AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Hva bruker du, og hvorfor? Hvorfor bruker så mange kun silent treatment istedenfor å være såpass oppegående at en skriver et klart og tydelig svar som ikke kan misforstås. Som feks Jeg er ikke interessert. Istedenfor skrives kanskje noen ulne svar, eller innpakkede svar med hint som ikke er mulig å se. Eller, fullstendig stillhet. Hvordan ville du likt det om du ble utsatt for dette, når alt du vil vite er om du har en sjanse eller ikke? Og når du i tillegg har fortalt at du foretrekker et tydelig svar, men bare får slike umodne reaksjoner? Anonymkode: 0341f...cd2 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Vi sier fra direkte til hverandre og ordner opp der og da. Kanskje vi trenger litt tid for å samle følelsene igjen, men det er bedre å jobbe gjennom det enn å dra det ut over lang tid. Det har bare ingen hensikt. På denne måten kan vi noen ganger si fra før ting eskalerer. Vi har egentlig ikke kranglet på et par år, ting går aldri så langt lenger Anonymkode: 139a0...13f 2
Ardenus Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva bruker du, og hvorfor? Hvorfor bruker så mange kun silent treatment istedenfor å være såpass oppegående at en skriver et klart og tydelig svar som ikke kan misforstås. Som feks Jeg er ikke interessert. Istedenfor skrives kanskje noen ulne svar, eller innpakkede svar med hint som ikke er mulig å se. Eller, fullstendig stillhet. Hvordan ville du likt det om du ble utsatt for dette, når alt du vil vite er om du har en sjanse eller ikke? Og når du i tillegg har fortalt at du foretrekker et tydelig svar, men bare får slike umodne reaksjoner? Anonymkode: 0341f...cd2 Klar tale, silent treatment er ufattelig irriterende og rett og slett barnslig måte å fase ut noen på. OK, jeg kan godt skjønne silent treatment hvis en person ikke forstår klar tale og ikke gir seg, men dette sier seg selv. Har opplevd at noen dro en silent treatment på meg, ikke hyggelig, ikke noe jeg fortjente heller.
Nettinettet Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva bruker du, og hvorfor? Hvorfor bruker så mange kun silent treatment istedenfor å være såpass oppegående at en skriver et klart og tydelig svar som ikke kan misforstås. Som feks Jeg er ikke interessert. Istedenfor skrives kanskje noen ulne svar, eller innpakkede svar med hint som ikke er mulig å se. Eller, fullstendig stillhet. Hvordan ville du likt det om du ble utsatt for dette, når alt du vil vite er om du har en sjanse eller ikke? Og når du i tillegg har fortalt at du foretrekker et tydelig svar, men bare får slike umodne reaksjoner? Anonymkode: 0341f...cd2 Vi vil ikke såre hverandre, men ved å ikke bare si det som det er og også hvorfor man føler som man gjør, så kan faktisk verden bli en litt bedre plass å være..
