Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden torsdag natt har det vært noen merkelige numre som har ringt meg. Jeg sov over hos ei venninne da mobilen plutselig dura (har den på vibrasjon) et par lange dur, også stilnet den fort. Klokka var 1 på natta, og jeg så at nummeret var for langt til å være norsk, og at det stod +21 foran nummeret. Da jeg søkte opp fikk jeg ikke opp noe nummeropplysning, men det kom opp en nummeropplysningsside på tysk (der det stod noe tysk om at de ikke hadde noe opplysninger om nummeret), så jeg antar at +21 er tysk. 

Så ringte det igjen kl 05.10 i dag tidlig. Den dura kun de to lange durene, også stoppet den. Dette syns jeg er merkelig, at hvis noen virkelig vil ha tak i meg så bør de vel ringe lenger før de legger på? Jeg lot den være og sov videre.. så skjedde det igjen kl 10 i dag tidlig! Da sjekket jeg, og disse gangene var numrene noe helt annet! Denne gangen starta de på +35, så disse kommer da fra et annet land. De er også ett siffer lenger enn +21. 

Og nå var jeg i dusjen, og da er det nok en gang et +21 nummer som har ringt. Noe jeg også har lagt merke til er at +21 numrene er helt identiske bortsett fra det aller siste sifferet. Det samme fenomenene gjelder +35.

Jeg har ikke våget å hverken ta telefonen eller ringe opp igjen, fordi jeg merker at det er mystiske saker. Andre som også tror dette er et rent forsøk på svindel? Ihvertfall så kunne jeg tenkt meg noen råd til hvordan jeg kan stoppe det. Det hjelper ikke å blokkere numrene, for som sagt så blir alltid det aller siste sifferet endra. Har dere noen tips? 

Videoannonse
Annonse
Gjest førstedamen
Skrevet

Meg å! Har ikke turt å svare...

Gjest Genevieve
Skrevet

Ja jeg opplevde at et +881 nr ringte meg her om dagen, to ganger men etter det har det vært stille. Begynner det igjen kommer jeg til å skaffe meg hemmelig nr. 

Skrevet

Blokker telefonnummeret. Er nok svindel

Anonymkode: e666d...aac

Skrevet

+21 er ikke tysk, +49 er tysk 

Anonymkode: b9c95...749

Skrevet

Mest sannsynlig "Microsoft" som ringer fordi du har et problem med pc'en. Akkurat som om de skulle vite det...

Det har vært veldig mange som har blitt oppringt fra dette selskapet i det siste....

Skrevet

Masse sånne telefoner for tiden. Er nok "Microsoft"-svindlere. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blokker telefonnummeret. Er nok svindel

Anonymkode: e666d...aac

Kunne gjort det, men problemet er at nummeret har en bitte liten endring hver gang, så da hjelper det ikke å blokkere hvert av numrene. 

Må jeg bare håpe at de gir seg? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...