Gå til innhold

noen med barn som har sukker syke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min fyller 4 om ikke så lenge og i den forbinnelsen skal hun få med seg noe de kan kose seg med i barnehagen.

Så er det en barn der som har sukkersyke og i den forbinnelse lurte jeg på om det var noen som hadde noe lurt jeg kunne ta med eller noen god oppskrifter ol?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ville jeg absolutt tatt kontakt med foreldrene eller barnehagen. Har ikke barn med diabetes, men jeg har det selv. Jeg spiser det jeg vil, men jeg må jo justere insulin mengden etter hva jeg spiser.

Og, om foreldre eller barnehagen kommer med noen gode tips, så gi alle det samme. Og ikke "spesial godis" til barnet med diabetes. Vel, det er hva jeg mener da.

Dessverre har jeg ingen gode tips, ang oppskrifter.

Skrevet

Funn saft er det sånn dere dumt søtnings middel i den slik som er i de gotteriene som er "sukker fri"

Skrevet
Funn saft er det sånn dere dumt søtnings middel i den slik som er i de gotteriene som er "sukker fri"

Ja, det er det.

Skrevet

Jeg kommer fra en fullstendig sukkersyk familie... og jeg tror det enkleste er å snakke med barnehagen.

De vet hva de har og forholde seg til, og kan gi råd. Og kanskje kan de snakke med foreldrene også.

Kanskje er ikke sjokoladekake tingen, men det kan også være at man enkelt kan justere insulindosen (gi mer insulin fordi hun/han spiser noe med mer sukker)

Ellers finnes det jo både gele, og andre ting. Hva med pølsefest for eksempel... Eller pizzaboller.

Så fint at du tar hensyn til dette barnet også forresten!!!!! Det er ikke alltid så enkelt å være den som ikke kan spise godteri.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...