Gå til innhold

Morgengave som ikke koster noe????

Olympia

Anbefalte innlegg

Sambo og jeg har prata litt om dette med morgengave.Jeg synes jo det er en kjempekoselig tradisjon som jeg aller helst ikke vil være foruten.

Men vi har ikke verdens beste råd for tida,så han har sagt at kanskje skal vi bare la vær å gi hverandre morgengave.

Men det har jeg slett ikke lyst til.Jeg har sagt at den ikke trenger å koste så mye,men han mener visst at en del må den da koste hvis det skal være noe.

Er´ke enig i det,og jeg akter å gi han en morgengave uansett.Så er det noen som har gode idéer til en selvlaga,romantisk morgengave til mannen?Så kan jeg jo prøve å hinte om at han kan lage noe selv,han også.Så slipper han å bli lei seg fordi jeg gir han noe,og han ikke har noe til meg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har vært diskutert litt tidligere med både minnebøker, dikt, brev. Jeg mener nå også at du gir deg selv til ham i bryllupet og at gave da ikke er nødvendig, men kanskje et dikt eller brev skrevet på samme papir som invitasjoner mm, med samme skrifttype eller kanskje håndskrift som gjør det enda mer personlig. - Og dette ble en svært lang setning :ler:

Prøv å legge sjela di inn i et dikt, for så å ramme det inn? Det kan bli et vakkert minne som varer "evig". Det er jo også lov å "stjele" dikt eller lignende fra andre som beskriver noe du ønsker å si eller noe du føler.

Du kan også kanskje beskrive hvordan du tror fremtiden deres sammen vil bli. Det kan jo også bli et morsomt tilbakeblikk til f.eks. sølvbryllup :D

Personlig synes jeg ord og tanker er mye bedre enn noen annen gave - da gir du virkelig av deg selv.

Lykke til uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med brev, e-mail, og bilder fra når dere møttes og frem til nå. sette dem inn i en pen bok, skrive kommentarer etc?

selv har jeg skrevet ned alle :o sms jeg har fått av kjæresten min dette året jeg har vært borte (fyller nå to bøker), og han har spart alle samtalene vi har hatt pr msn. vet at vi begge hadde satt kjempe pris på en gave hvor høydepunkter fra disse var presentert på en vakker måte. kanskje du kunne gjøre noe slikt?

lykke til

klem fra tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes tingeling sin idè var kjempefin!! Dette er virkelig en morgengave som vil bety noe... Hadde jeg fått noe slikt hadde jeg blitt utrolig rørt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke råd til å gi noe morgengave. Så vi har bestemt oss for å gi en fin gave på 1.bryllupsdag. Da skal jeg gi han en fotballtur til England. Det er noe han har drømt om leeenge. I tilegg er jo første bryllupsdag "papir", og en bilett er jo papir...

Men jeg har en annen "gave" til han på bryllupsnatta: Han har lenge vært klar for barn, men siden jeg er student har jeg holdt litt igjen. Men nå synes jeg tiden er inne, så han skal få resten av p-pillene mine. De skal være pent innpakket sammen med et fint brev til han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...