doing123 Skrevet 21. februar 2016 #1 Del Skrevet 21. februar 2016 Hei igjen! Har tidligere lagd en post om fukt i en sokkel leilighet! Er ikke plaget med fukten lengere men nå tror jeg faen meg det er skadedyr i veggene... legger ved noen bilder. Kan noen fortelle meg hvilke dyr dette er? et bilde er av en død jævel og det andre er av en i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 21. februar 2016 #2 Del Skrevet 21. februar 2016 (endret) Er ikke det veggdyr? Det tror jeg. Litt vanskelig å se på bilde.. https://www.google.no/search?q=veggdyr&espv=2&biw=1366&bih=667&tbm=isch&imgil=WVpTyXaS6-eW5M%253A%253B0nhSzHq2XeSm5M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fovk.no%25252Fskadedyr%25252Fveggdyr%25252F&source=iu&pf=m&fir=WVpTyXaS6-eW5M%253A%252C0nhSzHq2XeSm5M%252C_&usg=__aHPsVqgquZTosW-nHjBhWLfbRpY%3D&ved=0ahUKEwj6lt7V2YnLAhUlKXIKHbRLBlIQyjcInwE&ei=rx7KVrqDF6XSyAO0l5mQBQ#imgrc=WVpTyXaS6-eW5M%3A Endret 21. februar 2016 av MapleSirup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
doing123 Skrevet 21. februar 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 21. februar 2016 Hei! Jeg tror det, har sprayet med Permetrin rundt om lister/sprekker osv å håper på at dette kan gi ett beskyttende lag (skal visstnokk være repellerende). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Del Skrevet 21. februar 2016 Om du faktisk har veggdyr så må du ta dette med spesialister på skadedyrsutrydding. Å bli kvitt veggdyr er et helvete, men det er gjerne enklere nå på vinteren, så slå til raskt. Anonymkode: 2f238...c14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mis(s)Understood Skrevet 21. februar 2016 #5 Del Skrevet 21. februar 2016 Har du blitt spist på? Rundt anklene og andre steder hvor huden er tynn? Det sies at det klør noe aldeles grønnjævlig for å si det forsiktig. Ta en titt her og sammenlikne med det du har funnet. Sjekk under madrassen i sengen, se etter avføring, egg og levende veggedyr. Leier du? I så tilfellet: kontakt huseier raskt. Hvis du eier så kontakter du et skadedyrfirma i morgen. Send dem bildene, kanskje de har sett nok veggedyr til å kunne gi en indikasjon før de kommer til deg (skadedyrfirmaet altså). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Del Skrevet 21. februar 2016 Veggdyr er det ikke. Gå inn på sidene til Anticimex.De har tidligere hatt oversikt med bilder over ulike skadedyr. Sølvkre er det heller ikke, men det er meget sannsynlig du har sølvkre når du har fukt. Sølvkre er omtrent umulig å fange, for å få eksempler på dem. De piler med en gang det er liv, lys og lyd, og er nattaktive. Anonymkode: 4492c...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
doing123 Skrevet 21. februar 2016 Forfatter #7 Del Skrevet 21. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Veggdyr er det ikke. Gå inn på sidene til Anticimex.De har tidligere hatt oversikt med bilder over ulike skadedyr. Sølvkre er det heller ikke, men det er meget sannsynlig du har sølvkre når du har fukt. Sølvkre er omtrent umulig å fange, for å få eksempler på dem. De piler med en gang det er liv, lys og lyd, og er nattaktive. Anonymkode: 4492c...fe8 Har endevendt sengen, madrassen og dynen, har ikke funnet noe spor til blod eller andre ekstrementer. Har derimot funnet "døde innsekter/edderkopper ved listen hvor jeg har sprayet permetrin. Det er en sokkeleilighet så regner med at det er litt smådyr. Ja vi leier, har kontaktet huseier og han sa det ikke var noe å bry seg om. Huset er bygd på 70 tallet og er velholdt. Har noe kløe rundt om men ingenting som tyder på bitt.... det klør ikke så mye, minner mer om utslett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
doing123 Skrevet 22. februar 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 22. februar 2016 Har nå pratet med en representant i Mycoteam, hvor jeg fikk bekreftet at dette IKKE var veggdyr utifra de bildene lagt ved. Og mente dette var en bille, han kunne ikke si sikkert hvilke type bille men det var ikke veggdyr. Han anbefalte likevel å sjekke evt. seng/møblemang innenfor det rommet hvor disse dyrene var å spraye Permetrin for å forhindre å frastøte andre innsekter iogmed det er en sokkel leilighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå