Gå til innhold

Vann langs veggen på vaskerom.. Skjønner ikke hvor det kommer fra..

Anbefalte innlegg

Gjest Elseby13
Skrevet

Har noen tips om hvem jeg kan ringe for hjelp? Blir det rørlegger?

siden forrige uke har jeg sett bittelitt vann langs listene på gulvet, men jeg skjønner ikke hvor det kommer fra. Det er noen rør som forsvinner inn i gulvet i området. Det ene er til vaskemaskin og de to andre er til vasken. Men det er tørt og fint rundt dem. Det er heller ikke vann under vaskemaskiner.. Hvor kan det komme fra? Ringer man til rørlegger for å få sett på det?

håper på hyggelige tips og svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det god utluftning i vaskerommet? Det kan være kondens (fukt i luften som legger seg på kjølige flater). 

Skrevet

Tenkte kondens jeg og, så kanskje prøve med god lufting før rørlegger. 

Skrevet

Kondels sannsynligvis. Du må  se på temperaturforskjellene i rommet og på luftfuktigheten. Lukke vinduer og dører og få opp temperaturen og avtrekket. 

Anonymkode: 67ced...545

Skrevet
12 timer siden, Elseby13 skrev:

Har noen tips om hvem jeg kan ringe for hjelp? Blir det rørlegger?

siden forrige uke har jeg sett bittelitt vann langs listene på gulvet, men jeg skjønner ikke hvor det kommer fra. Det er noen rør som forsvinner inn i gulvet i området. Det ene er til vaskemaskin og de to andre er til vasken. Men det er tørt og fint rundt dem. Det er heller ikke vann under vaskemaskiner.. Hvor kan det komme fra? Ringer man til rørlegger for å få sett på det?

håper på hyggelige tips og svar :)

Uansett hva det er (og ut fra det du sier kan det være alt fra en lekkasje fra tak via rørlekkasje i vegg til kondens): ikke vent. I beste fall er dette kondens. I så fall har du kastet bort et par tusenlapper. I verste fall er det en lekkasje. I så fall kan å vente koste deg 100 000 +. 

Det er en ting man ikke venter med i hus. Vann.

Anonymkode: 690c3...a74

Gjest Elseby13
Skrevet

Takk for alle svar. Her en oppdatering :

Rørlegger var her i går og gikk over alle rør, varmtvannsbereder og vaskemaskin. Ingenting galt. Alle rør er tette.

Det er vann på gulvet bak vasken og han tror det er fordi jeg søler vann når jeg vasker opp der. Jeg bruker den vasken når vaske opp store kjeler og fat. Han trodde ikke det kom vann utenfra fordi veggen kjennes tør ut. Han ba meg la være å bruke den vasken i en uke for å se om vannet forsvinner. Men jeg har jo ikke brukt den vasken siden torsdag og ennå ligger det bittelitt vann på gulvet. Kondens var det ikke fordi det er god ventilasjon i rommet.

Bør det ikke tørke raskere enn en uke? Hva mener dere? Kan sølt vann "lagres" langs veggen og bruke mange dager på å forsvinne?

Hvis det fremdeles renner vann om en uke, fikk jeg beskjed om å tilkalle takstmann fra forsikringsselskapet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...