AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Skrevet 21. februar 2016 Har dere restriksjoner på nettbruk når barna er så store? Utenom sent kveld/natt selvfølgelig. Anonymkode: 6229a...332
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #2 Skrevet 21. februar 2016 Hun blir 19 til sommeren, men får ikke helt gjøre som hun vil når hun er hos sin far. Moren bryr seg ikke om noe... Anonymkode: 4eb16...3ea
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #3 Skrevet 21. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun blir 19 til sommeren, men får ikke helt gjøre som hun vil når hun er hos sin far. Moren bryr seg ikke om noe... Anonymkode: 4eb16...3ea Nå mente jeg helst litt mindre tenåringer. Hvorfor bestemmer dere dette over henne i en alder av 19?! 😳 Anonymkode: 6229a...332 7
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 Hun er 18, og skal sove om natten, for å klare skolen og å komme seg opp om morgenen. Før hun ble 18 hadde hun langt strengere regler. Anonymkode: 4eb16...3ea
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er 18, og skal sove om natten, for å klare skolen og å komme seg opp om morgenen. Før hun ble 18 hadde hun langt strengere regler. Anonymkode: 4eb16...3ea Ja, men nå skrev jeg jo grenser uten om sent på kveld/natt. Anonymkode: 6229a...332
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Min er snart 15 år, og har ikke restriksjoner. Men hun spiller aldri, nå har hun verken pc eller ipad, da de er gått i stykker. Så hun bruker bare nett litt på telefonen. Hun har aldri brydd seg om spilling og nett. Så da trenger man ikke å sette grenser på det. Anonymkode: ece7c...26b
Elefantenirommet Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 Vi har flere tenåringer, og de har litt forskjellige grenser ettersom hva de trenger. Noen sliter mer på skolen enn andre, og blir lett distrahert hvis spilling/nett er lov i hverdagen. Men generelt er regelen at alt av lekser må være gjort før spilling er lov. Og nettet slås av hver kveld kl. 22.
Martine-1337 Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dere restriksjoner på nettbruk når barna er så store? Utenom sent kveld/natt selvfølgelig. Anonymkode: 6229a...332 Jeg har ingen restriksjoner, og har ikke hatt det på mange år. (Er snart 17) Men har fått beskjed fra foreldra om at det ikke er gyldig fraværsgrunn at man har vært på nett om natten, og at de kommer til å tvinge meg til å gå på skolen selv om jeg er trett. Det funker.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun blir 19 til sommeren, men får ikke helt gjøre som hun vil når hun er hos sin far. Moren bryr seg ikke om noe... Anonymkode: 4eb16...3ea Hø? Hun er 19 år og myndig. Høres merkelig ut at han skal gi henne slike restriksjoner. Ja, han kan sikkert bestemme i "sitt hus", men... Hos oss har vi helt fra barneårene drevet "holdningskampanje" for å gi barna et fornuftig forhold til dette. Jeg er prinsipielt i mot forbud, og ønsker å bruke andre metoder der det er mulig. Men jeg fostår jo at de som har tenåringsbarn som kanskje bruker mye tid på online gaming etc. er nødt til å ta andre grep, f.eks. å blokkere nettet etter et klokkeslett etc. Anonymkode: e8485...6e7 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun blir 19 til sommeren, men får ikke helt gjøre som hun vil når hun er hos sin far. Moren bryr seg ikke om noe... Anonymkode: 4eb16...3ea Og hvem er du midt oppe i det hele og i forhold til jenta? Anonymkode: 93314...78e 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #11 Skrevet 21. februar 2016 Har en på 14 år. Ikke satt noen restriksjoner. Han trener 4 dager i uken. Eneste er at han får beskjed om å gjøre lekser først, og noen ganger sier jeg stopp om jeg syntes det har vært litt mye. Han legger seg 22.30 og er da ikke på nett Anonymkode: fc608...b3a
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #12 Skrevet 21. februar 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun blir 19 til sommeren, men får ikke helt gjøre som hun vil når hun er hos sin far. Moren bryr seg ikke om noe... Anonymkode: 4eb16...3ea Hæ? Stakkars jente. Er det virkelig normalt å ha slike restriksjoner for voksne barn? Er hun tilbakestående eller har noen andre type problemer som gjør at hun må behandles som en unge? Anonymkode: fab4c...d89 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #13 Skrevet 21. februar 2016 Synes dette er så vanskelig Min sitter mye på pc/nett, men han har jo gode karakterer og følger godt opp skole, ville dere gjort noe med det da? I ukedagene kommer han seg i seng til senest 22.30, så det er ikke noe problem. Anonymkode: 6229a...332
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 21. februar 2016 #14 Skrevet 21. februar 2016 Pappa slår av nettet hver natt klokka 00.00 hvis jeg fortsatt ikke har lagt meg. Dette er fordi han vet jeg lett glemmer bort tida (og at jeg trenger 10+ timer søvn) Hadde regler før, som å ikke være på pc i mer enn to timer hver dag, men ikke nå lenger. Nå er det mer at jeg må hjelpe til med husarbeid og gjøre ferdig annet, også være på pc. Mobil får jeg ikke bruke ved bordet når vi spiser sammen, og heller ikke når vi har familiekvelder. Jeg har i grunn ingen regler for jeg er 17 og burde forstå rett og galt, men jeg hører mye på musikk og det hender foreldra mine krever at jeg skal legge fra meg øreproppene. Så i grunn har jeg ingen regler, men foreldra mine sier ifra hvis jeg burde legge fra meg pc/mobil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå