Gå til innhold

Tenker dere noen gang på faren ved ett ONS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenker ikke på kjønnssykdommer, men faren for å ha møtt en gærning.

Jeg har til dags dato til gode å gå ut på byen og ende opp med en fremmed mann for natta. Det frister ikke mye å ha meg med en jeg ikke kjenner heller.

Ted Bundy(USA) var jo en kjekk og godt likt mann som lett fikk seg damer, bakdelen (for de som ikke vet noe om han) er jo at han var en seriemorder.

Har du noen gang tenkt på faren ved å komme ut for en sånn person? Det kan jo like gjerne skje at ei dame dreper en mann også.

Uansett om dere drar hjem til en av dere eller sjekker inn på hotell, så er jo faren til stede.

Jeg tenker også at drar dere hjem til en av dere, så kan det for alt dere ved sitte 3 andre å vente til dere kommer dit. Tenker da på muligheten for voldtekter, tortur og drap.

Jeg høres sikkert paranoid ut, men vi har jo ingen garantier heller.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det seriøst bare jeg som tenker på dette? 😳

• Liker 1
Skrevet

Tenker nok mer på disse farene når jeg går ute på natta aleine i mørke bakgater eller parker. 

• Liker 2
Skrevet

Nå har jeg aldri tenkt noe nøye over dette siden jeg ikke har tenkt på ons som noe jeg kunne tenkt meg. Men det er nok dette som ville vært tankegangen min om temaet kom på banen. Er ikke paranoid, men det går an å være forsiktig. Det er altfor lett å tenke at "det skjer sikkert aldri med akkurat meg, hva er sannsynligheten for det?", men egentlig er sannsynligheten like stor for en selv som det er for andre. 

• Liker 1
Skrevet

Tror du at en seriemorder er avhengig av å bli invitert med hjem for ONS for å drepe noen?

Tror du ikke at vedkommende da vil legge igjen litt i overkant mye spor som gjør at han kan bli tatt? Vitner på byen, på veien hjem, taxi, nattbuss, venner av offeret osv.

Ser for meg at en seriemorder helst ikke ønsker så mange muligheter til å bli knyttet til offeret.

Om han er på vei hjem til noen for ONS, hvorfor skal en da ha behov for å utføre voldtekt?

Alle tingene du nevner kan jo skje når som helst med hvem som helst. På vei hjem fra byen, når du sover, på vei til jobb, fjelltur osv.

Tror ikke det er noe du skal tenke så hardt på

• Liker 7
Skrevet
10 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Tror du at en seriemorder er avhengig av å bli invitert med hjem for ONS for å drepe noen?

Tror du ikke at vedkommende da vil legge igjen litt i overkant mye spor som gjør at han kan bli tatt? Vitner på byen, på veien hjem, taxi, nattbuss, venner av offeret osv.

Ser for meg at en seriemorder helst ikke ønsker så mange muligheter til å bli knyttet til offeret.

Om han er på vei hjem til noen for ONS, hvorfor skal en da ha behov for å utføre voldtekt?

Alle tingene du nevner kan jo skje når som helst med hvem som helst. På vei hjem fra byen, når du sover, på vei til jobb, fjelltur osv.

Fordi hun kan angre eller ikke ønske å utføre det som blir bedt om.

1 time siden, EvaLena skrev:

Jeg tenker ikke på kjønnssykdommer, men faren for å ha møtt en gærning.

Jeg har til dags dato til gode å gå ut på byen og ende opp med en fremmed mann for natta. Det frister ikke mye å ha meg med en jeg ikke kjenner heller.

Ted Bundy(USA) var jo en kjekk og godt likt mann som lett fikk seg damer, bakdelen (for de som ikke vet noe om han) er jo at han var en seriemorder.

Har du noen gang tenkt på faren ved å komme ut for en sånn person? Det kan jo like gjerne skje at ei dame dreper en mann også.

Uansett om dere drar hjem til en av dere eller sjekker inn på hotell, så er jo faren til stede.

Jeg tenker også at drar dere hjem til en av dere, så kan det for alt dere ved sitte 3 andre å vente til dere kommer dit. Tenker da på muligheten for voldtekter, tortur og drap.

Jeg høres sikkert paranoid ut, men vi har jo ingen garantier heller.

Tenker som deg TS. Du vet ikke hva som møter deg. Nei takk.

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, PhilosopherSe7en skrev:

Så klart en seriemorder ikke er avhengig av å bli invitert hjem på ONS for å kunne voldta og drepe, men du verden så mye mindre oppstyr det blir hvis begge forlater byen smilende sammen, kontra å dra en person inn i en bil.

Om de er på vei hjem for ett ONS, så vet du vel kanskje at det er folk som tenner på å bruke vold for å få sex? Derfor går de sammen hjem og så fort døra er låst bak de, så starter helvetet. Da snakker vi nok ikke om frivillig ONS for den ene parten lenger.

Klarer personen å spille kortene sine godt, så kan det ta mange år før han/hun blir tatt av politiet. Har du lest og Ted Bundy, så er han ett fint eksemplar av en som spilte kortene perfekt veldig lenge.

Dette temaet tar ikke fra meg nattesøvnen, men jeg synes fsktisk ikke at ett nummer med en ukjent mann er verdt å kanskje satse livet mitt for.

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, Sasandra skrev:

Nå har jeg aldri tenkt noe nøye over dette siden jeg ikke har tenkt på ons som noe jeg kunne tenkt meg. Men det er nok dette som ville vært tankegangen min om temaet kom på banen. Er ikke paranoid, men det går an å være forsiktig. Det er altfor lett å tenke at "det skjer sikkert aldri med akkurat meg, hva er sannsynligheten for det?", men egentlig er sannsynligheten like stor for en selv som det er for andre. 

Ja, det går ann å være litt forsiktig, men uansett så vet man aldri hva som kan skje.

Når snille, sjarmerende mannen plutselig viser deg å være drapsmann så er det for sent.

Med tanke på så mange som har ONS hver eneste uke, så er det rart det ikke skjer mer av dette. For all del, det er jo bare fint at det ikke skjer 😊

Gjest Genevieve
Skrevet

Nei det problemet har jeg heldigvis ikke! ONS og bekymringene dette medfører får andre ta seg av. 

Skrevet
6 timer siden, EvaLena skrev:

Ja, det går ann å være litt forsiktig, men uansett så vet man aldri hva som kan skje.

Når snille, sjarmerende mannen plutselig viser deg å være drapsmann så er det for sent.

Med tanke på så mange som har ONS hver eneste uke, så er det rart det ikke skjer mer av dette. For all del, det er jo bare fint at det ikke skjer 😊

Er det rart at det ikke skjer mer av dette? Synes ikke det er rart i det hele tatt. Folk flest er da virkelig normale!

6 timer siden, EvaLena skrev:

Så klart en seriemorder ikke er avhengig av å bli invitert hjem på ONS for å kunne voldta og drepe, men du verden så mye mindre oppstyr det blir hvis begge forlater byen smilende sammen, kontra å dra en person inn i en bil.

Om de er på vei hjem for ett ONS, så vet du vel kanskje at det er folk som tenner på å bruke vold for å få sex? Derfor går de sammen hjem og så fort døra er låst bak de, så starter helvetet. Da snakker vi nok ikke om frivillig ONS for den ene parten lenger.

Klarer personen å spille kortene sine godt, så kan det ta mange år før han/hun blir tatt av politiet. Har du lest og Ted Bundy, så er han ett fint eksemplar av en som spilte kortene perfekt veldig lenge.

Dette temaet tar ikke fra meg nattesøvnen, men jeg synes fsktisk ikke at ett nummer med en ukjent mann er verdt å kanskje satse livet mitt for.

En person går gang på gang smilende med en ny jente hjem fra byen, og hver gang ender denne jenten opp voldtatt og drept. Skaper sikkert ikke noe oppstyr når kamerabilder viser den samme personen med ofrene hver helg. Du innser at teknologien i dag er annerledes enn på midten av 70-tallet, og at det nå er langt flere kamera som vil plukke opp folk. Minibanker, kamera i gatene, på utesteder, mobiltelefoner, på busser osv.

Det vil skape langt mindre "oppstyr" å ikke bli sett med ofret i forkant, men heller slå til et sted ingen kan se gjerningsmannen i forkant. Da er det heller ingen måte å direkte identifisere vedkommende, med unntak av DNA og fingeravtrykk.

Har du kanskje tall som viser at det er en større andel personer som blir voldtatt av å ha med seg ONS hjem kontra de som er på tur i parken, på vei hjem fra en venninne, har vært på butikken osv?

• Liker 2
Skrevet

Sjangsen for at et av disse scenarioene skal skje er vel 1 av 10 000 eller noe sånt. Du kjører vel heller ikke bil da? I snitt er bilkjøring mye farligere enn å bli med på ONS

Anonymkode: 54264...580

• Liker 3
Skrevet

Nei, den faren har jeg ikke kjent på. Jeg har ikke hatt ONS ofte, men jeg har levd singel i mange år, så det har kanskje skjedd 8-10 ganger. Jeg stoler på min intuisjon. Man snakker en del i forkant, ser utstrålingen og væremåten osv. 

Men jeg er den som ellers tar mine forhåndsregler mot overfallsvoldtekt, går ikke gjennom en mørk kirkegård eller øde strekning o.l. Jeg har aldri vært utsatt for voldtektsforsøk.

Anonymkode: 13e1d...ed9

• Liker 1
Gjest Leonardo
Skrevet

Jeg, som mann, har tenkt mye på dette. Senest forrige helg hadde jeg og en kamerat med oss en jente hjem som vi hadde møtt samme kveld noen timer tidligere. Egentlig skulle venninna også bli med, men noe kom i veien. I det vi gikk mot leiligheten tenkte jeg for meg selv: "Du tør dette altså. Å bli med to fremmede menn hjem til en plass du aldri før har vært." Egentlig hadde jeg lyst å spørre der og da, men holdt det for meg selv og prøvde heller å gjøre henne komfortabel og trygg.

I andre situasjoner har det vært jenter som har fulgt meg hjem etter svært kort tid og jeg har tenkt med meg selv at jeg aldri hadde turt dette selv som jente. Som regel har jeg spurt i etterkant og da har jeg fått til svar at jeg har snille øyne. Lol. Andre jenter har gitt telefonnummeret mitt og adressen min til en venninne i tilfelle noe skulle skje. Og det synes jeg er helt i orden. Jeg blir ikke fornærmet fordi en jente jeg nettopp møtte enda ikke stoler 100% på meg. Om noe, så synes jeg hun er fornuftig.
:)

Skrevet

Er det egentlig noen seriemordere i norges nyere historie? Det er jo ikke akkurat flust av dem. Så sjansen er jo forsvinnende liten for at man skal bli drept eller torturert. 

Og de fleste tenker nok ikke på akkurat det når de skal ha en ONS, det er nok hel andre ting som står i hodet på de da. 

Anonymkode: d3cda...a8b

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, Leonardo skrev:

Jeg, som mann, har tenkt mye på dette. Senest forrige helg hadde jeg og en kamerat med oss en jente hjem som vi hadde møtt samme kveld noen timer tidligere. Egentlig skulle venninna også bli med, men noe kom i veien. I det vi gikk mot leiligheten tenkte jeg for meg selv: "Du tør dette altså. Å bli med to fremmede menn hjem til en plass du aldri før har vært." Egentlig hadde jeg lyst å spørre der og da, men holdt det for meg selv og prøvde heller å gjøre henne komfortabel og trygg.

I andre situasjoner har det vært jenter som har fulgt meg hjem etter svært kort tid og jeg har tenkt med meg selv at jeg aldri hadde turt dette selv som jente. Som regel har jeg spurt i etterkant og da har jeg fått til svar at jeg har snille øyne. Lol. Andre jenter har gitt telefonnummeret mitt og adressen min til en venninne i tilfelle noe skulle skje. Og det synes jeg er helt i orden. Jeg blir ikke fornærmet fordi en jente jeg nettopp møtte enda ikke stoler 100% på meg. Om noe, så synes jeg hun er fornuftig.

Jeg synes det er litt rart når ufarlige menn lurer på dette. For dere gir ut ganske mange signaler om hvordan dere er, med hva dere sier, blikk, kroppsspråk, berøring osv. Folk har jo drukket også, så da avslører de seg lettere. Man merker ganske fort om en fyr man snakker med er "ekkel".

• Liker 2
Gjest Leonardo
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt rart når ufarlige menn lurer på dette. For dere gir ut ganske mange signaler om hvordan dere er, med hva dere sier, blikk, kroppsspråk, berøring osv. Folk har jo drukket også, så da avslører de seg lettere. Man merker ganske fort om en fyr man snakker med er "ekkel".

Det må du gjerne synes, men jeg synes fortsatt det er noe uforsiktig når en jente blir med en totalt fremmed mann etter å ha snakket med han i mindre enn ti minutter. 

Sosiopater blir jo gjerne beskrevet som at de kan være både karismatiske og tillitvekkende. Slike personer vil du ikke nødvendigvis merke at er "ekkel" med det aller første. Nå ønsker jeg definitivt ikke å skremme kvinner fra å bli med menn hjem ettersom jeg synes det er veldig koselig når det skjer, men jeg står for at jeg synes kvinner kan opptre noe uforsiktig i slike situasjoner.

Skrevet (endret)

Mann.

2 grunner til at jeg styrer unna ONS:

1) Alle har jo sex med 'alle', så jeg har en underliggende angst for å få kjønnssykdommer.

(Har brent meg på dette)

2) Tilfeldig sex gir meg lite kontra det å ha sex med en person jeg har følelser for/er glad i. Dessuten føles det så utrolig "feil" med "tøm & røm" - gir meg bare en tom og ekkel følelse i ettertid. Har nok mye med det faktum og gjøre at jeg er høy sensitiv.

(Teknisk sett har jeg aldri hatt en ONS da, da det alltid har blitt mere enn den ene gangen)

Det er farer ved begge disse tilfellene (ved 2) så kan det fucke litt med hodet, uansett om det er kortvarig).

Endret av Rights
Og/å..ååårh..
Skrevet

Ja, jeg tenker over faren, og har derfor ikke ONS. Drap er ikke det som bekymrer meg mest, men heller å bli utsatt for gruppevoldekt og diverse vold. Dop i drinken var veldig populært en periode her, og derfor tar jeg alle forholdsregler ute på byen.

Foretrekker sex i forhold også 😊

Anonymkode: 4e030...d01

Skrevet
43 minutter siden, Leonardo skrev:

Det må du gjerne synes, men jeg synes fortsatt det er noe uforsiktig når en jente blir med en totalt fremmed mann etter å ha snakket med han i mindre enn ti minutter.

Hvor i all verden kommer de "mindre enn ti minutter" fra? Hvis du har opplevd det er det spesielt. Man pleier jo å ha snakket sammen i flere timer først.

Gjest Leonardo
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i all verden kommer de "mindre enn ti minutter" fra? Hvis du har opplevd det er det spesielt. Man pleier jo å ha snakket sammen i flere timer først.

Har opplevd det tre-fire ganger. Litt spesielt, ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...