AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Til dere som har barn mellom 2 og 5 år. Jeg vil gjerne høre fra andre foreldre hvor mye penger dere bruker på klær til barna i året. -Hvor mange barn har dere, går de i barnehage -Hvor mye penger bruker dere på klær til barnet i året -Hvilke butikker handler dere i og handler dere kun det nødvendigste, eller har dere alt for mye klær til barna? Fortell gjerne litt om deres handlingsvaner, hvor mye klær de har og ikke kun skriv ja/nei/korte svar. Hva gjør dere for å kutte ned på denne utgiftsposten? Anonymkode: e550a...801
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: -Hvor mange barn har dere, går de i barnehage 1 barn, ja -Hvor mye penger bruker dere på klær til barnet i året Minimum ca 10 000kr, er nok noe mer. (Ulltøy 1500, utedress 1000, regntøy 600, pentøy 800, sko 2000, votter osv 600, jakker 1000, div 3000 ) -Hvilke butikker handler dere i og handler dere kun det nødvendigste, eller har dere alt for mye klær til barna? Handler i ulike kjedebutikker, handler kun det nødvendigste. Fortell gjerne litt om deres handlingsvaner, hvor mye klær de har og ikke kun skriv ja/nei/korte svar. Hva gjør dere for å kutte ned på denne utgiftsposten? Vi har klær nok til å kunne vaske en gang i uken. Jeg er forholdsvis nøktern og ser at barnet nok burde hatt noe mere penere tøy, bør nok ikke kutte ned. Anonymkode: a3932...1bf
Loppa123 Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 2barn . 2 og 3 år. Går i bhg . Har ett par der og ett hjemme hver. Av feks. Vinterdress, regntøy parkdress og sko. Kjøper dette i kvalitetsmerker og ulltøy . Klær kjøper jeg mer enn hva som trengs . Kjøper mest av Lindex , kappahl og noe Cubus og hm. Kjøper også noe av dyrere merker - ralph lauren , gant , hust and claire men de dyreste plaggene blir ikke så ofte brukt. Er veldig glad i å handle på salg og da plukker jeg som regel med meg det jeg finner i størrelsene dems og evt neste størrelse. Når jeg rydder i skapende finner jeg ofte plagg som er glemt / med lappen fortsatt på. Er en hektisk hverdag og ofte plukkes det klær rett fra snora eller forrerst i skapet 🙈har gutt og jente og de har ikke arvet av hverandre. Vet ikke hvor mye vi bruker på tøy og trur det er veldig greit 😂😂😂
Frøken Smilla Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 Ett barn, som går i barnehage. Vi har arvet mye "inneklær", samt noen ytterjakker. Har ingen full oversikt over hvor mye vi handler for i året, men vi kjøper vel "basics" (primært ull) to ganger i året for ca 1000,-. I tillegg har vi kjøpt ny vinterdress til ham (1000,-), og sko (tre-fire par, ca 1500,-). Gjetter at vi ligger på snaut 5000,- i året. Har klær så vi klarer oss og enda litt. Vi handler mest på Polarn o Pyret.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: -Hvor mange barn har dere, går de i barnehage 1 barn, ja -Hvor mye penger bruker dere på klær til barnet i året Minimum ca 10 000kr, er nok noe mer. (Ulltøy 1500, utedress 1000, regntøy 600, pentøy 800, sko 2000, votter osv 600, jakker 1000, div 3000 ) -Hvilke butikker handler dere i og handler dere kun det nødvendigste, eller har dere alt for mye klær til barna? Handler i ulike kjedebutikker, handler kun det nødvendigste. Fortell gjerne litt om deres handlingsvaner, hvor mye klær de har og ikke kun skriv ja/nei/korte svar. Hva gjør dere for å kutte ned på denne utgiftsposten? Vi har klær nok til å kunne vaske en gang i uken. Jeg er forholdsvis nøktern og ser at barnet nok burde hatt noe mere penere tøy, bør nok ikke kutte ned. Anonymkode: a3932...1bf Jøss er de klærne påsydd diamanter også? Anonymkode: 5973f...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Jeg bruker 5-6000 kr på klær. Primært på ull og nye sko. Vi arver alle hverdagsklær og ytterklær fra fetteren hans, så joggebukser og slikt har jeg aldri kjøpt. Jeg handler ull på nøstebarn og kjøper kvalitetssko, så det blir noen tusen i løpet av et år selv om vi arver. Han går i bhg, og har veldig mye klær! Mye pga søsteren min som kjøper som om hun hadde trillinger og ikke bare en. vi er heldige som arver av henne, hvis ikke hadde klesbudsjettet sett helt annerledes ut. Anonymkode: da947...8aa
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 Det tør jeg ikke tenke på, men er nok mye! Har ingen å arve klær fra så kjøper alt selv. Har også en unge som skitner/væter seg ut hvertfall en gang til dagen så det blir mye skift. Anonymkode: 7b621...c52
Nuith Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 Har ett barn, i barnehage. Bruker nok rundt 1000-1500 kr i året på klær. Kjøper stort sett klær på Fretex og loppemarked og har liggende klær for flere størrelser oppover. Eneste vi kjøper nytt er undertøy. I tillegg har barnet en bestemor som elsker å strikke og holder oss forsynt med sokker, votter, luer etc. Blir noen bomkjøp siden størrelsene passer på feil tid av året, men det er jo ingen krise. Kjøper også mest mulig kjønnsnøytralt i tilfelle neste barn blir motsatt kjønn. Blir mye arving de første årene. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 Vet ikke hvor mye jeg har brukt, ungen min er eldre enn dette. Men vi har spart mye penger på å; arve, kjøpe klær på salg (og av og til brukt), og ønske klær i jule og bursdags-gave. Anonymkode: 19576...366
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 1 barn som straks fyller 3 år, går i Bhg. Har altfor mye klær. Hverdagsklær kjøper jeg på name it, ull bruker jeg huset & claire, nøstebarn, name IT og joha. Har 2 sett av dresser, regntøy, dockboots og støvler /sko, penklær liker jeg godt Memini, synes Jeg har mye stilig. Vet ikke hvor mye jeg bruker, og har ikke veldig lyst til å vite. Bare dresser, ull og vinterstøvler er jo nesten 5000 kr Anonymkode: 0ec62...420 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #11 Skrevet 21. februar 2016 Fireåring i barnehage. Hvor mye jeg bruker er jeg ikke sikker på. Arver veldig mye kjoler og gensere, kjøper tights (blir fort utslitt og kan skjelden arves). Har også arvet en del jakker. Handler inneklær på H&M og Cubus. Kjøper yttertøy til vinter samt sko til hver sesong. Årets vinterdress kostet 600 på Jula, skoene er noen grisedyre Viking som jeg ikke kommer til å kjøpe igjen. Til høsten satser jeg på Kavat som i fjor, litt billigere og mye bedre for frøkna mi. Jeg er villig til å legge mye penger i godt yttertøy, men jeg betaler ikke for merkevare hvis et billigere alternativ er like godt eller bedre. Tights blir slått hull i (sammen med knærne) minimum annenhver uke i sommerhalvåret og gensere blir innimellom ødelagt av maling (frøken med spesielle behov som ikke greier å ha malerforkle dessverre), så der holder det i massevis fra 3-for-2 stativene hos billigkjedene. Hun har rikelig med klær, men jeg har ikke betalt for mer enn rundt en fjerdedel av dem Anonymkode: d6e74...7c2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #12 Skrevet 21. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jøss er de klærne påsydd diamanter også? Anonymkode: 5973f...6c7 Hvilken av summene er det du reagerer på? Og jeg har ikke tatt med sportsutstyr her, går fort noen tusen der også. Nye ski, skøyter, hjelm til diverse osv. Anonymkode: a3932...1bf
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #13 Skrevet 21. februar 2016 To barn, 2 og 5 år. Begge går i bhg. Blir en del penger i året på klær. Begge må ha ull, utetøy, sko (vårsko, to par = 1500,-). Så 10-15 000 i året kanskje? Eller mer 🙈 De har klær til ulike anledninger, men mest barnehage-tøy. Jeg liker at klærne ser fine ut, men handler ikke unødvendig dyre klær. Bruker for det meste Name It, KappAhl, Lindex, H&M og Cubus... Legger heller litt mer penger i skikkelig skotøy og uteklær. Anonymkode: c70ac...a64
GammelKaktus Skrevet 21. februar 2016 #14 Skrevet 21. februar 2016 Det blir nok rundt 10000 minst, dette året måtte vi ha 3 dresser, bare det ble 4500. Og så er det sko ca 2000. Så det blir jo fort litt, og jeg liker jo å handle til han og så jeg sparer ikke akkurat der.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #15 Skrevet 21. februar 2016 Får ikke arva, kjøper en del nytt og en del brukt. Blir mye penger, ytterklær kjøper jeg oftest nytt. Barn 3,5 år Ytterdress 800 (en dyr favoritt på salg) Vinterjakke 400 Vårjakke 200-300 Skalldress 300 Regntøy *2 600 ca Sko, vinter, vår, sommer, sandaler, vinterstøvler, støvler, finsko og kanskje trengs nytt par pga vokst utav ca 2000-2500 i året Ull 1000-1500 Mellomlag *2 300 Finkjoler 200-400 Sommerklær 300-500 ??? (går med en del, ofte to,tre skift dagen) Votter, huer, hansker, solhatt, hals etc 600 Hverdagsklær? Fås som regel i gave Undertøy, pysj, sokker etc 500 Så rundt 7000-10 000 er vel det som går med ja. Vinterklær og sko er definitivt med på å trekke opp prisen mye. Anonymkode: 38045...71f
Orly Skrevet 21. februar 2016 #16 Skrevet 21. februar 2016 Da min var så liten brukte jeg nok ca 15000 i året.Vi hadde ingen å arve av.
missLynch Skrevet 21. februar 2016 #17 Skrevet 21. februar 2016 Handler kun det nødvendigste. Her går det mest i ulltrøyer og ullongs- og det får de gjerne til jul og bursdag Kjøper sko, regntøy, dresser og fleece når ting er utslitt. Handler mest på sportsbutikker; kvalitet samt praktisk. Tipper vi bruker 5000,- i året.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #18 Skrevet 21. februar 2016 Tipper vi brukte ca 12 000 ila siste året til 3 åringen! Men da har vi for det meste kjøpt alt nytt bortsett fra litt brukte klær på Facebook, Vinterdress x 2, regntøy x2, Parkdress, utebukse og utejakke, sko fra 23-27, luer, votter, hansker til alle anledninger, ullklær, hverdagsklær bruker vi nesten alltid å handle på 70% på polarn og pyret, så tror ikke det er for mer enn 2000 kr ila året, det er bare det andre som trekker opp. Anonymkode: 9d578...7e5
Gjest lirus87 Skrevet 21. februar 2016 #19 Skrevet 21. februar 2016 Jeg har 2 jenter på 5 mnd og 3 år. Yngste kan arve klær fra søsteren, men jeg kjøper mye nytt også. Jentene har mest Hust & Claire, Joha, Memini, MP, Mole of Norway, Lilleba og Moods of Norway osv.. sko går det mest i Angulus og Bisgaard. Ytterklær er Reima, Bergans og Kivat luer (eneste som passer). Må innrømme at jeg er veldig bevisst på kvalitetsklær til dem, men kjøper ALT på salg og gjerne i så store størrelser at de kan bruke dem i lang tid. Så tror kanskje jeg også ligger på 10-15 tusen på eldstejenta, og ca 5000,- på minste (hun arver yttertøyet)
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #20 Skrevet 20. november 2018 1 barnehagebarn på 2 år bruker ca. 2000-3000 per størrelse + sko, tipper det blir rundt 10 000 kr per år. Handler på jollyroom, HM, Lindex og Kappahl. 90% er kjøpt på salg. Ser at det blir dyrere og dyrere per plagg når man kommer opp i størrelsen. Har dessverre ingen å arve fra. Anonymkode: 30a93...cda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå