Gå til innhold

Freelance fotograf - hvilken pris kan man ta?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg jobber som freelance fotograf i tillegg til studier, og har diverse oppdrag her og der (bryllup, konfirmasjon, gravidbilder, småbarn etc.). Liker å gi kunden alle de beste bildene i etterkant så de kan velge selv (ofte 50+ stk), selvfølgelig etterbehandlet og sendt digitalt. Men jeg synes dette med prissetting er vanskelig. Er ikke utdannet fotograf, men har mye erfaring og bra utstyr. Fotograferer på location.

Hva synes dere er grei pris å ta for et vanlig oppdrag? Bør jeg kjøre fastpris eller timepris?

Anonymkode: 8dd19...0d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg driver mye med foto selv, ikke for å tjene penger, men på hobbybasis, tar mye utrolig gode bilder.

Som fotograf tenker jeg at alt har med hvor kjent du er som fotograf, om du har vært på mange oppdrag slik at folk VET du tar gode bilder, tenke litt igjennom hvorfor de akkurat skal velge deg som fotograf, se deg litt rundt hos andre freelance fotografer, se dems priser og legg deg litt under dem så folk blir mer fristet til å bruke deg og i tillegg fordi du (muligens?) ikke er så kjent blant folk når det kommer til fotograf tittelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...