Gå til innhold

Jersey stretch laken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren min sverger til disse jerseygreiene og jeg hater dem! De strekker seg alt for mye og blir krøllete og ekle! Glatte, men riktige mål selvfølgelig, er mye bedre. Og jeg snakker nå om glatte laken med strikk rundt kanten. Jerseylaken er de i "t-skjortestoff".

Skrevet

Og coop extra postgirobygget Oslo hadde ingen.

Anonymkode: 9dd9d...d4c

Skrevet
2 minutter siden, Leo skrev:

Moren min sverger til disse jerseygreiene og jeg hater dem! De strekker seg alt for mye og blir krøllete og ekle! Glatte, men riktige mål selvfølgelig, er mye bedre. Og jeg snakker nå om glatte laken med strikk rundt kanten. Jerseylaken er de i "t-skjortestoff".

Moren din tenker kanskje på frotte jersey og du jersey laken siden du også snakker om strikk? Frotte ligner mer på håndkle og er ekkelt og man blir svett av. 

Skrevet

Jeg snakker om strikk rundt hele eller deler av kanten på lakenet. Stoffet er vevd. Jersey er strikket, glatt stoff. Frotte er vevd/strikket med løkker. Jersey beskriver altså vevteknikken som er brukt på stoffet lakenet er laget av og ikke utformingen av lakenet.

Jeg foretrekker da altså laken av vevd, glatt stoff, men med strikk sydd inn rundt hele eller deler av kanten slik at de sitter godt rundt overmadrassen.

Skrevet
2 minutter siden, Leo skrev:

Jeg snakker om strikk rundt hele eller deler av kanten på lakenet. Stoffet er vevd. Jersey er strikket, glatt stoff. Frotte er vevd/strikket med løkker. Jersey beskriver altså vevteknikken som er brukt på stoffet lakenet er laget av og ikke utformingen av lakenet.

Jeg foretrekker da altså laken av vevd, glatt stoff, men med strikk sydd inn rundt hele eller deler av kanten slik at de sitter godt rundt overmadrassen.

Åja, skjønner.

Skrevet

Men er det da jerseylaken du egentlig er på jakt etter? Eller er det et vevd laken med strikk rundt kanten?

Skrevet
Et øyeblikk siden, Leo skrev:

Men er det da jerseylaken du egentlig er på jakt etter? Eller er det et vevd laken med strikk rundt kanten?

Jeg har en opphøyning fra gulvet som fungerer som en slags seng 160 x 200. Oppå denne har jeg min madrass som er vel litt over 20 cm tykk? Og madrassen vises tydelig grunnet opphøyningen. Stretchlaken har vel fungert fordi den dekker rundt hele godt og ser ryddigst ut, tror jeg, har trodd, har jo ikke prøvd annet. 

Skrevet

Det høres jo veldig kult ut, men ikke overmadrass altså? I så fall bør du skaffe deg det. Først og fremst fordi det gjør sengen mye bedre å sove på/i. IKEA har overmadrass og laken i de målene du er ute etter. Selve madrassen kan du dekke med et sengeteppe som er for eksempel 240x240.

Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Det høres jo veldig kult ut, men ikke overmadrass altså? I så fall bør du skaffe deg det. Først og fremst fordi det gjør sengen mye bedre å sove på/i. IKEA har overmadrass og laken i de målene du er ute etter. Selve madrassen kan du dekke med et sengeteppe som er for eksempel 240x240.

Har selvfølgelig overmadrass. En tynn en. Men selve madrassen må jo ha riktig farge igjen. hehe

Skrevet

Kan ikke ha sengeteppe og den slags. Har liten leili. 

Skrevet

Er det virkelig nøye med om fargene ikke matcher? Du ser jo kun senga når du legger deg i den.

Her kjøper vi det som er billigst og tar på det som er nærmest! Så får de fargene bare være.

Anonymkode: a99e0...b99

Skrevet

Ja, jeg ser senga, og ikke kun når jeg legger meg :)

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke ha sengeteppe og den slags. Har liten leili. 

Nei, nei, det går ikke. Har ikke det her heller. Så mye fritid har man tross alt ikke... :nigo: Sengeteppet ligger under overmadrassen og dekker madrassen og de 20 cm. høye kantene.. Det som må skiftes er lakenet på overmadrassen. Og det er det vi snakker om nå!

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig nøye med om fargene ikke matcher? Du ser jo kun senga når du legger deg i den.

Her kjøper vi det som er billigst og tar på det som er nærmest! Så får de fargene bare være.

Anonymkode: a99e0...b99

Ja, farger er faktisk viktig for de av oss som er født med fargesyn. Og de som bor på liten plass ser sengen sin ganske ofte. Evt. hele tiden. Desto viktigere å ha gode farger å se på!

Skrevet
21 minutter siden, Leo skrev:

Ja, farger er faktisk viktig for de av oss som er født med fargesyn. Og de som bor på liten plass ser sengen sin ganske ofte. Evt. hele tiden. Desto viktigere å ha gode farger å se på!

Og de av oss som har vært designere får mareritt om natta om ting ikke matcher  :sjokkert:

Vi blir sugd inn i en evig madrass i løpet av natta og kveles sakte men sikkert. Vi ser all slags farger til vi går tom for luft og til slutt dauer. :fnise:

• Liker 2
Annonse
Skrevet

Europris har tilbud på stretchlaken nå i hvitt, beige og grått. Både 160 og 180 cm. Men om det er riktig farge for deg aner jeg ikke da. Jeg kan fint blande forskjellige gråtoner, syns det bare er finere enn at alt er samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...