Gå til innhold

Bestevenninne ga meg dette i gave... skal jeg ta det opp med henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først og fremst må jeg bare si; jeg forventer ikke stort av andre mennesker. Jeg liker best at venner og familie gir hva de ønsker å gi fra hjertet, enn å få spørsmål om hva jeg vil ha. Men jeg opplevde noe litt rart angående gave fra min såkalte bestevenn..

På hennes bursdag ga jeg henne ting for en verdi på 300, det er ikke for mye eller for lite - syns jeg da, men her er det lov å være uenig eller ha en annen mening. Men 2 mnd senere på min 25 års dag, så gir hun meg løsvekt godteri fra sverige, og det er snakk om løsvekt godteri til noe mellom 20-30 kr.

Jeg har aldri før reagert på en gave eller lignende som dette, for dette syns jeg nesten blir for dumt. Greit nok at man ikke skal forvente en masse, men å få en plastpose med svensk løsvekt godis som nesten ikke er noe (posen er så liten at når jeg holder den i hånden så er det bare nok godteri til å akkurat fylle håndflata)

Syns dere jeg burde ta det opp, eller bare heve meg over det? Har jeg grunn til å tenke at dette er litt dårlig gjort, eller er du helt uenig med meg? Hilsen jente 25

Anonymkode: 606a0...724

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville valgt å se humoristisk på det og spørre hvorfor hun valgte smågodt? 

Anonymkode: b27d5...6d1

• Liker 18
Skrevet

Jeg får aldri gaver av venner når jeg har bursdag, så jeg hadde blitt positivt overrasket om jeg hadde fått noe sånt 😊 hadde aldri falt meg inn å bli sur i alle fall.

Anonymkode: 6feba...5d1

• Liker 4
Skrevet

Kanskje hun har økonomiske problemer eller hevner seg for en gave du har gitt henne

Anonymkode: 3fb40...095

• Liker 2
Skrevet

Hadde bare latt det gå.

• Liker 9
Skrevet

Du skal si tusen takk for bursdagsgaven og ikke være en bortskjemt drittunge

• Liker 21
Skrevet

Kjempe frekt å klage på gaven en får. Bare være glad du fikk noe i det hele tatt!

Du kan ikke forvente at om du gir for 2-300 så skal du får samme sum tilbake. Dette er jo helt opp til hver enkelt hva de vil gi og hva de kan gi. 

Når du gir noe gjør du det vel for å glede andre? Høres mer ut som du gjør det for å sikre deg noe tilsvarende i retur.

• Liker 6
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for godteri jeg

• Liker 2
Skrevet

Nei, du tar det ikke opp med henne. Du nevner din gave sist hun hadde bursdag, men ut ifra det du skriver virker det ikke som det har vært noen gavetradisjon mellom dere før? Kanskje godteposen var litt for å si noe om hva hun mener er greit nok? Selv om du kjøpte en gave til henne som kostet 300 kroner, så er det vel ikke slik at hun ba om det? 

Du later som ingenting, og neste gang hun har bursdag, hvis du føler for å gi henne noe, så kjøper du bare en god sjokolade til henne, plukker en liten blomsterbukett el.l

Anonymkode: ebec2...f31

• Liker 3
Skrevet

Dump henne!

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde nok stusset over en sånn gave. Kanskje det er et hint om at dere skal slutte å utveksle gaver?

• Liker 17
Gjest Belle âme
Skrevet

Eg forstår deg Ts, å få litt godteri på bursdagen sin er ikkje akkurat minneverdig. Men hadde nok ikkje tatt det opp, berre ikkje gitt ho noke som er stort sett meir verdt til hennar bursdag. 

Skrevet

Jeg syns det var en rar gave, men hadde bare latt det være. Ikke begynn å lag en diskusjon ut av det.

Skrevet

Venninnegaver er jo gjerne litt sånn symbolske, er de ikke det da? Om jeg "bare" får et kort, en flakse vin, litt plukkegodt, en blomst eller noe dyrt... vel, jeg blir glad uansett. Bare jeg får noe som i det hele tatt viser at de har tenkt på meg på bursdagen liksom. Det er tanken som teller. :)

• Liker 1
Gjest gjestvest
Skrevet

Det er godt mulig hun ikke syntes noe om dine gaver, mens du på din side syntes de var flotte. Det er gjerne slik når vi velger ut gaver: Vi velger ut ting vi selv synes er fine, og automatisk tror andre vil tenke det samme.
Mitt poeng er at det er godt mulig hun valgte denne gaven fordi hun trodde du ville sette pris på den. 

Jeg personlig synes det var en søt gave mellom to venninner. Enkel og fin. Fremfor noe som er vanlig, og dyrt. Den hadde gitt meg et smil om munnen. 

Skrevet

Gaver mellom venninner kan fint være symbolske.

HUn legger listen der hun ønsker at den skal være. Fint for henne!

• Liker 2
Skrevet

Vær fornøyd du fikk gave og at hun gir deg en oppmerksomhet, så enkelt er det! 

Skrevet

Kanskje lite gjennomtenkt, men bedre enn duftlys og alt mulig dill som folk velger å gi. Personlig synes jeg ikke verdien har noe å si, så lenge gaven kan brukes. 

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg hadde stusset på å få en slik gave, ikke på selve godteriet men mengden. Kan hun være irritert på deg for noe? Mange jenter er særs dårlig til å ta opp konflikter, i stedet viser de at de er irritert ved å hinte.

Anonymkode: c09bb...27c

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...