Gå til innhold

Tiltrukket uten å være betatt? Menn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en ganske god venn gjennom litt over ett år - vi har kontakt innemellom, men kontakten har begynt å ta seg opp igjen nå. For to dager siden hadde vi sex. (har bare hatt det en gang før, men "flørter" kanskje litt ellers.). Vi kan f.eks. sitte på skolen sammen, gå på resturang, er på de samme festene... (Vi har dog ikke gjort dette så ofte tidligere.)

Før vi hadde sex sist var han tydelig og sa at: "Du er veldig tiltrekkende, og jeg liker å kose med meg, men jeg kommer ikke til å bli forelska i deg." Det går greit, jeg er heller ikke forelska. Og det er supert at han er såppas ærlig og tydlig.

Men jeg bare lurer:  For min del glir gjerne betatthet over i tiltrekning, så jeg lurer på om han lyver? Betyr det at han ikke kommer til å bli forelska i meg at jeg ikke er attraktiv nok?  Pen nok? Slank nok? Eller er det personligheten? Han pleier jo å vise meg fram til kompiser osv..

Menn : Er det sant at dere kan finne en kvinne veldig attraktiv/tiltrekkende uten at dere blir forelsket? Eller er det rett og slett bare det at beina ikke er tynne nok osv. som hindrer dere i å bli betatt... ? 

takk !

Anonymkode: 8ad33...321

Videoannonse
Annonse
Gjest revestrekjenta
Skrevet

Menn bryr seg mest om utseende.. Ergo --> trolig har det noe å gjøre med at du ikke er pen/slank nok ja. Men du er sikkert ikke "ille" heller. Bare langt fra bra npk :P 

Skrevet

Jeg tror det heller har med personligheten å gjøre, ut fra det du forteller. Men jeg er ikke mann.

Anonymkode: e7f6a...fa4

Skrevet

Og siden han er en god venn, så kjenner han deg jo ganske godt, og da er det ikke rart at han vet han ikke kommer til å bli forelska.

Anonymkode: e7f6a...fa4

Skrevet

Jeg er kvinne, så ikke helt målgruppen for spørsmålet mitt. Men jeg kan være tiltrukket uten å være forelsket. Jeg kan ønske å ha sex med en person, men ønsker ikke å være kjæreste. 

Rota meg bare inn i tråden for å si at det ikke trenger å være kjønnsavhengig heller.

Anonymkode: 70b53...433

Skrevet
6 minutter siden, revestrekjenta skrev:

Menn bryr seg mest om utseende.. Ergo --> trolig har det noe å gjøre med at du ikke er pen/slank nok ja. Men du er sikkert ikke "ille" heller. Bare langt fra bra npk :P 

Like idiotisk som å si at alt kvinner bryr seg om er penger

Anonymkode: 1cadf...11f

• Liker 1
Gjest revestrekjenta
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Like idiotisk som å si at alt kvinner bryr seg om er penger

Anonymkode: 1cadf...11f

haha, nei 

Skrevet

Det finnes vel tusenvis av mennesker med et attraktivt utseende, måtte vært slitsomt for en mann om man skulle forelske seg i alle disse.

Forelskelsen er en ganske lik prosess for begge kjønn, og selv om utseendet kan spille en rolle ved førsteinntrykket (for begge parter) så skal det jo mere til før man blir forelsket. Til syvende og sist er det personligheten eller "kjemien" som mange velger og kalle det, som er det viktigste faktoren i dette.

• Liker 1
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før vi hadde sex sist var han tydelig og sa at: "Du er veldig tiltrekkende, og jeg liker å kose med meg, men jeg kommer ikke til å bli forelska i deg." Det går greit, jeg er heller ikke forelska. Og det er supert at han er såppas ærlig og tydlig.
Han syns du er tiltrekkende nok til at han kan ha sex med deg, men at den romantiske kjemien mangler.

Men jeg bare lurer:  For min del glir gjerne betatthet over i tiltrekning, så jeg lurer på om han lyver?
Hvorfor skulle han lyve?

Betyr det at han ikke kommer til å bli forelska i meg at jeg ikke er attraktiv nok?  Pen nok? Slank nok? Eller er det personligheten? Han pleier jo å vise meg fram til kompiser osv..
Forskjellen på en man kun vil ha sex med og en man vil være kjæreste med er forelskelsen, og den får man ikke om man ikke har den rette kjemien. 

Menn : Er det sant at dere kan finne en kvinne veldig attraktiv/tiltrekkende uten at dere blir forelsket? Eller er det rett og slett bare det at beina ikke er tynne nok osv. som hindrer dere i å bli betatt... ? 
Ja, både kvinner og menn kan det. Det har ingenting med hvor tykke eller tynne beina til noen er, men kjemien. Er ikke den der så blir det heller ingen forelskelse. 

Anonymkode: 8ad33...321

• Liker 2
Gjest Leonardo
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det sant at dere kan finne en kvinne veldig attraktiv/tiltrekkende uten at dere blir forelsket?

Så absolutt. Ikke bare det, men jeg har opplevd jenter som er både billedskjønne, vakre og hyggelige, men som jeg ikke har vært spesielt seksuelt tiltrukket av. Første gang det skjedde husker jeg at jeg ble veldig overrasket og synes det var meget rart.

Jenter opplever det kanskje som et sjokk, men personlighet og gjensidig kjemi er faktisk en vesentlig del når vi snakker om forelskelse og kjærlighet. Faktisk når det gjelder forelskelse så er det veldig vanskelig å sette ord på nøyaktig hva det er som er årsaken bak, men jeg tror det er en sum av ulike faktorer som man ikke enkelt kan beskrive. Og det er vel det som gjør det så vidunderlig når det først skjer. Man føler seg rett og slett bare trukket mot den personen...
:)

Skrevet

Det er forskjell på lyst og kjærlighet. 

Anonymkode: da980...fd4

• Liker 1
Skrevet
33 minutter siden, Leonardo skrev:

Så absolutt. Ikke bare det, men jeg har opplevd jenter som er både billedskjønne, vakre og hyggelige, men som jeg ikke har vært spesielt seksuelt tiltrukket av. Første gang det skjedde husker jeg at jeg ble veldig overrasket og synes det var meget rart.

Jenter opplever det kanskje som et sjokk, men personlighet og gjensidig kjemi er faktisk en vesentlig del når vi snakker om forelskelse og kjærlighet. Faktisk når det gjelder forelskelse så er det veldig vanskelig å sette ord på nøyaktig hva det er som er årsaken bak, men jeg tror det er en sum av ulike faktorer som man ikke enkelt kan beskrive. Og det er vel det som gjør det så vidunderlig når det først skjer. Man føler seg rett og slett bare trukket mot den personen...

Klart, siden jenter kan selvsagt umulig vektlegge personlighet og gjensidig kjemi i en romantisk relasjon. 

Gjest Leonardo
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klart, siden jenter kan selvsagt umulig vektlegge personlighet og gjensidig kjemi i en romantisk relasjon. 

Gjest Leonardo
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt gikk visst over hodet ditt.

Jeg svarte trådstarter som lurte på om vi menn kunne finne en kvinne fysisk tiltrekkende uten å bli forelsket eller om det da var at beina ikke var tynne nok.

Jeg svarte på det.

Skrevet

Du har jo hatt sex med han - og sier at du ikke er forelsket. Du hadde vel ikke hatt sex med han flere ganger om du ikke syntes han var tiltrekkende? Sånn sett svarer du jo litt selv på spørsmålet, for jeg tror ikke det ene gjelder for jenter uten å kunne gjelde for gutter.

• Liker 1
Skrevet

Tiltrukket = vil pule.

Betatt = vil bli kjent med romantisk. 

Disse går ofte hånd i hånd, men det hender at man kan være tiltrukket uten å være betatt. 

Det har lite med utseende å gjøre, mer med personkjemi.

Anonymkode: f1454...118

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...