Gå til innhold

Et spørsmål til de som har barn og PCOS

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på om det er noen her inne med PCOS som er blitt gravide uten prøverørsbehandling, og hvor lang tid det gikk fra prøvetiden startet o.l?

Anny :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke barn selv og vet derfor ikke hvor lang tid det vil ta, men er rimelig sikker på at det er individuelle forskjeller her også.

Jeg har akkurat fått beskjed om at jeg har pcos, og at prøverør er siste utvel mht befruktning. Gangen i dette er, daglig medisinering utfra prøver osv som blir tatt hos gynekologen. Deretter er det pergokur den dagen en ønsker seg barn, fungerer ikke det er det kikkhullsoperasjon. Da brennes det hull på eggstokkene, det skal være en smal sak som er mye enklere enn det høres ut. Fungerer ikke dette heller blir det prøverør.

Jeg kan nå ikke garantere at det er slik gangen i dette er over alt, men dette er ihvertfall beskjeden jeg fikk.

Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke barn, men jeg har PCOS og er inne i prosessen med prøving. Vi har vært prøvere i nesten tre år nå, men det er litt vår egen feil også. Du skal være prøver i minimum ett år før du søkes videre.

Jeg har fått beskjed om at jeg skal bruke Pergotime (eggløsningsstimulerende medikament) i et år, og så skal vi direkte til prøverørsbehandling, uten noen operasjon. Men dette er fordi vi har vært prøvere så lenge og har mistet mange spirer underveis. Så noen operasjon har ingen hensikt!

Det å ha diagnosen PCOS medfører ikke at prøverørsbehandling vil være nødvendig i alle tilfeller. Ofte er det tilstrekkelig å sette igang eggløsning ved hjelp av tabletter....

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...