avida30 Skrevet 22. februar 2016 #5 Skrevet 22. februar 2016 I forhold: Aldri brukt silent treatment og overlatt det til han å finne ut hva som er galt. Barnslig og kommer jo ingen vei med det. Communication is key I dating: Foretrekker helt klart å både få og gi tydelige svar. Er jeg ikke interessert sier jeg det, om kontakten ikke fader ut av seg selv. Hvis alt jeg ville vite var om jeg hadde en sjanse på den andre eller ikke så ville jeg gitt tydelige forsøk og spurt rett ut. 2
Elghund Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 (endret) 25 minutter siden, avida30 skrev: I forhold: Aldri brukt silent treatment og overlatt det til han å finne ut hva som er galt. Barnslig og kommer jo ingen vei med det. Communication is key I dating: Foretrekker helt klart å både få og gi tydelige svar. Er jeg ikke interessert sier jeg det, om kontakten ikke fader ut av seg selv. Hvis alt jeg ville vite var om jeg hadde en sjanse på den andre eller ikke så ville jeg gitt tydelige forsøk og spurt rett ut. Det ^^. Fort gjort å tørrprate litt på en annens initiativ hvis man er vant til å være høflig. Hvis de aldri melder interesse blir det ikke naturlig å melde om manglende interesse. (Hvorfor skal jeg ha mer ansvar for å analysere og ivareta motparten enn omvendt.) Endret 22. februar 2016 av Elghund
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #7 Skrevet 22. februar 2016 Jeg bruker ikke silent treatment, men jeg bruker ofte lang tid på å bestemme meg for hva jeg føler og om det jeg føler kanskje er å overreagere, om jeg bør roe meg ned før jeg sier noe som helst, kanskje jeg har misforstått noe osv. Men jeg glemmer å si ifra hva som skjer i hodet mitt, så da kan det kanskje oppfattes som silent treatment. Men det er ikke det, det er bare meg som vurderer situasjonen (skikkelig treigt) Anonymkode: e694b...589
Envy Skrevet 22. februar 2016 #8 Skrevet 22. februar 2016 Skal være så ærlig å innrømme at jeg bruker begge fremgangsmåtene, muligens en slags miks.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #9 Skrevet 22. februar 2016 I forhold synes jeg det er uakseptabelt med silent treatment. I dating har jeg gjort det en del ganger fordi jeg mister interessen men samtidig er det ikke slik at jeg føler jeg vil avvise han. Man kan si det er et litt ubesluttsomt nei, jeg liker han nok til å ikke avvise han, hvis det ga noen mening. Noen vet man jo med en gang at "nei dette er hvert fall ikke en for meg." Men ofte er det selve tekstkommunikasjonen jeg går lei av og ikke datene og må da ha en pause. Anonymkode: c301e...3af 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #10 Skrevet 22. februar 2016 Er det et problem i et forhold, må man selvsagt ta det opp. Jeg har derimot blitt anklaget for "silent treatment" når jeg egentlig ikke så det slik selv. F.eks. innen dating der jeg hadde tok initiativ flere ganger og ikke hørte mer fra ham og antok at han ikke var interessert, da jeg gikk utifra at ballen lå hos ham. En annen gang etter en krangel med en venninne der hun mente jeg ga henne 'silent treatment', mens jeg egentlig hadde lagt det bak meg og glemt hele greia. Som regel er det en som tenker litt mer over det hele enn den andre, og hele "silent treatment"-konseptet kan derfor være litt subjektivt. Det samme gjelder selvsagt innen dating. Noen venter på et klart svar som det ikke er gitt at vedkommende føler de må gi. Vi er forskjellige. Anonymkode: 2eb08...ad8
Gjest cheshirecat Skrevet 22. februar 2016 #11 Skrevet 22. februar 2016 (endret) Klar tale. Det mest forstyrrende med "Silent treatment" er å ikke få en avklaring. Et problem eller en relasjon blir hengende i luften og man klarer ikke helt gå videre. Jeg har aldri brukt Silent treatment, har alltid brukt klar tale, ettersom jeg vet som regel tydelig hva jeg vil, ønsker en hurtig avklaring og gidder ikke pisse bort min eller andre sin tid og energi. Anser bruk av "Silent treatment" som litt ryggløst og vinglete. Endret 22. februar 2016 av cheshirecat
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #12 Skrevet 22. februar 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva bruker du, og hvorfor? Hvorfor bruker så mange kun silent treatment istedenfor å være såpass oppegående at en skriver et klart og tydelig svar som ikke kan misforstås. Som feks Jeg er ikke interessert. Istedenfor skrives kanskje noen ulne svar, eller innpakkede svar med hint som ikke er mulig å se. Eller, fullstendig stillhet. Hvordan ville du likt det om du ble utsatt for dette, når alt du vil vite er om du har en sjanse eller ikke? Og når du i tillegg har fortalt at du foretrekker et tydelig svar, men bare får slike umodne reaksjoner? Anonymkode: 0341f...cd2 Hos noen går det ikke an å engang svare uten at de tar hele hånda di og pøser på med meldinger, sms og telefonoppringninger. Jeg har nettopp hatt noe kontakt med en sånn en, som jeg var interessert i, men mista interessen pga hans personlighet etter diverse telefonsamtaler. (besserwizzer og løgn på løgn for å virke mest mulig fantastisk, samt innblanding i ting med barnet mitt, som han har ingenting med å gjøre, og trakk konklusjoner om ting i livet mitt og om meg, uten å engang kjenne meg...) Jeg er alenemor (alle som er det, vet hvor utrolig slitsomt det er), og hver kveld når ungen var lagt ned, ringte han. Det var ikke engang fem minutter å få for seg selv i ro og stillhet, før han ringte. Og telefonsamtalene varte og varte, og det var så utrolig slitsomt å høre på hans selvskryt og historier om ingenting... Vi hadde ikke avtalt at han skulle ringe, han tok det på en måte for gitt at det var innafor å ringe på kveldene, helt til sent i ett-tida. Kveldene, som skulle være fritida mi, en tid å hente seg litt inn på, ble et evig mas fra han, med fjorten sms, messenger-meldinger og oppringninger hver eneste kveld. Dette gikk så utover hverdagen min, og jeg sa flere ganger i fra at det er litt mye. Det rare, var at han aldri forsøkte å ringe i løpet av dagen, men på de sene kveldene så han det som passende tidspunkt. Så, noen ganger er det eneste som funker, silent treatment. Ikke kall folk for mindre oppegående fordi de gir deg silent treatment. Det er ofte en god grunn til det. Anonymkode: c53e1...39d
Inwe Skrevet 22. februar 2016 #13 Skrevet 22. februar 2016 Helt ærlig synes jeg det er lettest å fade ut, men sier klart i fra om det er tydelig at han er mer interessert enn meg. Så om jeg ikke er interessert svarer jeg kort og det tar tid før jeg svarer, men om han da ber om å møtes e.l vil jeg fortelle at jeg ikke er interessert. Kanskje litt for at jeg ikke vil si jeg ikke er interessert da det faktisk er mulig at han ikke legger så mye i det som jeg tolker.
Gjest Leonardo Skrevet 22. februar 2016 #14 Skrevet 22. februar 2016 Jenters foretrukne fremgangsmåte ser ut til å være 'the silent treatment'. Om dette er fordi de synes det er vanskelig å avvise eller fordi de gir blaffen og er blottet for empati kan jeg ikke svare på, men når folk bevisst ikke svarer på en og kanskje også flere meldinger, synes jeg det er ufint og respektløst. For min del, om jeg har vært kun på ett treff med en jente, ser jeg ikke nødvendigvis noen grunn til å avslutte det om jeg ser at jeg ikke er interessert i noe mer. Det er litt avhengig av kommunikasjonen oss i mellom og hva som har skjedd forut. Som regel er det ikke noe å avslutte og da blir det mer feil å avslutte noe som ikke engang eksisterer. Men jeg svarer selvsagt på alle meldinger hun sender og det kunne aldri falt meg inn å bare ignorere en melding. Fy faen... Men om det er noen jeg har truffet over en lenger periode eller ellers har et forhold til vil jeg selvsagt avslutte det ærlig og direkte, så sant det ikke bare dør ut av seg selv. Men å ignorere meldinger og bare la den andre personen sitte igjen som et spørsmålstegn? Aldri i livet.
PrimaDonna_ Skrevet 22. februar 2016 #15 Skrevet 22. februar 2016 Gir et klart og redelig svar. Hvorfor? Jeg er over 14 år. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #16 Skrevet 22. februar 2016 Blander dere ikke litt her? "The silent treatment" er når en partner i et forhold nekter å snakke om problemer, og ignorerer den andre. Det er en taktikk for å oppnå noe. Å kutte ut en person under dating ved å blokkere, ikke ta telefonen og ikke svare på meldinger kalles ghosting, og det gjør man først og fremst fordi man ikke tør å si klart fra. Anonymkode: 15192...fbf 1
Zyria Skrevet 29. februar 2016 #17 Skrevet 29. februar 2016 Klart og redelig svar. Har opplevd silent treatment før, og jeg skal love deg, det ødelegger forholdet totalt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå