AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg har lenge slitt med angst for min eks samboer som har brukt vold mot meg og var sykelig sjalu. Følte også at kjærligheten hans var sykelig. Jeg kom meg unna, men angsten for at han en dag vil bruke vold mot meg igjen er fremdeles der. Vel det er noen år siden og jeg har ikke fått bearbeidet det som skjedde skikkelig. Han har ikke plaget meg eller truet meg, men jeg er redd han likevel. Vet hvor syk i hodet han kan være. Han dukket opp på døren til folk tidligere og skadet dem, selv om det var menn så er jeg likevel redd han vil utsette meg for det samme. Hva gjør jeg? Hadde dere lignende situasjon ? Og om eksen deres plaget dere og dere var redd han, hva gjorde dere for å leve som normalt som mulig ? Jeg trenger sårt et råd nå fordi jeg er sykemeldt fra jobben pga angsten min. Orker ikke stå opp av sengen om morgenen, ligger i sengen fremdeles nå. Orker såvidt å stelle meg eller planlegge noe for fremtiden. "Tenk om jeg blir skadet av han". Hva gjør jeg? Anonymkode: 09e46...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StripeyPanda Skrevet 21. februar 2016 #2 Del Skrevet 21. februar 2016 Begynn å gå til psykolog og bearbeid alt dette. Du klarer det ikke alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Del Skrevet 21. februar 2016 3 timer siden, StripeyPanda skrev: Begynn å gå til psykolog og bearbeid alt dette. Du klarer det ikke alene. Så lenge jeg er redd for at han er farlig for meg ennå, så orker jeg ikke tanken på å sette i gang noe behandling heller. Er bare så redd og apatisk. Lite motivet for hjelp. Skulle ønske han døde:( Anonymkode: 09e46...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 21. februar 2016 #4 Del Skrevet 21. februar 2016 Det er jo nettopp fordi du er redd og mener han er farlig du må sette i gang behandling nå. Når du ikke er villig til å gjøre det som trengs for å få den hjelpen du trenger, hva er da vitsen med å be om hjelp? Du kan jo isolerer deg helt. Hemmelig adresse, nummer og flytte til et sted han aldri kan treffe på deg. Eller du kan innse at det er flere år siden dette skjedde, få time hos psykolog og få hjelp til å komme deg videre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Del Skrevet 21. februar 2016 24 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev: Det er jo nettopp fordi du er redd og mener han er farlig du må sette i gang behandling nå. Når du ikke er villig til å gjøre det som trengs for å få den hjelpen du trenger, hva er da vitsen med å be om hjelp? Du kan jo isolerer deg helt. Hemmelig adresse, nummer og flytte til et sted han aldri kan treffe på deg. Eller du kan innse at det er flere år siden dette skjedde, få time hos psykolog og få hjelp til å komme deg videre. Så du mener at dersom han ville gjort meg noe så ville han gjort det for lenge siden? Jeg lover å ringe psykolog i morgen! Jeg må det. Er bare nødt til å høre det fra dere at han er ikke farlig, men der kan vel ikke dere vite egentlig. Jeg vurderte faktisk å ringe spådame også. Er egentlig desperat etter hjelp, men orker ikke gjøre noe for å få det. Så gale er det faktisk er blitt. Uff. Anonymkode: 09e46...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 21. februar 2016 #6 Del Skrevet 21. februar 2016 Du må ringe til fastlegen din for så å bli henvist til psykolog. Om han er farlig eller ikke kan ikke jeg svare på. Har du virkelig frykt for ham bør kanskje politiet være på ringelisten din for morgendagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Del Skrevet 21. februar 2016 23 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev: Du må ringe til fastlegen din for så å bli henvist til psykolog. Om han er farlig eller ikke kan ikke jeg svare på. Har du virkelig frykt for ham bør kanskje politiet være på ringelisten din for morgendagen. Tror ikke politiet kan hjelpe meg for å være helt ærlig. Hva skal de gjøre da? Har har ikke gjort meg noe ennå, ikke har det kommet noen trusler eller lignende. Da sende de meg bare fint hjem igjen og sier at de ikke kan hjelpe meg. Helt ærlig, hva tror du politet kan gjøre? Ingenting selvfølelgelig. Anonymkode: 09e46...8ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 21. februar 2016 #8 Del Skrevet 21. februar 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestevenninna di Skrevet 24. februar 2016 #9 Del Skrevet 24. februar 2016 (endret) Jeg kjenner ikke deg eller xen din, så jeg veit ikke om han er farlig. Men ut ifra det du skriver så er det angsten din som driver deg. Det at du fokuserer på han nå mange år etter selv om han ikke har tatt kontakt. Jeg sier ikke at redsel din ikke er reel. Det er bare at angsten forsterker den og setter deg ut av spill. Gjør deg selv verdens største tjeneste og bestill time til fastlegen din så du kan få hjelp, muligens medisiner og time til psykolog for å bearbeide alt. For nå lever du ikke. Du bare eksisterer Endret 24. februar 2016 av Bestevenninna di skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 24. februar 2016 #10 Del Skrevet 24. februar 2016 Faen ta de voldelige mennene. Jeg blir så sint,for jeg vet hva det handler om. Få hjelp TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå