AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #1 Skrevet 20. februar 2016 Jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal begynne. Pappa har vært gift med min stemor i over 13 år, og fått ei datter i lag som nå er 13. Stemora mi er fra Brasil. Fra starten av, når jeg var veldig ung ( jeg er 28 år nå) så var det sjalusi fra starten av, hun aksepterte ikke meg, broren min var ok, pappa gjorde ingenting med det. Så kom dattera hennes fra et annet forhold(fra Brasil) til Norge, flyttet inn, og lekte familie. Jeg måtte bo i kjelleren(lage maten min selv, egen inngang osv), til slutt ble jeg på en fin måte "kastet ut". Hele tiden for pappa sin skyld, så godtok jeg dette. Så lenge han hadde det bra. Jeg fikk ikke lov å ha noe spesiell kontakt med lillesøstera mi (hun på nå 13 år) fordi hun ikke ville at jeg og hun skulle ha et forhold. Jeg skulle ikke få ha noen innflytelse på henne. Hennes plan hele tiden var at pappa, stemora mi, halvsøstra mi og stesøstera mi var familien hun ønsket, ikke meg og min bror. Hun sa ofte at hun hatet meg osv.. Jeg er vant til det nå, men på den tiden var jeg 15 år. Men nå, etter mange år - så fikk jeg og min bror nok. På pappa sin 60 årsdag, ble jeg anklaget foran hele familien vår at jeg slo familehunden (hennes) når jeg skulle ta fra hunden en smukk som var til en av barnebarna til pappa(min bror sine tvillinger.) Pappa også fikk nok, og det hele endte til slutt med barnevern, pga mye krangling mellom han og henne, fordi jeg og min bror sa "stopp". Pappa ville bare at hun skulle si unnskyld, men det ble så ille at hun ville skille seg fordi at vi(barna) ikke sa unnskyld til henne. Pappa har alltid vært konfliktsky, rømmer fra problemer.. Stemora mi har vært innlagt på psykiatrisk flere ganger, og går på medisiner. Jobber ikke, og er det man kaller "gold digger." Hun brukte å ha fester for brasilianske der hun viste fram alle smykkene sine osv. Det er viktig for henne å bli behandlet som dronning, og hun er stor. Mye høyere enn pappa, og kraftigere. Hun har gitt han juling før, og hun har gått i strupen på meg. Problemet vi har nå, er at pappa som er alt for snill og tenker kun på "husfreden", har kjøpt bolig der hun kan bo, sammen med dattera de har felles. Bare noen 100m fra huset de bodde i alle sammen, der bor pappa alene nå. Pappa dro på ferie, alene til utlandet. Møtte noen damer( han er jo singel.) Når han kom hjem, så fikk han sånn kjeft, av henne - at han ville reise vekk igjen. Hun kommer inn i huset når det passer henne, hun kjefter og roper, kommanderer han i å skrive navnet til dattera på huset slik at de kan bo der og pappa flytte ut. Hun fikk dattera på 13, til å lure pappa i å låne henne pcn sin for å skrive ut skolearbeid, men hun spionerte på alt pappa hadde lagt inn av private bilder, nettsider osv (fra ferieturen), og tok bilde av dette på egen tlf- leverte det rett til mora. Og det ble et mareritt. Nå blir pappa truet med at hun skal begrave han, lage et mareritt, lage livet et helvette for han, si at han har prøvd seg på dattera og stedattera osv osv.. Jeg vet at alt dette ikke er sant, jeg kjenner han. Dette sier hun for å skremme han. Nå måtte jeg kjøre han til flyplassen, fordi han ikke turte å være hjemme mer. Han ligger våken om natta, og er redd hun skal komme inn i huset. Hun er ekstremt sjalu. Nå skal jeg å skifte lås på huset imens han er borte, og jeg har allerede bedt han om å ordre besøksforbud mot henne. Han er godt i gang, heldigvis - og har snakket med politiet på tlf, og fått dette loggført. Men, pappa eier leiligheta de bor i, hun betaler ikke husleie eller strøm, har ikke jobb eller noen ting. Hun forventer å få penger av pappa fortsatt. Jeg fikk han til å stenge av tlf hennes også, da hun driver og sender bilder av alt han har gjort på ferie - til ALLE kjente. Hvordan kan jeg få han til å forstå at han ikke kan drive å betale en leilighet for henne, der hun ikke engang betaler? Og slik hun behandler han. Han tror han gjør dette for husfreden, men jeg prøver å få han til å forstå at her må han kutte alle bånd - så fort som mulig. Så kan Nav få ta seg av henne, så får han puste litt - å ikke blakke seg fullstendig. Er det noen her med gode råd? Ikke meningen at tråden skulle bli så lang, men her er det mye bakgrunnshistorie for at alt skal gi mening. Anonymkode: c6772...2de 1
Femme79 Skrevet 20. februar 2016 #2 Skrevet 20. februar 2016 Stakkars mann og stakkars barn, dette var ikke noen god smørje å befinne seg i! Kanskje hennes psykiske helse er så dårlig for tiden at hun bør innlegges igjen? Så mye trusler og f...skap... Har de leiekontrakt på huset hun bor i? Hvis ikke kan det bli vanskelig å få henne ut tross manglende betaling. Kanskje han bør selge huset. Har faren din omsorg for 13-åringen eller bor hun fulltid hos den sinte mammaen sin? 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #3 Skrevet 20. februar 2016 13 minutter siden, Femme79 skrev: Stakkars mann og stakkars barn, dette var ikke noen god smørje å befinne seg i! Kanskje hennes psykiske helse er så dårlig for tiden at hun bør innlegges igjen? Så mye trusler og f...skap... Har de leiekontrakt på huset hun bor i? Hvis ikke kan det bli vanskelig å få henne ut tross manglende betaling. Kanskje han bør selge huset. Har faren din omsorg for 13-åringen eller bor hun fulltid hos den sinte mammaen sin? Kan hun bli tvangsinnlagt, hvis vi tar kontakt med legen hennes? De har leiekontrakt ja, men er ikke sikker på hva den innebærer, men regner med at den er standard. Dette var for å få henne ut av huset pappa bor i nå, da hun en periode nektet å flytte ut. Ham har omsorg, men hun sier at hun skal ha 100% (for å få mer penger.) men nå som hun er 13 år så kan hun bestemme selv, stemmer ikke det? Hun vil jo ikke bo med pappa, eller besøke han. Alt pga lojalitet til mora. Anonymkode: c6772...2de
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan hun bli tvangsinnlagt, hvis vi tar kontakt med legen hennes? De har leiekontrakt ja, men er ikke sikker på hva den innebærer, men regner med at den er standard. Dette var for å få henne ut av huset pappa bor i nå, da hun en periode nektet å flytte ut. Ham har omsorg, men hun sier at hun skal ha 100% (for å få mer penger.) men nå som hun er 13 år så kan hun bestemme selv, stemmer ikke det? Hun vil jo ikke bo med pappa, eller besøke han. Alt pga lojalitet til mora. Anonymkode: c6772...2de Dere burde i så fall kontakte barnevernet Anonymkode: 78be4...a46 1
Femme79 Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Innleggelse på tvang brukes når pasienten er til fare for seg selv eller andre, som når pasienten er psykotisk. Om dere ikke tror hun er psykotisk, kan dere likevel snakke med legen hennes og formidle bekymring for hennne. Legen vil ikke si noe til dere, men vurderer på bakgrunn av opplysningene om han/hun skal foreta seg noe. Ellers er jeg redd faren din må manne seg opp og ordne opp selv. Det er flott at du støtter han, men det er veldig dumt at han stikker av med halen mellom beina dersom han skal ha noe håp om å få 13-åringen bort fra henne. Han bør bruke familievernkontoret og søke råd der. Barnevernet har jo alt vært inne i saken, så det bør også gå an for pappan din å henvende seg til dem. 13-åringen har sikkert noe lojalitet til din far også, for de har jo bodd sammen inntil ganske nylig, så det kan tenkes at 13-åringen presses av mora til å ikke ville være hos ham. Og faren sin kan forsåvidt skaffe seg advokat, mens han har penger til det, siden han er så konfliktsky selv. Så kan en annen gå i kampen for han. For det er sikkert mange paragrafer som er på hans side, slik du forklarer situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 Få faren din til å logge seg inn i nettbanken sin og se til at hun ikke lenger disponerer hans konti. Hvor lenge har de vært separert? Hva slags samværsavtale finnes? Anonymkode: d57a9...61c 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 Er mer bekymret for trettenåringen enn for faren din. Skjønner at han er psykisk mishandlet og kuet, men han er jo heldigvis på vei ut. Et klart brudd ville nok vært.det beste, men hva med barnet? Anonymkode: ef4ee...532 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #8 Skrevet 21. februar 2016 9 timer siden, Femme79 skrev: Innleggelse på tvang brukes når pasienten er til fare for seg selv eller andre, som når pasienten er psykotisk. Om dere ikke tror hun er psykotisk, kan dere likevel snakke med legen hennes og formidle bekymring for hennne. Legen vil ikke si noe til dere, men vurderer på bakgrunn av opplysningene om han/hun skal foreta seg noe. Ellers er jeg redd faren din må manne seg opp og ordne opp selv. Det er flott at du støtter han, men det er veldig dumt at han stikker av med halen mellom beina dersom han skal ha noe håp om å få 13-åringen bort fra henne. Han bør bruke familievernkontoret og søke råd der. Barnevernet har jo alt vært inne i saken, så det bør også gå an for pappan din å henvende seg til dem. 13-åringen har sikkert noe lojalitet til din far også, for de har jo bodd sammen inntil ganske nylig, så det kan tenkes at 13-åringen presses av mora til å ikke ville være hos ham. Og faren sin kan forsåvidt skaffe seg advokat, mens han har penger til det, siden han er så konfliktsky selv. Så kan en annen gå i kampen for han. For det er sikkert mange paragrafer som er på hans side, slik du forklarer situasjonen. Mange gode poeng her. Han har advokat, så dette skal videreformidles til han. Anonymkode: c6772...2de
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #9 Skrevet 21. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er mer bekymret for trettenåringen enn for faren din. Skjønner at han er psykisk mishandlet og kuet, men han er jo heldigvis på vei ut. Et klart brudd ville nok vært.det beste, men hva med barnet? Anonymkode: ef4ee...532 13 åringen vil være med mora, pga lojalitet og at hun føler det er det rette. Pappa vil ikke tvinge henne til å være med han om hun ikke selv ønsker det. Men det er vanskelig å vite hva hun egentlig vil, da hun først sier til barnevernet at hun ønsker at de skal skille seg pga mye krangling osv, men nå snakker til pappa om at de skal bli en familie igjen. Husk, dette brasilianske blodet er ekstremt bevisst på drama, sinne ++. Da mora står og sier foran 13åringen at "jeg skal si til alle at du har prøvd deg på dattera vår", så skulle man tro at hun ville vekk fra mora, men nei.. Hun spionerer på din egen pappa, og hun vet at mora blir i fyr og flamme. Stemor har stått med kniv, truet med å ta livet av seg selv, banket pappa, tatt kvelertak på meg.. Er ikke rart at pappa er konfliktsky, og at 13 åringen ikke tør å si imot mora. Han føler at han kan ikke bare selge leiligheta, sende henne og dattera på gata å starte krig mellom han og stemor. Men jeg ser faktisk ikke annen utvei, men at han forteller barnevernet at dattera kan bo med han inntil mora har funnet jobb og en plass å bo - UTEN at pappa betaler eller fikser dette for henne. Det er der feilen er, at han fikser ALT for henne, og hun behandler han fortsatt som dritt og ingenting er bra nok. Anonymkode: c6772...2de
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Skrevet 21. februar 2016 Uff, får vondt av faren din samtidig som han virker ganske dum. Tenk å sette ei dame foran sine egne unger. Og hva er greia med å dra til utlandet og rote seg borti damer, gang på gang? Er ikke norske damer bra nok? Du får be han slutte å tenke med pikken og få seg ryggrad. Anonymkode: e66d6...8c0 2
GammelKaktus Skrevet 21. februar 2016 #11 Skrevet 21. februar 2016 Får helt vondt av 13 åringen, dette må jo være helt jævlig for henne. Moren er ustabil og voldelig og faren en dørmatte. Faren din må ta tak og få hjulpet 13 åringen, hvis hun ikke allerede er ødelagt av oppveksten så blir hun iallfall det nå. Kanskje det beste for 13 åringen hadde vært å flytte til en nøytral plass, der hun slipper noe dårlig samvittighet og påvirkning ...
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #12 Skrevet 21. februar 2016 Kjenner til det brasilianske miljøet, og metoden noen damer bruker for å få høyere status. Hun der er Golddigger og dramaqueen delux. Man kan direkte ikke si at dattera ikke skal være med henne bare fordi enkelte brasilianere er føkka i hue, men jeg mener at hun jenta har kanskje ikke godt av å være hos mora 100 %. Mest fordi for meg virker hun ustabil. Han faren din bør involvere barnevernet i dette, og forklare det til dem hvordan mora er, og at hun trenger behandling, og at han er redd for at hennes psyke vil gå utover fellesdatter. Kan jo hende at hun også er redd for mora, og at hun mora er manipulativ. Var det sånn at dere skal få besøksforbud? Husk å få det mot begge hjemmene deres, og jeg tror det må en anmeldelse til? Dere må huske på å passe på hans rettigheter som far. Han har rett i å se fellesdattera. Om hun mora vil eller ikke. Jeg tror at faren din kan kaste mora ut uten noe særlige problemer enn at kjerringa er villig til lage drama foran fellesdatter. Anonymkode: 1a4b0...a99
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #13 Skrevet 21. februar 2016 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ærlig talt ikke hvor jeg skal begynne. Pappa har vært gift med min stemor i over 13 år, og fått ei datter i lag som nå er 13. Stemora mi er fra Brasil. Fra starten av, når jeg var veldig ung ( jeg er 28 år nå) så var det sjalusi fra starten av, hun aksepterte ikke meg, broren min var ok, pappa gjorde ingenting med det. Så kom dattera hennes fra et annet forhold(fra Brasil) til Norge, flyttet inn, og lekte familie. Jeg måtte bo i kjelleren(lage maten min selv, egen inngang osv), til slutt ble jeg på en fin måte "kastet ut". Hele tiden for pappa sin skyld, så godtok jeg dette. Så lenge han hadde det bra. Jeg fikk ikke lov å ha noe spesiell kontakt med lillesøstera mi (hun på nå 13 år) fordi hun ikke ville at jeg og hun skulle ha et forhold. Jeg skulle ikke få ha noen innflytelse på henne. Hennes plan hele tiden var at pappa, stemora mi, halvsøstra mi og stesøstera mi var familien hun ønsket, ikke meg og min bror. Hun sa ofte at hun hatet meg osv.. Jeg er vant til det nå, men på den tiden var jeg 15 år. Men nå, etter mange år - så fikk jeg og min bror nok. På pappa sin 60 årsdag, ble jeg anklaget foran hele familien vår at jeg slo familehunden (hennes) når jeg skulle ta fra hunden en smukk som var til en av barnebarna til pappa(min bror sine tvillinger.) Pappa også fikk nok, og det hele endte til slutt med barnevern, pga mye krangling mellom han og henne, fordi jeg og min bror sa "stopp". Pappa ville bare at hun skulle si unnskyld, men det ble så ille at hun ville skille seg fordi at vi(barna) ikke sa unnskyld til henne. Pappa har alltid vært konfliktsky, rømmer fra problemer.. Stemora mi har vært innlagt på psykiatrisk flere ganger, og går på medisiner. Jobber ikke, og er det man kaller "gold digger." Hun brukte å ha fester for brasilianske der hun viste fram alle smykkene sine osv. Det er viktig for henne å bli behandlet som dronning, og hun er stor. Mye høyere enn pappa, og kraftigere. Hun har gitt han juling før, og hun har gått i strupen på meg. Problemet vi har nå, er at pappa som er alt for snill og tenker kun på "husfreden", har kjøpt bolig der hun kan bo, sammen med dattera de har felles. Bare noen 100m fra huset de bodde i alle sammen, der bor pappa alene nå. Pappa dro på ferie, alene til utlandet. Møtte noen damer( han er jo singel.) Når han kom hjem, så fikk han sånn kjeft, av henne - at han ville reise vekk igjen. Hun kommer inn i huset når det passer henne, hun kjefter og roper, kommanderer han i å skrive navnet til dattera på huset slik at de kan bo der og pappa flytte ut. Hun fikk dattera på 13, til å lure pappa i å låne henne pcn sin for å skrive ut skolearbeid, men hun spionerte på alt pappa hadde lagt inn av private bilder, nettsider osv (fra ferieturen), og tok bilde av dette på egen tlf- leverte det rett til mora. Og det ble et mareritt. Nå blir pappa truet med at hun skal begrave han, lage et mareritt, lage livet et helvette for han, si at han har prøvd seg på dattera og stedattera osv osv.. Jeg vet at alt dette ikke er sant, jeg kjenner han. Dette sier hun for å skremme han. Nå måtte jeg kjøre han til flyplassen, fordi han ikke turte å være hjemme mer. Han ligger våken om natta, og er redd hun skal komme inn i huset. Hun er ekstremt sjalu. Nå skal jeg å skifte lås på huset imens han er borte, og jeg har allerede bedt han om å ordre besøksforbud mot henne. Han er godt i gang, heldigvis - og har snakket med politiet på tlf, og fått dette loggført. Men, pappa eier leiligheta de bor i, hun betaler ikke husleie eller strøm, har ikke jobb eller noen ting. Hun forventer å få penger av pappa fortsatt. Jeg fikk han til å stenge av tlf hennes også, da hun driver og sender bilder av alt han har gjort på ferie - til ALLE kjente. Hvordan kan jeg få han til å forstå at han ikke kan drive å betale en leilighet for henne, der hun ikke engang betaler? Og slik hun behandler han. Han tror han gjør dette for husfreden, men jeg prøver å få han til å forstå at her må han kutte alle bånd - så fort som mulig. Så kan Nav få ta seg av henne, så får han puste litt - å ikke blakke seg fullstendig. Er det noen her med gode råd? Ikke meningen at tråden skulle bli så lang, men her er det mye bakgrunnshistorie for at alt skal gi mening. Anonymkode: c6772...2de O M G Anonymkode: 82d37...2f5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #14 Skrevet 21. februar 2016 Det sier jo sitt når han drar utenlands og skaffer seg dame igjen med det samme da... Anonymkode: e8d4b...3da
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #15 Skrevet 21. februar 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det sier jo sitt når han drar utenlands og skaffer seg dame igjen med det samme da... Anonymkode: e8d4b...3da Han reiser ikke vekk for å finne ny dame. Han reiser vekk for å få fred, og han håper at situasjonen roer seg. Anonymkode: c6772...2de
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #16 Skrevet 21. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjenner til det brasilianske miljøet, og metoden noen damer bruker for å få høyere status. Hun der er Golddigger og dramaqueen delux. Man kan direkte ikke si at dattera ikke skal være med henne bare fordi enkelte brasilianere er føkka i hue, men jeg mener at hun jenta har kanskje ikke godt av å være hos mora 100 %. Mest fordi for meg virker hun ustabil. Han faren din bør involvere barnevernet i dette, og forklare det til dem hvordan mora er, og at hun trenger behandling, og at han er redd for at hennes psyke vil gå utover fellesdatter. Kan jo hende at hun også er redd for mora, og at hun mora er manipulativ. Var det sånn at dere skal få besøksforbud? Husk å få det mot begge hjemmene deres, og jeg tror det må en anmeldelse til? Dere må huske på å passe på hans rettigheter som far. Han har rett i å se fellesdattera. Om hun mora vil eller ikke. Jeg tror at faren din kan kaste mora ut uten noe særlige problemer enn at kjerringa er villig til lage drama foran fellesdatter. Anonymkode: 1a4b0...a99 Barnevernet er involvert(det har de vært lenge), politiet er nå også kontaktet, vi skal reise til politiet sammen når han kommer hjem. Vi skal snakke med barnevernet å spørre om hjelp/råd til å få henne ut av leiligheta han kjøpte. Ved å eventuelt selge, så må hun flytte innen en viss frist som er satt. Hun reiser ut til familien vår og sprer løgner, skylder på meg og broren min for å være skylden for at de skal skilles. Hun bryr seg ikke om at hun skaper uro rundt dattera, hun tenker kun på seg selv- og ja, hun er mest sannsynlig redd mora si.. Anonymkode: c6772...2de
Raven Emerald Skrevet 21. februar 2016 #17 Skrevet 21. februar 2016 Ryddet for latterliggjøring. Raven Emerald, mod.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #18 Skrevet 21. februar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: 13 åringen vil være med mora, pga lojalitet og at hun føler det er det rette. Pappa vil ikke tvinge henne til å være med han om hun ikke selv ønsker det. Men det er vanskelig å vite hva hun egentlig vil, da hun først sier til barnevernet at hun ønsker at de skal skille seg pga mye krangling osv, men nå snakker til pappa om at de skal bli en familie igjen. Husk, dette brasilianske blodet er ekstremt bevisst på drama, sinne ++. Da mora står og sier foran 13åringen at "jeg skal si til alle at du har prøvd deg på dattera vår", så skulle man tro at hun ville vekk fra mora, men nei.. Hun spionerer på din egen pappa, og hun vet at mora blir i fyr og flamme. Stemor har stått med kniv, truet med å ta livet av seg selv, banket pappa, tatt kvelertak på meg.. Er ikke rart at pappa er konfliktsky, og at 13 åringen ikke tør å si imot mora. Han føler at han kan ikke bare selge leiligheta, sende henne og dattera på gata å starte krig mellom han og stemor. Men jeg ser faktisk ikke annen utvei, men at han forteller barnevernet at dattera kan bo med han inntil mora har funnet jobb og en plass å bo - UTEN at pappa betaler eller fikser dette for henne. Det er der feilen er, at han fikser ALT for henne, og hun behandler han fortsatt som dritt og ingenting er bra nok. Anonymkode: c6772...2dee Høres ut som en uutholdelig situasjon. Kan det være en mulighet å kontakte noen som har kunnskap om psykopati for å få hjelp til å komme ut av situasjonen på tryggest vis? Mulig det har vært nevnt, men hva med barnevern og anmeldelse til politiet? Hun er helsefarlig for 13-åringen (og dere andre). Anonymkode: 749a7...c5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå