Gjest cheshirecat Skrevet 21. februar 2016 #61 Skrevet 21. februar 2016 Et øyeblikk siden, O.G. skrev: Gratulerer med velbestått bryllup! Det er lenge siden det, men takk takk 😁
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #62 Skrevet 21. februar 2016 28 minutter siden, O.G. skrev: Jeg forstår hva du mener, men det er det der med å legge seg ned på samme nivå også. Og herfra så virker det som at TS bare kan glemme gave til denne venninnen til jul og bursdager. Enig i det. Det børe være tanken som teller, men her virker det ikke som om det er så mye tanker i sving, gitt. Venninnen kan ha andre supre egenskaper, selvfølgelig, og er man gode venninner ser man gjennom fingrene med sånt som dette tenker jeg Anonymkode: 9dda8...7ff 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #63 Skrevet 21. februar 2016 2 timer siden, mirandaa skrev: Det finnes veldig mange andre måter på å vise at man bryr seg Så derfor dropper du gave..? Makan. Jeg viser at jeg bryr meg OG gir en gave, og det gjør heldigvis vennene mine også. Anonymkode: 73ca2...bfb 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #64 Skrevet 21. februar 2016 Ikke ta det opp med henne. Da blir du like "dum" som henne. Neste gang hun har bursdag kan du velge om du vil gi henne gave tilsvarende verdi som det hun ga deg, eller om du vil fortsette å gi en dyrere gave fordi det gir deg glede å gi. Personlig hadde jeg gitt henne gave i samme verdi som du ga forrige gang og så deretter sett det an. Fortsetter hun med elendige gaver til langt lavere verdi eller ikke gir gaver i det hele tatt, hadde jeg lagt meg på samme linje etterhvert. Men ikke ta det opp med henne. Man klager ikke på gaver. Anonymkode: 4fe9c...e33
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #66 Skrevet 21. februar 2016 Hehe, jeg har en lignende venninne selv.. Hun har solid økonomi, men gir konsekvent gaver som koster veldig lite.. Feks smågodt eller vaffelmix.. I og for seg ikke noe jeg normalt ville hengt meg opp i, men det som irriterer meg er at hun selv ønsker seg dyre ting når hun har bursdag, noe hun også får av oss venninner. Jeg har selv gitt greie gaver med litt omtanke bak, uavhengig av økonomi. Det ligger ihvertfall en tanke bak. Og til gode venninner har jeg alltid klart å prioritere slik at jeg kan gi noe fint. Fullt forståelig at noen kan slite med økonomi, men man kan likevel komme opp med noe bedre enn smågodt synes jeg Anonymkode: 198e6...aee
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #67 Skrevet 21. februar 2016 Jeg hadde tatt dette som en invitasjon til å slutte å utveksle gaver. Jeg hadde en lignende situasjon med to av mine nærmeste venninner. Siste gang jeg ga dem en gave, hadde jeg lagt mye tid og penger i å finne dem en fin julegave hver. Tilbake fikk jeg et julekort med den ene, og den andre gav meg en veeeeldig liten eske med en Kinderegg-figur og et rimedikt på fire linjer om navnet mitt. Begge var inneforstått med at vi skulle utveksle gaver. Jeg sa ingenting til dem, noe jeg angrer på, da jeg syns dette var helt horribel oppførsel. Har ikke gitt dem en gave siden, unntatt når jeg har vært offisielt invitert til noe. Anonymkode: ba489...8c4 4
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 21. februar 2016 #68 Skrevet 21. februar 2016 Jeg må si at jeg hadde foretrukket ikke å få noe heller enn å få smågodt fra svenskegrensen. Så jeg forstår deg godt. Det virker litt fornærmende.
The Kitten Skrevet 21. februar 2016 #69 Skrevet 21. februar 2016 Jeg forsår ts veldig godt. Hvis venninnen mener hun fikk for mye i gave av ts, så kunne hun sagt det. Ikke kommet med en håndfull smågodt tilbake. 3
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 21. februar 2016 #70 Skrevet 21. februar 2016 (endret) Jeg hadde også stusset, mest fordi godteri ikke er helt gave materialet, men herregud..."Min så kalte bestevenn"??? Kaller du henne så kalt bestevenn fordi du fikk en litt uvanlig gave? Spiller ingen rolle hva du ga til henne, hvor mye gava di var verdt, hvor lenge dere har hvert venner, hvor gamle dere er etc. Det som spiller en rolle er at du fikk noe av henne. Du har ingen anelse om hva venninna di har med å gjøre. Det kan være mye hun skjuler fra deg. Selv har jeg fårr sokker i gave, mens jeg selv ga en verdifull gave. Jeg ble likevel ikke skuffa. Elsker de sokkene jeg fikk. Endret 21. februar 2016 av The Lost Dreamer
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #71 Skrevet 21. februar 2016 Jeg ville vært glad i få noe jeg kan spise eller drikke. Det er fordi jeg blir rett og slett litt oppgitt når folk ikke vet smaken min eller ikke kjenner meg godt nok gir meg noe som ikke passer meg. Jeg gjør en stor innsats selv når jeg gir gaver. Jeg lager kortet ofte selv, jeg bruker tid på pakke gaven inn og prøver å gi noe jeg vet de trenger/ønsker seg. Hvis jeg ikke kjenner de godt nok eller de har veldig mange ting så bruker jeg å gi ting de kan spise, drikke eller servere gjester. Jeg brant meg på dette med gaver et år. En venninne og jeg spleiset på gave til en felles venninne. Det var et dyrt smykke. To måneder senere hadde venninnen min og jeg bursdagsselskap i sammen. Hun venninne som fikk det dyre smykke hadde med seg gave til oss. Vi begge fikk hårnåler fra H&M til 20 kr. Altså en pakke hun hadde delt på oss, og jeg hadde veldig kort hår og kunne ikke bruke de engang Jeg følte meg egentlig litt dum, fordi vi syns det egentlig var litt merkelig gave, men lite man kan gjøre med det. Mulig hun egentlig ikke hadde tenkt å gi noe i det hele tatt. Husker venninnen min og jeg lo veldig mye av det etterpå. Vi hadde brukt masse tid på å gi et smykke vi vet hun vil like, og kostet masse penger og vi fikk nesten ikke noe tilbake. I ettertid har jeg skjønt at JEG kan ikke bestemme hva andre skal gi. Det må komme fra giverens hjerte og lommebok. Når du fikk en pose med godis kan det hende det er fordi hun trodde du ville bli veldig glad for det. Når hun velger gave kan det være fordi hun tenker på innhold og overhodet ikke på prisen. Eller at hun glemte å kjøpe gave, men hadde en pose med smågodt å tenkte det var bedre enn ingenting. Neste år gir du en gave som koster mindre fordi det kan hende det er hint om at du gir for dyre gaver. Uansett så tenker jeg at hvis en god venninne gir deg en pose med godis så si takk, og gå videre med livet. Anonymkode: adb2b...3c4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #72 Skrevet 21. februar 2016 Har du vurdert at det kan være at venninnen din synes du er veldig mye penere enn henne og har lyst å feite deg opp litt? Anonymkode: 8cfb1...326 1
LeilaS Skrevet 21. februar 2016 #73 Skrevet 21. februar 2016 (endret) Oi. Her fikk ts masse kritikk. Ser hun er blitt kalt for bortskjemt drittunge. Herrefred! Jeg hadde nok ikke tatt det opp med henne, men hadde stusset veldig på en slik gave. Jeg skjønner du er skuffet. Jeg ville bare latt det passere og gitt henne smågodt neste gang hun fyller år. Endret 21. februar 2016 av LeilaS 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #74 Skrevet 21. februar 2016 Jeg forstår deg absolutt. Men jeg ville ikke tatt det opp med henne. For da får du rollen som den smålige, utakknemlige, istedenfor hun. Tror nok at jeg ville sett henne litt an, hvordan hun er fremover. Jeg ville vel ikke akkurat kommet med mest intime betroelser til henne, men lurt litt på hvor jeg hadde henne. Som regel har jo slike små ting en grunn. Jeg har opplevd overraskende ting med venninner, og det har jo vist seg da at de egentlig ikke var ekte venninner. Lykke til med mysteriet; ting kommer nok for en dag. Anonymkode: c6453...bfd
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #75 Skrevet 21. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du vurdert at det kan være at venninnen din synes du er veldig mye penere enn henne og har lyst å feite deg opp litt? Anonymkode: 8cfb1...326 Og/eller at mannen til venninnen er forelsket i TS? Det kan være mange muligheter. Anonymkode: c6453...bfd 1
Inwe Skrevet 22. februar 2016 #76 Skrevet 22. februar 2016 Kanskje hun ikke hadde så god råd den mnd? Jeg har ei venninne som ikke har mye penger for tiden, til jul ga jeg henne en symbolsk gave som vi alltid gjør (til rundt 100 kr) fikk igjen et kort da dette var innenfor hennes økonomi. Vippset over penger til bursdagen hennes (hun sparer til noe hun veldig gjerne vil ha, og ville ikke ha gaver i år grunnet dette) til tross for at jeg ikke fikk noe til jul. Jeg "straffer" henne da ikke for å ikke ha råd til gave/kjøper noe billigere til meg. Ikke sikkert jeg får noe på min bursdag heller om økonomien hennes ikke har fikset seg, kommer uansett til å kjøpe både julegave og bursdagsgave videre. Jeg aner sjelden verdien på gavene jeg får av venner, men innimellom ser jeg jo at jeg har fått noe dyrere/billigere enn hva jeg har gitt, dette er helt uvesentlig i min verden. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #77 Skrevet 22. februar 2016 Jeg hadde stusset over å få litt godteri i 25-årsgave fra min nærmeste venninne. Jeg ville kanskje ikke sagt noe, men sett an hva grunnene kan være. Er det bare at hun er litt ubetenksom, dårlig økonomi eller ligger det dypere? Ble hun invitert i bursdagsselskap? Ble du invitert i hennes? Sånt kan jo ha noe å si. Anonymkode: d8ba0...d0b 2
Gjest Nikee Skrevet 22. februar 2016 #78 Skrevet 22. februar 2016 Personlig hadde jeg blitt veldig skuffet om det var en veldig god venninne som gav meg det til bursdagen og ja litt såret faktisk. I min vennegjeng gir vi hverandre ikke gaver egentlig - men med unntak av mine nærmeste venninner. Der lager vi alltid små gaver som er omtenksomme og viser at vi bryr oss om hverandre. Men da har vi også avtalt at vi gir hverandre noen små gaver. Så hvis en av dem hadde gitt meg en sånn gave hadde jeg ja blitt såret og skuffet, og notert meg at jeg ikke skulle bry meg nevneverdig med å gi gave til vedkommendes bursdag neste år. Tviler på at jeg hadde tatt det opp egentlig
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #79 Skrevet 22. februar 2016 Når venninnen fyller 25 år, så kjøper man ikke smågodt til 20-30 kr. Kjøper man snop, så kjøper man en konfekteske, eller en proppfull pose med godbiter hun VET du elsker. Den lille posen var sikkert ikke det eneste hun kjøpte på grensen, så hun kan ikke klage på dårlig råd. Trolig kjøpte hun snopet til seg selv, og så kom hun på at TS hadde bursdag, og stappet resten av snopet (bitene hun ikke ville ha) i en pose og ga i gave. Jeg hadde nok blitt så begeistret at jeg hadde gitt henne en flaske brus til 26-årsdagen! Nei, jeg hadde ikke klaget, men hadde vært skuffet. Det tror jeg alle her hadde blitt. Helt ærlig. Angående buketter fra matbutikk eller bensinstasjon så er det litt sånn, hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe noe til deg, men må vel det siden du inviterte på kake eller blir sur hvis ikke. Anonymkode: da791...019 2
marleneK92 Skrevet 23. februar 2016 #80 Skrevet 23. februar 2016 Om jeg hadde reagert eller ikke vet jeg dessverre ikke, og jeg ser at flere hadde bare hevet seg over det. Men saken er den at vist du reagerte på det, og hun er venninnen din så skal dere kunne snakke om hva som helst. Så vist du synes det var upassende så ville jeg kanskje spurt hvorfor hun valgte smågodt, og bare hørt hva hun hadde å si, også ta det derifra. Ikke lage noe bråk eller noe slikt, men om du får grunnen til det da så kan du si at du syns gaven var upassende i forhold til hva du har brukt på henne. Eventuelt still videre spørsmål på det hun har fortalt deg. Det trenger jo ikke å ha med gaven i det hele tatt å gjøre, men da "hopper" man på en måte litt over det igjen. Uansett så syns jeg nå at om dere er venner, og du syns det blir for dumt å gi/få smågodt i gave så kan du uttrykke deg om det. Kanskje dere bare ler av det sammen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå