Gå til innhold

Hvordan avvise ham?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en livssituasjon nå hvor jeg ikke klarer å tenke klart. Mye stress og påkjenninger, og det gjør at jeg gjør ting jeg angrer på etterpå. Ikke noe ille, men når jeg møter folk, enten bekjente eller folk jeg ikke kjenner blir jeg så stressa at jeg sier mye rart, og så husker jeg nesten ingenting etterpå, nesten som om jeg er full. Og nå roter jeg meg bort igjen mens jeg skriver.

Anyways. Jeg var på vei hjem fra bussen for noen timer siden, og da var det en fyr jeg tydeligvis er nabo med som begynte å prate med meg. Jeg pratet tilbake og han virket i grunn hyggelig. Så spurte han plutselig om jeg var på facebook. Istedenfor å si nei eller at jeg ikke legger til ukjente på facebook, så ga jeg ham navnet mitt, og nå har han lagt meg til og skrevet til meg. Jeg er egentlig ikke interessert i å bli kjent med nye mennesker akkurat nå, verken som venner eller noe mer, og jeg kjenner jeg angrer på at jeg ga ham navnet mitt. Faen. Jeg har ikke åpnet meldingen eller godkjent ham som venn, og prøver å komme på en måte jeg kan avvise ham på uten å være frekk, men jeg klarer ikke å tenke klart. Hvis jeg ikke svarer i det hele tatt er jeg redd for å møte ham utenfor her. Hjelp meg!

Herregud, sorry for et rotete og mulig intetsigende innlegg. For å komme til poenget: er det noen som kommer på noe jeg kan si til ham?

Anonymkode: 895f1...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Genevieve skrev:

Beklager vil ikke ha noe med deg å gjøre!

Skulle ønske jeg hadde klart å bare si det på den måten til folk, men ønsker ikke å være uhøflig... Finnes det ikke en litt mer hyggelig måte å si det på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Jeg har dessverre ikke plass til flere nye mennesker i livet mitt akkurat nå pga livssituasjonen min, men jeg satt pris på at du tok kontakt. Vennlig hilsen blabla.

Er litt hard i kantene i dag så ble kanskje litt krasst. Men du må jo selv velge hvor mye du legger i meldingen. 

Endret av Genevieve
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg ham til for å være høflig. Det virkelige problemet starter når han begynner å skrive til deg. Da svarer du på de 2-3 første mld med korte, intetsigende svar. Stiller ingen spm tilbake. Forhåpentligvis tar han hintet da. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

Si du ikke er interessert.

Hvorfor skal noen kvinner gjøre ting som er veldig enkelt så komplisert. 

Alt du trenger å gjøre for å avise noen er og si rett ut at du ikke er interessert ikke akkurat hjernekirurgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å godkjenne forespørselen. Bare ignorer den. Om du ikke vil ha noe med han å gjøre, så oppfør deg uintressert og ved behov si at du ikke er intressert i han.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke legg han til. Han har jo i grunn trengt seg på. Er ikke normalt å spørre noen om å legge til på facebook bare etter en prat på vei fra bussen, selv om man er naboer. Så selv om du svarte hva som er navnet ditt har du jo egentlig ikke sagt at du ønsket kontakt. Bare ignorer med god samvittighet.

Anonymkode: 2d106...467

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke legg han til. Han har jo i grunn trengt seg på. Er ikke normalt å spørre noen om å legge til på facebook bare etter en prat på vei fra bussen, selv om man er naboer. Så selv om du svarte hva som er navnet ditt har du jo egentlig ikke sagt at du ønsket kontakt. Bare ignorer med god samvittighet.

Anonymkode: 2d106...467

Det 2d106...467 sa.

Man må ikke legge til alle som sender forespørsler.

Hvis han spør en gang om du har fått forspørsel, kan du si at du ikke ønsker å ha folk på listen som du ikke egentlig kjenner.

Spør han om å bli bedre kjent, er saken biff: "Vet du, at jeg er egentlig ikke intressert."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med: Hei, ser du har sendt en venneforespørsel og takker for det. Beklageligvis har jeg ikke kapasitet til å ha kontakt med flere enn de jeg allerede har på listen. Ha en fortsatt fin dag.

Du trenger ikke si noe mer.

Anonymkode: c0672...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Klarte å ta meg sammen nå og sende en melding om at jeg ikke ønsker kontakt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...