Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg har et spørsmål angående tyveri og forsikring, og håper noen her kan hjelpe meg litt..

Før helgen var jeg på en restaurant, som blir til utested/bar utover kvelden. Vi var en liten gjeng som satte oss ned med noen pils. Det var knagger/stumtjenere der, men jeg tok ikke sjangsen på å henge fra meg noe der. Derfor lot jeg parkasen min, som kostet cirka 4500 kr. i 2012, ligge på stolen ved siden av meg. Mens vi satt der sjekket jeg to ganger at den lå på plassen sin. Jeg sjekket også at den var der da jeg kom tilbake fra toalettet. Rundt kl. 22 kom det en hel gjeng ramlende inn. Det er ganske trangt og mørkt der, og det var flere som kom innom bordene våre. Jeg ønsket å dra hjem tidlig (før det ble full fest), så jeg skulle ta jakken og gå..og oppdaget selvfølgelig at den var borte. Det samme gjaldt jakken til en venninne av meg og, som hadde sittet der sammen med meg. Det lå fire-fem jakker på stolen og ved siden av, men ingen var våre.

Min reiseforsikring dekker "tyveri" utenfor hjemmets fire vegger, så jeg lurer litt på hva dette innebærer. Er det noen som har erfaring med lignende hendelse og forsikringssak? I tillegg til verdien på jakken mistet jeg også en kardigan + husnøkler. 

Håper noen kan gi meg noen tips!

Ha en god kveld:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den parkasen vil du ikke gå igjen på forsikringen. Sorry.

Anonymkode: 3affc...b7e

Skrevet

En venninne av meg ble frastjålet jakken sin på et utested. Der hadde de garderobe som hun valgte å ikke benytte seg av. Hun fikk ikke noe igjen fordi hun ikke hadde benyttet seg av garderoben. De mente at hun ikke hadde tatt ansvar for tingene sine eller noe sånn.

Ellers er jeg ikke sikker :) Har selv fått igjen for veske som har blitt frastjålet på trikken.

Men tror faktisk at hvis du er ærlig med forsikringen så har du vært alt for uansvarlig for å få noe igjen. Både du og din venninne må jo ha gått fra jakken deres..

Skrevet

De eneste som kan svare på dette er forsikringsselskapet. De fleste kan treffes på telefon nærmest døgnet rundt 7 dager i uken. Ring og hør.

Anonymkode: fff6c...3cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...