Gå til innhold

Hva bruker du dampvaskeren til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken har du, og hva bruker du den til? Er meget nysgjerrig på en sånn dings. :) Men har ikke lyst å kaste penger ut av vinduet heller. Det jeg trenger er å vaske kjøkkengulvet, badene og gjerne vinduer og andre flater også. Virker jo som disse maskinene kan brukes til alt, men jeg aner jo ikke om det er så praktisk som det ser ut som.

Noen med erfaring?

Anonymkode: 0cf68...ef5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte en billigvariant for noen år siden. Jeg bruker den kun til klær 16. mai og 23 desember. :P

Men jeg så noen som vasket ned et rom ved hjelp av en slik en gang. Da løsnet jo skitten godt fra veggene og rant nedover. Man må jo vaske mye etter å ha dampet også ettersom jeg har forstått...Den gjør at skitten løsner lettere, men den forsvinner jo ikke...Tenker jeg da...

Men nå er jo ikke jeg noen ekspert hverken på husvask eller på husholdningsapparater akkurat... :rodme: 

Skrevet

Hmm, ja det er sant, men det er nå mest det å løsne skitten som er problemet. Å slippe å stå og skure gulvet på kjøkkenet for matsøl, og få doen ren uten å gnikke og gnure. Vil gjerne ha erfaringer hvis flere har. :)

Gjest Bøllefrøa
Skrevet

Dampvaskeren er verdt gull! Men kjøp en som konstant varmer opp vannet. Og ikke en sånn billig som - hver gang du fyller på mer vann - trenger 15min hviletid for å få varmet opp det nye vannet! Går gjerne flere (3?) runder med påfyll av vann når jeg damper gulvene, og hadde jeg måttet ventet på at den skulle varme seg opp igjen hadde det tatt hele dagen.

Jeg bruker den 1 gang i halvåret(prøver å få det gjort hvert kvartal. Men tiden flyr). Da tar jeg alle gulvene. Under sofaen. Rundt hele doen. I dusjen. Følger med alt av munnstykker så den kommer til overalt. Nedi sluk osv. Den steriliserer alt og gulvet blir mye lysere. Kluten blir svart. Men suger opp skiten som løsner fra dampen. Så ingen mer-vask etter damprunden. 

Vell verdt pengene. Og er du gal kan du bryne deg på vegger/tak ;) men så skittent blir det jo ikke uten barn.... så der har jeg ikke brukt den. Enda.

Skrevet
1 time siden, Bøllefrøa skrev:

Dampvaskeren er verdt gull! Men kjøp en som konstant varmer opp vannet. Og ikke en sånn billig som - hver gang du fyller på mer vann - trenger 15min hviletid for å få varmet opp det nye vannet! Går gjerne flere (3?) runder med påfyll av vann når jeg damper gulvene, og hadde jeg måttet ventet på at den skulle varme seg opp igjen hadde det tatt hele dagen.

Jeg bruker den 1 gang i halvåret(prøver å få det gjort hvert kvartal. Men tiden flyr). Da tar jeg alle gulvene. Under sofaen. Rundt hele doen. I dusjen. Følger med alt av munnstykker så den kommer til overalt. Nedi sluk osv. Den steriliserer alt og gulvet blir mye lysere. Kluten blir svart. Men suger opp skiten som løsner fra dampen. Så ingen mer-vask etter damprunden. 

Vell verdt pengene. Og er du gal kan du bryne deg på vegger/tak ;) men så skittent blir det jo ikke uten barn.... så der har jeg ikke brukt den. Enda.

Hvilken har du? Bruker du den på parketten? 

Anonymkode: 74bad...876

Skrevet
22 timer siden, Bøllefrøa skrev:

Takk for svar! Det høres jo perfekt ut. Jeg lurer også på hvilken du har, og om du har kjøpt noen ekstra kluter etc. til? Jeg har sett på Kärcher sine.

• 2 uker senere...
Gjest Bøllefrøa
Skrevet

ja er en Kärcher vi har. Usikker på hvilken modell, men når jeg googlet så ser det ut som det er "toppmodellen" vi har i hus (ifølge bilde fra google). Og det høres riktig ut :fnise:
Bruker den på 3stavs-parkett, ubehandlet tregulv, fliser ++

Bruker Enjo-gulvmoppen min på den. Hekter den bare fast i klypen som er på Kärcher'en.

*Anbefales*

karcher.jpg

enjo gulvmopp med.40554.jpg

AnonymBruker
Skrevet
Den 8.3.2016 at 21.44, Bøllefrøa skrev:

ja er en Kärcher vi har. Usikker på hvilken modell, men når jeg googlet så ser det ut som det er "toppmodellen" vi har i hus (ifølge bilde fra google). Og det høres riktig ut :fnise:
Bruker den på 3stavs-parkett, ubehandlet tregulv, fliser ++

Bruker Enjo-gulvmoppen min på den. Hekter den bare fast i klypen som er på Kärcher'en.

*Anbefales*

karcher.jpg

enjo gulvmopp med.40554.jpg

Takk for tips :) Hvor mye må en ut med for å skaffe seg denne? 

Anonymkode: be32a...6af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...