbunad", kan bare bruke den mens jeg står og holder inn magen. :fnise:

• Liker 6
Skrevet

Jeg kom til å tenke på en ting som jeg ser veldig frem til. Det er litt tåpelig, kanskje. Men jeg gleder meg til et gjensyn med hoftekammen min. Jeg vet at den er der et sted, men jeg har ikke sett den på noen år.

• Liker 4
Skrevet

- Gå med de klærne jeg vil! Elsker 1920-talls klær (tenk Downton Abbey),tynne bluser, skjørt, skjorte, vanlige bukser.

- kjøpe bukser..... nå må jeg kjøpe stor størrelse som er aalt for lange i bena.

- Lettere å bære min egen vekt i hverdagen, gå i trapper, sykle, etc.

- mindre nakke og ryggplager. Håper jeg.

- SE musklene mine som finnes. Under alt fettet.

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Plexus skrev:

Å kunne sette meg NED i bunaden. Har per dags dato kun en så kalt "ståbunad", kan bare bruke den mens jeg står og holder inn magen. :fnise:

Heheh, sorry at jeg ler, men det var en morsom beskrivelse av bunaden :D

Kjempebra at du er på vei inn i den igjen!

TS

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Mann 42 skrev:

Jeg kom til å tenke på en ting som jeg ser veldig frem til. Det er litt tåpelig, kanskje. Men jeg gleder meg til et gjensyn med hoftekammen min. Jeg vet at den er der et sted, men jeg har ikke sett den på noen år.

Det er ikke teit i det hele tatt! Alle har sine mål :)

TS

Skrevet

Jeg gleder meg til å føle meg sterk nok til å bære min egen kropp, og til å ikke føle meg kvalm av lårene mine.

Anonymkode: a306f...e78

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, BlendaSensitive skrev:

- Gå med de klærne jeg vil! Elsker 1920-talls klær (tenk Downton Abbey),tynne bluser, skjørt, skjorte, vanlige bukser.

- kjøpe bukser..... nå må jeg kjøpe stor størrelse som er aalt for lange i bena.

- Lettere å bære min egen vekt i hverdagen, gå i trapper, sykle, etc.

- mindre nakke og ryggplager. Håper jeg.

- SE musklene mine som finnes. Under alt fettet.

Oi, sånne klær elsker jeg og! Har du noen favorittbutikker hvor slikt går an å få tak i? Jeg sliter med det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...