Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sliter veldig med å få sminken til å sitte fint. På avstand, ca 1 meter så ser det bra ut. Men når jeg ser meg nøye i speilet så ser det ut som jeg har bakt eller noe sånt. Sminken legger seg ikke fint på huden. Porene mine vises og sminken er ikke akkurat jevn. Har forsøkt med forskjellige foundations. Primer fungerer ikke heller, i alle fall ikke de jeg har prøvd. Når jeg snakker med andre på nært hold så ligger sminken dems perfekt på huden, ikke kakete og det ser rent og pent ut. Det er merkelig at jeg ikke får det til, for huden min er ganske ren. Har ingen kviser, kanskje litt store porer her og der, men ikke verre enn andre føler jeg. 

Bruker jeg feil foundation kanskje i forhold til huden min? Påfører jeg den feil? Har prøvd med både varme fingre og en kost som er flat på toppen, ingen sukksess. 

Noen som har noen tips å komme med? Prøvde å ta bildeeksempel, men det vises ikke på bilder heller. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fet hud? Jeg slet med å få foundation til å sitte før, pga fet hud. Det bare kaket seg. Så fikk jeg tips om å bruke fet hudkrem, stikk motsatt av det jeg alltid har brukt, og da ble det bra! Huden overproduserer fett når man har fet hud og bruker hudkrem mot fet hud, og forverrer problemet, lærte jeg. Funket i hvert fall for min del. :) 

Anonymkode: 14362...cd8

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt samme problemet, foundationen har lagt seg sykt stygt og kakete, inni porene og sklidd rundt oppå huden, spesielt på nesen. I tillegg til at jeg har eksem (er alltid rød og har flassende hud) og akne. Men denne foundationen fikk meg nesten til å grine, for jeg så plutselig naturlig pen ut, hahah; http://www.kicks.no/lumene/longwear-blur-foundation-p42036 

Den blir ikke blank (på meg hvertfall), og kjennes ikke klissete på. Jeg trenger egentlig ikke å ha pudder på engang (men må fordi den lyseste er akkurat bittelitt for mørk for meg, men med pudder blir den perfekt). 

Skrevet

Jeg aner ikke hvilken hudtype jeg har. Etter å ha dusjet trenger jeg ikke hudkrem en gang da huden verken føles tørr/stram eller fet. Jeg har alltid trodd jeg har normal hud, altså en kombinasjon mellom fet og tørr. Jeg aner virkelig ikke.

Foundationen jeg bruker i dag er Glo Minerals Luxe liquid foundation. http://www.coverbrands.no/luxe-liquid-foundation?gclid=COLDy5GAicsCFWclcgodqxAB7w . 570 kr og den er DRITT på min hud i alle fall. Skikkelig bomkjøp, men har liksom ikke fått meg til å kaste den før den er tom heller, pga prisen. I blant når jeg tar den på (tror det har noe med dagkremen jeg brukte før) så rullet foundationen seg til små klumper. Altså når jeg tok den på huden så rullet jeg bare sånne små klumper som var bare å børste av, spesielt.

Jeg skal skjekke ut den fra Lumine som jeg ble anbefalt lengre opp. Prøve å dra sminkefri på butikken å prøve litt på kinnet for å se ;p Er vel det jeg må gjøre kanskje for å få riktig konsistens til min hud. 

Skrevet
1 time siden, Alvea skrev:

Jeg aner ikke hvilken hudtype jeg har. Etter å ha dusjet trenger jeg ikke hudkrem en gang da huden verken føles tørr/stram eller fet. Jeg har alltid trodd jeg har normal hud, altså en kombinasjon mellom fet og tørr. Jeg aner virkelig ikke.

Foundationen jeg bruker i dag er Glo Minerals Luxe liquid foundation. http://www.coverbrands.no/luxe-liquid-foundation?gclid=COLDy5GAicsCFWclcgodqxAB7w . 570 kr og den er DRITT på min hud i alle fall. Skikkelig bomkjøp, men har liksom ikke fått meg til å kaste den før den er tom heller, pga prisen. I blant når jeg tar den på (tror det har noe med dagkremen jeg brukte før) så rullet foundationen seg til små klumper. Altså når jeg tok den på huden så rullet jeg bare sånne små klumper som var bare å børste av, spesielt.

Jeg skal skjekke ut den fra Lumine som jeg ble anbefalt lengre opp. Prøve å dra sminkefri på butikken å prøve litt på kinnet for å se ;p Er vel det jeg må gjøre kanskje for å få riktig konsistens til min hud. 

Hvis du har både tørre partier og fete partier har du nok kombinasjonshud. Det kan være en god ide å dra til parfymeriet  og spørre om hjelp til å finne en foundation som passer til din hudtype. Du kan gjerne ha med deg den du har nå og forklare hva som er problemet med den og hvordan den ligger, så kanskje det er lettere for dem å få en ide om hva du trenger.

Skrevet
Den ‎21‎.‎02‎.‎2016 at 14.40, bippo skrev:

Jeg har hatt samme problemet, foundationen har lagt seg sykt stygt og kakete, inni porene og sklidd rundt oppå huden, spesielt på nesen. I tillegg til at jeg har eksem (er alltid rød og har flassende hud) og akne. Men denne foundationen fikk meg nesten til å grine, for jeg så plutselig naturlig pen ut, hahah; http://www.kicks.no/lumene/longwear-blur-foundation-p42036 

Den blir ikke blank (på meg hvertfall), og kjennes ikke klissete på. Jeg trenger egentlig ikke å ha pudder på engang (men må fordi den lyseste er akkurat bittelitt for mørk for meg, men med pudder blir den perfekt). 

Hvilket pudder bruker du da? Jeg sliter med eksem som deg og hadde gitt opp håpet om å kunne bruke foundation, dette høres jo helt fantastisk ut. :)

Skrevet

Jeg har aldri klart å bruke brunkrem ellr bb cream. Har ingen problemer m huden,men synes bare d alltid hr vært ubehagelig og klissete m brunkrem. Har i flere år nå sverget til kanebo pudder. Den er drøy i bruk og❤

Anonymkode: 4d127...08e

Skrevet
Den 2/21/2016 at 14.58, Alvea skrev:

Du har det som kalles kombinasjonshud. 

Skrevet
Den 21.2.2016 at 14.58, Alvea skrev:

De fleste hudeksperter operer med fire ulike hudtyper:

Tørr hud - Tørr, flasser lett

Fet hud - ofte mer glansaktig, oljete, får lettere kviser

Normal hud - jevnt over hverken fet eller tørr

Kombinasjonshud - tørr hud med fete partier

Anonymkode: 0fd7e...a06

Skrevet
Den 21/02/2016 at 14.58, Alvea skrev:

For meg høres det ut som en av tre problemer eller kombinasjon av dem: 1) feil hudkrem, 2) feil foundation, 3) feil påføringsmetode.

Til nummer en, feil hudkrem, så er fra erfaring viktig å finne en som både funker for ens egen hud, men som også egner seg under sminke. Alle hudkremer jeg har prøvd som har aqua i navnet eller er mer gele-aktige, klumper seg som du sier.

Angående foundation, så må man finne hva man liker, men det du beskriver minner litt om mine problemer. Jeg har en vanskelig hudtype med litt grovere hud (porer, noe arr, tørre partier) i visse partier og super glatt ellers hvor det ikke vil sitte. Fordi det er slik, foretrekker jeg foundations som  kjennes litt mer silikonaktige ut eller har en litt..geleaktig flytende konsistens. Disse sklir bare over, istedet for å legge seg i ujevne partier. Kan være dette er noe for deg også? Mine favoritter er Armani luminous silk (elsk!), Estee Lauder double wear light, Glo minereals satin liquid II, og av mer budsjettvennlige, Maybelline dream satin liquid. Disse må settes med pudder ettersom de er alle på den mer glødende siden, men det gjør ikke meg noe. Alle disse varer så godt som hele dagen på meg, påføres i 8-tiden om morgenen og fjernes rundt 22 om kvelden. Om de begynner å falme, så falmer de jevnt - altså de klumper seg ikke. Jeg foretrekker primer, men må ikke ha det.

Påføringsmetode: For et mer naturlig resultat foretrekker jeg å påføre med svamp, evt påføre med kost/fingre og så blende inn med svamp etterpå. Gjør at det smelter inn i huden. Jeg brukre samme metode enten om jeg går for en naturlig look (folk som ikke er vant med sminke tror jeg går uten noe som helst...hahaha, skulle bare visst), eller full on glam - er bare mengden jeg varierer.

Skrevet
23 timer siden, mocci skrev:

Hvilket pudder bruker du da? Jeg sliter med eksem som deg og hadde gitt opp håpet om å kunne bruke foundation, dette høres jo helt fantastisk ut. :)

Ja, den er kjempebra :) Jeg må selvfølgelig skrubbe huden og bruke riktig fuktighetskrem da, hvis jeg har vært slurvete med hudpleien legger foundationen seg stygt. Bare sånn fyi :) Jeg bruker dette pudderet http://www.kicks.no/mac/makeup/base/pudder-c110/prep-prime-transparent-finishing-powder-pressed-p17755 
Jeg tror ikke det er meningen at det skal være farge på det, men det gjør meg bittelitt lysere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...