Gå til innhold

Hvor lang tid brukte du på å gå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har 20-25 kg å gå ned trenger å hørre motivasjon historier fra dere :)

hva var din Max vekt og hvor høy er du? (Min er 85kg, er 166cm)

Hvor  mye har du gått ned/hvor lang tid brukte du? 

Merker du forskjell på hvordan andre behandler deg kontra når du var overvektig?

har du blitt mer utadvendt ? 

Anonymkode: 09d22...333

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har 20-25 kg å gå ned trenger å hørre motivasjon historier fra dere :)

hva var din Max vekt og hvor høy er du? (Min er 85kg, er 166cm)

Hvor  mye har du gått ned/hvor lang tid brukte du? 

Merker du forskjell på hvordan andre behandler deg kontra når du var overvektig?

har du blitt mer utadvendt ? 

Jeg veide 93 kilo når jeg var på mitt tyngste.
Er 178 cm.
Har til nå gått ned 11 kilo siden jeg begynte å slanke meg i mai i fjor. 
Jeg har et mål om å miste 9 kilo til før sommeren. 

Jeg føler meg mye bedre. Har begynt å kle meg i finere klær igjen. Da jeg var på mitt tyngste gikk jeg nesten bare i joggeklær som skjulte kroppen min, da jeg følte meg veldig stygg egentlig. Føler meg absolutt mer selvsikker nå, det har jo noe å gjøre med at har begynt å sminke meg igjen, kler meg i finere klær osv, men det er pga vektnedgangen jeg har begynt å gjøre det. 

Ps. Denne tråden er gull verdt for meg og det er takket være den jeg har klart å gå ned. 

Anonymkode: 8fb93...437

Skrevet

Jeg var 160 og 83 kg på mitt tyngste, og 55 kg på mitt letteste. Fikk et helt nytt liv fra ca 65 kg og nedover. ALT var lettere. Trening, finne klær, være sosial.

Jeg har alltid vært utadvendt "inni meg" men nå ble jeg det tvers igjennom. Endelig kunne klærne gjenspeile den jeg var som person i stedet for at jeg måtte velge det som passet i størrelse. Jeg følte meg mye mer selvsikker i sosiale situasjoner og takket ja til mye mer enn før. Når jeg var overvektig var det alltid stress å finne klær og delta på sosiale ting, jeg var ofte den tjukkeste og ble sett på som uinteressant.

Jeg har merket stor forskjell på hvordan jeg blir behandlet. Mye av det kommer nok av at jeg utstråler en helt annen trygghet enn jeg gjorde før.

Litt vanskelig å si hvor lang tid jeg brukte for jeg gikk ned fra 83-60 først, kanskje på halvannet år og så opp igjen til 72 før jeg gikk ned til 55. Det tok litt over et år. Nå svinger vekta mellom 55 og 60.

Anonymkode: 8bb2e...d4f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veide 93 kilo når jeg var på mitt tyngste.
Er 178 cm.
Har til nå gått ned 11 kilo siden jeg begynte å slanke meg i mai i fjor. 
Jeg har et mål om å miste 9 kilo til før sommeren. 

Jeg føler meg mye bedre. Har begynt å kle meg i finere klær igjen. Da jeg var på mitt tyngste gikk jeg nesten bare i joggeklær som skjulte kroppen min, da jeg følte meg veldig stygg egentlig. Føler meg absolutt mer selvsikker nå, det har jo noe å gjøre med at har begynt å sminke meg igjen, kler meg i finere klær osv, men det er pga vektnedgangen jeg har begynt å gjøre det. 

Ps. Denne tråden er gull verdt for meg og det er takket være den jeg har klart å gå ned. 

Takk for svar :) 

off ja, begynte å gi f i utsende når jeg la på meg, ting jeg gjore for gøy ble et stort ork, som å lakke neglene ta en ansikt maske osv.. 

Gratulerer med 11 kg ned og lykke til videre! 

Skrevet

Jeg var 160 og 83 kg på mitt tyngste, og 55 kg på mitt letteste. Fikk et helt nytt liv fra ca 65 kg og nedover. ALT var lettere. Trening, finne klær, være sosial.

Jeg har alltid vært utadvendt "inni meg" men nå ble jeg det tvers igjennom. Endelig kunne klærne gjenspeile den jeg var som person i stedet for at jeg måtte velge det som passet i størrelse. Jeg følte meg mye mer selvsikker i sosiale situasjoner og takket ja til mye mer enn før. Når jeg var overvektig var det alltid stress å finne klær og delta på sosiale ting, jeg var ofte den tjukkeste og ble sett på som uinteressant.

Jeg har merket stor forskjell på hvordan jeg blir behandlet. Mye av det kommer nok av at jeg utstråler en helt annen trygghet enn jeg gjorde før.

Litt vanskelig å si hvor lang tid jeg brukte for jeg gikk ned fra 83-60 først, kanskje på halvannet år og så opp igjen til 72 før jeg gikk ned til 55. Det tok litt over et år. Nå svinger vekta mellom 55 og 60.

Anonymkode: 8bb2e...d4f

Åh dette kjente jeg meg igjen i!

elsker mote men må kle meg for å skjule ikke det jeg har lyst å ha på meg .. 

Wow! Du har jo vært kjempe flink! Gleder meg til å gå ned 10kg så ting blir litt lettere :) 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :) 

off ja, begynte å gi f i utsende når jeg la på meg, ting jeg gjore for gøy ble et stort ork, som å lakke neglene ta en ansikt maske osv.. 

Gratulerer med 11 kg ned og lykke til videre! 

Takk for det :smilyblomst:

Skrevet

Når jeg gikk ned i vekt mistet jeg over 2 kilo i uken. Du kan klare det på et par måneder hvis du løper nok.

Skrevet
1 time siden, ambivalentReaction skrev:

Når jeg gikk ned i vekt mistet jeg over 2 kilo i uken. Du kan klare det på et par måneder hvis du løper nok.

Du svarer jo egentlig ikke på noe av det ts lurer på i HI? 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer jo egentlig ikke på noe av det ts lurer på i HI? 

Touchè.

Gikk ned 20 kilo, de første femten på 6-7 uker, resten over et par måneder.

Folk la merke til det, man blir behandlet bedre.

Ble mer utadvendt.

Skrevet
37 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Touchè.

Gikk ned 20 kilo, de første femten på 6-7 uker, resten over et par måneder.

Folk la merke til det, man blir behandlet bedre.

Ble mer utadvendt.

Holly shit! Hva er hemmeligheten din?  Hvor mye veide du startet? Det resultatet hadde vært en drøm :P

ts

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Holly shit! Hva er hemmeligheten din?  Hvor mye veide du startet? Det resultatet hadde vært en drøm :P

ts

90. Jeg spiste lite og løp annenhver dag. Trikset er å løpe selv om du er bakfull, for hvis du ikke gjør det får du aldri løpt. Eneste ubehaget var at knærne mine suger og at blodsukkeret mitt etter en løpetur var så lavt at jeg ble dum (midlertidig, det gikk over relativt fort).

Skrevet
4 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

90. Jeg spiste lite og løp annenhver dag. Trikset er å løpe selv om du er bakfull, for hvis du ikke gjør det får du aldri løpt. Eneste ubehaget var at knærne mine suger og at blodsukkeret mitt etter en løpetur var så lavt at jeg ble dum (midlertidig, det gikk over relativt fort).

Ah den som hadde hatt kondisjonen til det :P men ja slutten på sofagris livet her :P

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah den som hadde hatt kondisjonen til det :P men ja slutten på sofagris livet her :P

Jeg hadde ikke kondisjonen til det når jeg begynte. Men det tok ikke lang tid før jeg kunne løpe en halvmarathon. 90% av løping er bare viljestyrke. Den enkleste måten å øke VO2max er å gå ned i vekt. Kondisjonstrening øker bare VO2max med noen få prosent. 

C25K er et treningsprogram hvem som helst kan klare (alt for tregt til min smak da). Løp så langt du klarer (rolig tempo, saktere er bedre), og når du ikke klarer mer går du litt, og så løper du mer. Du vil klare å løpe lengre og fortere HVER gang du løper. 

I tillegg har jeg en klokke som følger med på hvor mange skritt jeg går, og prøver å gå 10 000 hver dag (blir fort 35 000 hvis man tar seg en liten løpetur). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...