snehvit88 Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Har såå lite lyst å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen! Har utsatt å male taket i et helt år fordi jeg er lat. Er i første trimester nå, er det da farlig å male pga stoffene i malinga? Det står på spannet at det ikke er løsemidler i den.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 I følge reklamen til sens er det trygt å male når man er gravid, bare sørg for god utluftning, plasthansker, pauser i et annet rom, ikke sove på rommet du maler (feks om du maler soverommet). MEN, jeg hadde ikke tatt sjansen. Jeg malte med sens da jeg var gravid, tok alle forhåndsregler, en uke etterpå hadde jeg en SA. Helt sikkert tilfeldig, men jeg har tenkt mye på det i ettertid og angret på at jeg malte. Anonymkode: bd016...a42
PositivPessimist Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 Jeg malte to rom som gravid. Siste i uke 25. Malte med Sens og luftet godt. Så lenge man ikke står og inhalerer luft nærmest oppi malingsbøtta tror jeg ikke det er noe problem. Men det må du nesten avgjøre selv. Trist å høre at personen over her ble rammet av en SA. Men jeg tror nok ikke det er malingens feil. Selv om jeg skjønner at det er lett å tenke at man ikke skulle gjort det. 1
snehvit88 Skrevet 21. februar 2016 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2016 Da dropper jeg det! Nå ble jeg litt redd. Malte gangen, ble ferdig forrige lørdag! Positiv test dagen etter. Har jo passa på å lukke døra, lufta ut helt til det var minusgrader inne. Lukta vel litt maling i stua et par dager etterpå. Etter en uke sitter den bittelille fortsatt. Takk for svar, skulle akkurat ta sjansen å sette igang! Det er lett å tenke på alt man muligens har gjort feil... stakkar... Slutta å ha laptopen på fanget, og mobilen i lomma:)
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Jeg malte en god del fra uke 27- til ca ei uke før igangsetting. Brukte maske. Ingen problemer. Anonymkode: 8e389...cac
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 Jeg malte stua nå som gravid. Sa jeg var gravid og fikk sånn helsevennlig maling. Husker ikke hva den het. Luftet godt. Anonymkode: 9ff26...b4f
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 Nei, det er ikke farlig å male når man er gravid! Jeg har malt mye både forrige graviditet og denne gangen. Bruk Sense-maling Anonymkode: 68b53...63e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 Du kan fint male med sense maling. Gjorde det selv, gått fint Anonymkode: c7ba1...22e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 Ingen fare med Sens. Med andre målinger som kan avgasser så er det farligst i 1. trimester når organene dannes. For å få malingen til å herde og slutte å avgasser så øk temperaturen og sjokkluft. Det hjelper ikke å lufte mye når det er vinter. Opp med temperaturen og luft ut skikkelig. Anonymkode: bcf97...ab0
snehvit88 Skrevet 21. februar 2016 Forfatter #11 Skrevet 21. februar 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen fare med Sens. Med andre målinger som kan avgasser så er det farligst i 1. trimester når organene dannes. For å få malingen til å herde og slutte å avgasser så øk temperaturen og sjokkluft. Det hjelper ikke å lufte mye når det er vinter. Opp med temperaturen og luft ut skikkelig. Anonymkode: bcf97...ab0 Å nei ånei.... Selvom det kun er sekunder jeg er i gangen når jeg er der så kommer vel avgassene inn i stua selvom det ikke lukter... herregud, nå kommer angsten tilbake Og den tida jeg malte da... Sjekka malingspannene,, det står akryl på en og PVA på den andre. Malte første strøk med jotaplast...Malte hele gangen da jeg var 4 uker på vei... og husker ikke, men har sikkert latt døra stå oppe den dagen for å varme opp.. det lukter ikke så sterkt. Har det blitt gjort skade? Endret 21. februar 2016 av snehvit88
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #12 Skrevet 21. februar 2016 Det var jeg som skrev at jeg mista etter å ha malt. Det var helt sikkert tilfeldig, men da jeg mista tenkte jeg jo over absolutt alt jeg hadde gjort fra EL til spontanaborten. Jeg var gravid og mista en gang før dette, da var jeg inne på en veldig tidlig ultralyd pga blødninger. Spurte gynekologen om jeg kunne ta allergitabletter, han sa at det var mest sannsynlig ikke farlig. Men om det skulle gå galt og jeg hadde tatt allergitabletter kom jeg til å klandre meg selv for å ha tatt sjansen. Jeg malte med sens og tok alle forhåndsregler, så mest sannsynlig var det ikke malingen som var skyld i spontanaborten, men jeg skulle jo ønske at jeg ikke hadde gjort det. Anonymkode: bd016...a42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå