AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #1 Skrevet 20. februar 2016 Jeg har i flere år gitt gaver (til Jul og bursdager) til flere venner, fordi jeg har tenkt på at det er hyggelig for dem å få gaver. De har også uttrykt glede over å få gavene. Jeg er nødt til å spare penger. Er det dårlig gjort av meg å slutte med å gi gaver til de? (De har ikke gitt gaver til meg, og det er heller ikke noe jeg har hatt forventninger om å få). Jeg har ikke mer inntekt enn dem. Hva ville du sagt og gjort? Bør jeg fortsette med å gi en liten ting? (Jeg har også noen få andre venner som mottar gaver fra meg og gir gaver til meg. Jeg ønsker også å oppfordre de til å gi rimeligere gaver, i tilfelle de reagerer på at jeg ikke kan kjøpe så dyre gaver til de. Jeg synes at det er tanken som teller, men mange andre er opptatt av hva gavene koster). Anonymkode: aa6f0...ecb
Gjest Notatboka Skrevet 20. februar 2016 #2 Skrevet 20. februar 2016 Gi et fint billig kort og et flakslodd, eventuelt en sjokolade. Som du sier så gir de ikke gaver til deg og da kan de heller ikke forvente stort og flott fra deg
Sapientia Skrevet 20. februar 2016 #3 Skrevet 20. februar 2016 gi et kort? Det viser jo omtanke uten å koste så mye 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #4 Skrevet 20. februar 2016 Det er ikke dårlig gjort å slutte å gi gaver. Derimot var det snilt gjort å gi gaver tidligere. Du har gjort noe fint, og selvsagt skjønner de at du ikke kan fortsette med dette når du ikke har råd til det. De vil heller ikke bli fornærmet, de gir jo tross alt ikke noe tilbake. Nå vet jeg ikke helt sammenhengen her, men hadde jeg fått gave av noen år etter år, så hadde jeg da gitt noe tilbake. Anonymkode: 4c64e...55f 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #5 Skrevet 20. februar 2016 Ikke dårlig gjort å slutte og gi gaver Gaver skal man jo gi fordi man ønsker det, og ikke minst om man har råd til det. Kan du ikke bare si det som det er? Si at du ikke kommer til å gi gaver lenger? Trenger vel forøvrig ikke oppgi noen grunn nødvendigvis. Min beste venn gav beskjed for noen år siden om at han ikke kom til å gi verken jule eller bursdagsgave lengre. Jeg syns det er helt greit, rynker ikke på nesa av den grunn, og jeg setter pris på at man får beskjed slik at man ikke går rundt og undrer seg over grunnen til den plutselige uteblivelsen av presanger. Anonymkode: c9791...304 2
Gjest O.G. Skrevet 21. februar 2016 #6 Skrevet 21. februar 2016 De har ingen rett til å bli fornærmet der de ikke en gang har gitt deg noe tilbake. Slike må regne med at en dag tar generøsiteten slutt.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #7 Skrevet 21. februar 2016 De som ikke gir gaver tilbake ville jeg bare droppa uten noe om og men. De som er tradisjon på å utveksle gaver med ville jeg sagt fra til. Er realt og greit, og ofte har vennene selv tenkt noe av samme tankene. Det er i hvert fall min erfaring, vi hadde en sånn prat her i vennegjengen for noen år siden. Anonymkode: 19842...14e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå