AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #1 Skrevet 20. februar 2016 Hei Har vært i kontakt med 2 advokater for å høre om deres meninger ang en sak,og prisene deres osv.. Det gjelder fordeling av foreldreansvar osv.. Hos den første adv fikk jeg en sånn agent/klient avtale,som jeg sa jeg skulle ta med hjem og tenke på.dermed har jeg ikke skrevet under på noe.hos den andre adv fikk jeg tilbud om å skrive på en slik avtale da jeg var på møte med dem,men jeg sa jeg skulle tenke på dette,men fikk ikke med meg denne avtalen hjem (papiret) Senere på dagen fikk jeg tilsendt en avtale på epost med vilkår og advokatens underskrift,dette er fra den 2adv. Har vi da et samarbeid?jeg er da forpliktet til den 2.adv? Anonymkode: 894a1...be3
Femme79 Skrevet 20. februar 2016 #3 Skrevet 20. februar 2016 En avtale krever begge parters signatur. Advokaten vil ikke se på saken din før du har returnert et eksemplar av avtalen hvor du også har signert.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #4 Skrevet 22. februar 2016 Den 20. februar 2016 at 0.22, Femme79 skrev: En avtale krever begge parters signatur. Advokaten vil ikke se på saken din før du har returnert et eksemplar av avtalen hvor du også har signert. Dette stemmer dessverre ikke. Signatur er den beste dokumentasjonen på at avtale er inngått, men i Norge er muntlige avtaler like bindende som skriftlige. Det skrivet TS har mottatt er dessuten ingen avtale, men en oppdragsbekreftelse. Les mer om oppdragsbekreftelse på Advokatforeningens sider her: https://www.advokatforeningen.no/radgivning/klientforholdet/oppdragsbekreftelse/ Dersom første møtet med advokat skal være gratis, bør det absolutt avtales på forhånd. Var dette avtalt, kan TS kun gi beskjed til de respektive advokater om at h*n velger å ikke gå videre med saken. Anonymkode: 3c55c...4bf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå