Bolus Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Hei KG'ere!! Jeg skal til ROMA!!! Men jeg lurte på om noen her inne har tips til rimelig og relativt sentral overnatting (B&B eller leilighet) med kjøleskap evt kjøkken? OG hvor mange dager er passe for å se det mest nødvendige som en 1. gangs tur dit uten å måtte stresse veldig hver dag? Blir kjempeglad for alle tips og råd!! Hilsen lille meg:-D!
Torelli Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 4 dager ville jeg hatt. Roma er nydelig, vi skal dit i mai 😍. Bestilte overnatting nå i januar, har blitt dyrt i Roma gitt :/ hadde trengt noen gode tips selv... Billigst+rimelig sentralt på vatikansiden mot vest og ned mot elven, husker ikke akkurat hva det heter. Mange bra restauranter der også, som lokale spiser på.
bippo Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Hei! Sjekk ut AirBnB, der har de mye rimelig og bra Sist jeg var der bodde vi et bittelite steinkast unna San Pietro, det var veldig kult, men neste gang skal vi definitivt bo i Trastevere. Nydelig bydel, og det er ikke noe stress å gå til alle de største severdighetene derfra. 4 dager-1 uke vil være ålreit. For oss var det deilig å ha en dag i "midten" da vi bare satt på en kafé og leste bok og drakk øl en hel dag, for det er mye å se på og mange inntrykk, og vi ble utslitte rett og slett Men ikke alle som blir det da. Du bør laste ned Trip Advisor, vi fikk veldig mange gode restaurantopplevelser pga den appen (favoritten er en restaurant som heter Marco G i Trastevere, virkelig nydelig mat). Det er verdt det å stå opp tidlig og ta en tur i san pietro, det er nydelig. Køen går ganske fort unna (tror det tok 30 minutter for sikkert 70 meter med kø da vi var der), IKKE betal 70 euro for å hoppe lengre frem i køen! Det er ren svindel, og virkelig ingen vits i Jeg vil anbefale den botaniske hagen, der var det nydelig (og stille!), men veldig varmt og klamt, så ha med vann i såfall. Pantheon bør dere sjekke ut, det er ikke nødvendigvis så vakkert, men det er så gigantisk at man blir mind blown. Utover det vil jeg bare anbefale at dere "går dere vill" i byen, da får dere sett utrolig mye, og det er imponerende bygg ved hvert eneste hjørne. Ved Spansketrappen er det en herlig jazzbar som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, men kan fort finne det ut om det er av interesse. Jeg har mange flere tips, men det blir fort veldig langt Du kan godt sende en PM hvis du er interessert, så skal jeg rote frem alle de beste tipsene mine. 1
Bolus Skrevet 21. februar 2016 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2016 4 timer siden, bippo skrev: Hei! Sjekk ut AirBnB, der har de mye rimelig og bra Sist jeg var der bodde vi et bittelite steinkast unna San Pietro, det var veldig kult, men neste gang skal vi definitivt bo i Trastevere. Nydelig bydel, og det er ikke noe stress å gå til alle de største severdighetene derfra. 4 dager-1 uke vil være ålreit. For oss var det deilig å ha en dag i "midten" da vi bare satt på en kafé og leste bok og drakk øl en hel dag, for det er mye å se på og mange inntrykk, og vi ble utslitte rett og slett Men ikke alle som blir det da. Du bør laste ned Trip Advisor, vi fikk veldig mange gode restaurantopplevelser pga den appen (favoritten er en restaurant som heter Marco G i Trastevere, virkelig nydelig mat). Det er verdt det å stå opp tidlig og ta en tur i san pietro, det er nydelig. Køen går ganske fort unna (tror det tok 30 minutter for sikkert 70 meter med kø da vi var der), IKKE betal 70 euro for å hoppe lengre frem i køen! Det er ren svindel, og virkelig ingen vits i Jeg vil anbefale den botaniske hagen, der var det nydelig (og stille!), men veldig varmt og klamt, så ha med vann i såfall. Pantheon bør dere sjekke ut, det er ikke nødvendigvis så vakkert, men det er så gigantisk at man blir mind blown. Utover det vil jeg bare anbefale at dere "går dere vill" i byen, da får dere sett utrolig mye, og det er imponerende bygg ved hvert eneste hjørne. Ved Spansketrappen er det en herlig jazzbar som jeg ikke husker navnet på akkurat nå, men kan fort finne det ut om det er av interesse. Jeg har mange flere tips, men det blir fort veldig langt Du kan godt sende en PM hvis du er interessert, så skal jeg rote frem alle de beste tipsene mine. Takk for svar! Jeg har lyst til å se de viktigste tingene..tror du det blir stress på 5 dager? -TS
bippo Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 27 minutter siden, Bolus skrev: Takk for svar! Jeg har lyst til å se de viktigste tingene..tror du det blir stress på 5 dager? -TS Nei det tror jeg ikke Men ha med gode sko!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 Trastevere (eller nært) er perfekt å bo i, det er utrolig koselig å tusle rundt i gatene der på kvelden. Det finnes en nettside som heter soviroma, de har mange leilligheter med kjøleskap og kokemuligheter. Anonymkode: 7f1ed...e8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå