AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Hei ! Jeg er sykemeldt 100 prosent fra jobben siden mai 2015. Jeg var utsatt for en alvorlig ulykke som gikk hard på meg både psykisk og fysisk. Etter sju måneder sykemeldt ,trodde jeg var bra igjen og begynte å jobbe som 50 prosent , men det gikk ikke bra . Har oppsøkt legen å bli 100 prosent sykemeldt igjen. Jeg har ikke arbeidsgiver i dag og den jobben hadde jeg tidligere er ikke helt bra for meg og helsen min. Jeg er person som gjerne skulle vært på jobb . Nå har tenkt å begynne studere igjen ! vet noen om at man kan være sykemeldt/ App og likevel studere ?? 😊 Anonymkode: 46c22...9f6 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: vet noen om at man kan være sykemeldt/ App og likevel studere ?? 😊 Ja, det kan du, men kravene er ganske strenge for hva du velger å studere. Det skal være studier som gjør deg kvalifisert til en jobb, ikke bare pjattestudier. Men hvorfor kan du ta studielån? Anonymkode: 31ede...52e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor kan du ta studielån? Hvorfor kan du ikke ta studielån, mente jeg å skrive. Anonymkode: 31ede...52e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei ! Jeg er sykemeldt 100 prosent fra jobben siden mai 2015. Jeg var utsatt for en alvorlig ulykke som gikk hard på meg både psykisk og fysisk. Etter sju måneder sykemeldt ,trodde jeg var bra igjen og begynte å jobbe som 50 prosent , men det gikk ikke bra . Har oppsøkt legen å bli 100 prosent sykemeldt igjen. Jeg har ikke arbeidsgiver i dag og den jobben hadde jeg tidligere er ikke helt bra for meg og helsen min. Jeg er person som gjerne skulle vært på jobb . Nå har tenkt å begynne studere igjen ! vet noen om at man kan være sykemeldt/ App og likevel studere ?? 😊 Anonymkode: 46c22...9f6 Du kan ta opp studielån som alle andre. Anonymkode: 9c9d5...993 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Jepp. Skal veldig lite til å få aap samtidig som man studerer. Har flere venner og bekjente som mottar sosialhjelp/aap samtidig som de studerer vgs eller høyere utdanning. Samtidig som de får studielån på toppen av det hele. Jeg vet hva jeg snakker om, da jeg ble tilbudt økonomisk sosialhjelp samtidig som jeg gikk videregående, men jeg valgte å jobbe. Samme da jeg gikk på aap i over et år, men da var det en skade som gjorde at jeg ikke kunne gå og løfte så mye. Man gjør ikke det når man sitter på en skolebenk. Men jeg trives godt i jobben jeg har nå. Så svaret er altså ja, det kan du motta. Anonymkode: adffb...b77
snok Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det kan du, men kravene er ganske strenge for hva du velger å studere. Det skal være studier som gjør deg kvalifisert til en jobb, ikke bare pjattestudier. Men hvorfor kan du ta studielån? Anonymkode: 31ede...52e Jeg er aleneforsørger for et barn og økonomien blir verrer . Jeg trenger å ha en jobb ved siden studiet og vil gå ut over helsen.
snok Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Skal veldig lite til å få aap samtidig som man studerer. Har flere venner og bekjente som mottar sosialhjelp/aap samtidig som de studerer vgs eller høyere utdanning. Samtidig som de får studielån på toppen av det hele. Jeg vet hva jeg snakker om, da jeg ble tilbudt økonomisk sosialhjelp samtidig som jeg gikk videregående, men jeg valgte å jobbe. Samme da jeg gikk på aap i over et år, men da var det en skade som gjorde at jeg ikke kunne gå og løfte så mye. Man gjør ikke det når man sitter på en skolebenk. Men jeg trives godt i jobben jeg har nå. Så svaret er altså ja, det kan du motta. Anonymkode: adffb...b77 Takk for svaret ! Hvor mye får man i aap ? 😊
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 39 minutter siden, snok skrev: Jeg er aleneforsørger for et barn og økonomien blir verrer . Jeg trenger å ha en jobb ved siden studiet og vil gå ut over helsen. Er du TS? AAP er ikke til å forsørge en aleneforsørger som studerer, men som ikke kan ha deltidsjobb ved siden av. Det er nok Lånekassen du har skal forholde deg til. De har ulike ordninger for aleneforsørgere samt de som pga helse ikke kan ha deltidsjobb ved siden av studier. Anonymkode: 9c9d5...993
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 41 minutter siden, snok skrev: Jeg er aleneforsørger for et barn og økonomien blir verrer . Jeg trenger å ha en jobb ved siden studiet og vil gå ut over helsen. PS: Hva mener du med at "økonomien blir verre"? Anonymkode: 9c9d5...993
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå