Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i min uke 39 og siden igår har baby vært roligere enn normalt. Mini har rørt seg, så han lever. Men det slo meg en tanke.. Han vokste ikke helt optimalt (via ultralyd med to ukers forskjell, dog to forskjellige leger). Og nå så tenkte jeg at kanskje det kan ha noen sammenheng.. Men jeg vil ikke ringe inn fordi de virka litt irriterte sist jeg kom inn og sa at "det sitter sikkert bare i hodet ditt".. Så føler meg jo forferdelig dum.. Men jeg gjør jo selvfølgelig det for babyen sin skyld om det blir bekymringsfullt!! Så ikke tro at jeg ikke gjør det :)

uansett.. Noen som har opplevd lignende?

Anonymkode: 6acef...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to venninner som har opplevd at babyen døde i magen den siste uka før termin. For all del, ta kontakt med føden dersom du opplever at det er roligere enn tidligere!

Den ene hadde hørt at babyen ofte kan bli roligere mot slutten og gjorde ingenting før hun var på kontroll i uke 40 og hjertelyden ikke var der. Den andre dro inn på grunn av roligere baby, men de klarte ikke å redde han, trolig blodpropp i morkaken. 

Ring og krev å få komme inn, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. 

Krysser fingre og tær og håper alt står bra til! Lykke til <3 

Anonymkode: 1bfd1...d27

Skrevet

Ring. Uten tvil. 

Anonymkode: b3522...cc3

• Liker 2
Skrevet

Fosteret skal ikke være roligere, altså det kan forandre seg siden plassen blir mindre, men du skal likevel kjenne liv ganske godt. Syns det er rart de blir irritert. Når jeg opplevde noe lignende satt det en kø på sykehuset fordi det var mange som hadde opplevd det samme. De var veldig hyggelig og sa det var bedre å komme inn en gang for mye enn for lite. Er du sikker på at de ikke bare var stresset, og ikke egentlig irritert på deg? Det at de sa det satt i hodet kan hende de sa for å berolige deg. At du skulle dra derfra med tanke om at ikke noe er galt, men bare du som bekymrer deg.

Uansett er det viktigste at man får sjekket det opp. Du ringer til de og forklarer hvordan du føler det er. Hvis de sier det er ikke noe problem så får du prøve å stole på de, hvis de mener det er greit at du kommer så har de sagt at du skal komme. Da kan de ikke bli sur for at du kommer. 

Anonymkode: 73fee...c24

Skrevet

Du skal ikke føle deg dum fordi du er bekymret - jeg tror de fleste hadde vært det om veksten ikke er optimal, og man plutselig kjenner mindre liv. Ring føden med god samvittighet! Du er IKKE hysterisk.

Skrevet

Ring føden, du tar hensyn til deg og baby. Om de skulle virke irriterte så bryr du deg ikke om det. Er du bekymret så skal du få en sjekk.

Skrevet

Gjør som alle de andre her sier!!

Anonymkode: a60ff...2d8

Skrevet

Takk for svar! Ringte og fikk beskjed om å drikke nos søtt og legge meg ned. Det gjorde jeg og fik 8 spark på 10 minutter. Og hikke Itillegg, så det tar jeg jo som positivt og at ting er i orden :) 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Ringte og fikk beskjed om å drikke nos søtt og legge meg ned. Det gjorde jeg og fik 8 spark på 10 minutter. Og hikke Itillegg, så det tar jeg jo som positivt og at ting er i orden :) 

Ja :) det høres bra ut. På sparketesten til rikshospitalet så er vel regla at du skal kjenne 10 spark på 2 timer minst etter å ha drikki noe søtt og lagt deg ned! Men ikke.vær redd for å ringe igjen om du føler at noe er unormalt for din baby. Men det er alltid lurt å spise/drikke noe og legge seg ned å kjenne ordentlig først, for det vil de mest sannsynlig be deg gjøre først uansett.

Er selv i uke 38 nå, og innbiller meg at det er mindre liv hele tida. Er nesten litt sånn øm i magen, så må fysisk kjenne på magen for å kjenne sparkene. Ser at han sparker, men kjenner det ikke like godt lenger. Så jeg har gjort det til en vane og legge meg ned i et kvarter med jevne mellomrom å bare kjenne på og telle spark :) anbefales, er litt beroligende.

Anonymkode: a60ff...2d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...