NettMeg Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 jeg er ny på dette med trening og har nå meldt meg på et kurs der jeg får beskrevet treningsøkter jeg skal gjennomføre. Det første jeg skal trene er intervall trening. Det står at jeg skal løpe opp raskt opp en bakke og så gå ned igjen så jeg får pusten for og så gjentatt dette til jeg iallefall har holdt på i 20 min. Problemet er at jeg har ikke knær til og løpe ute. Så jeg må gjennomføre denne treningsøkten på elipsenaskin ( noe det står at man kan ) men det står ikke beskrev hvordan jeg skal gjenomføre det på elipsenaskin. hvordan og hvor lenge bør jeg varme opp ? hvor lenge bør jeg løpe fort og hvor tungt bør jeg da stille elipsemqskinen på ( den går fra 1-10) og hvor lenge bør jeg gå rolig mellom hver gang jeg har løpt ?
Snikk Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Alt dette kommer jo an på hvor god kondis du har og om du har muskulatur i beina til å i det hele tatt trene så hardt i starten (jeg hadde ikke det, begynte å jogge og skadet meg så mye at jeg måtte slutte å trene lenge). Det er ganske vanskelig for noen som ikke vet noe som helst om deg å vite hvordan du bør stille inn en ellipsemaskin... Skaff deg en PT-time og få noen til å gi deg anbefalinger. Hva slags kurs har du gått egentlig?
NettMeg Skrevet 21. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2016 Improving lives sitt 12 ukers kurs . Starter i morgen😊 Lurte bare på om det var noen regel for om man skal løpe i feks 20 sek så gå rolig i 1 min for så å løpe nye 20 sek osv.. Har aldri trent intervall før 😊 Men da er det kanskje forskjellig fra person til person. har ikke trent noe på 1 år. Før det så gikk jeg fort på elipsemaskinen ca 5 km. Det gikk fint. Pluss at jeg trente litt styrke. Gikk fint å trene bein men ikke knebøy PgA kneet (sist gang jeg trente)
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 Så flott du er i gang! Du trenger ikke en pt-time, men å Google litt kan hjelpe. Viktigste er at du finner en løsning du trives med. Fant ved et kjapt søk denne: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2811 Føl deg litt frem! Det er ikke et fasitsvar på trening, ei heller på intervaller. Anonymkode: 47292...a1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå