Mimmii Skrevet 20. februar 2016 #1 Skrevet 20. februar 2016 Jeg skal nå kjøpe meg ny bil. Jeg har sett en stund på Volvo V50 2010-2011 mod. Synes det er en veldig flott bil, og den er god å kjøre! Problemet er at jeg er redd for å angre, på grunn av at jeg bare har hatt Golf... Er det noen her som har V50 som har noen positive/negative ting å si om den?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #2 Skrevet 20. februar 2016 Strålende bil! Ikke noe å være redd for, du kommer ikke til å angre. Volvo generelt er gode stødige biler. Er ikke for ingenting at Volvo kalles for "traktor" Etter 5 Golfer, gikk jeg også over til Volvo....så meg aldri tilbake Anonymkode: d9c19...227 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #3 Skrevet 20. februar 2016 Jeg har V50. Utrolig god å kjøre, ligger greit i veien. Stort bagasjerom. Minuset for meg er plassen i baksetet. Fikk ikke plass til et vanlig bakovervendt sete. Klarte ikke se ut den ruta. Veldig trangt bak. Får aldri plass til en i midten, men dette er pga barneseter.. Så er jo ikke sikkert du har samme behov som meg.. Jeg skal bytte den ut i en V60 eller V70. Trenger mer plass, men hadde jeg hatt et barn, eller store barn som kan sitte i bilens seler, så hadde v50 vært perfekt. Anonymkode: 0cfb9...372 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Skrevet 21. februar 2016 Super bil, veldig pålitelig, god å kjøre, trygg. Samboer hadde en T5 (?) en stund som gikk sabla fort. Han solgte den fordi den var litt for lav for grusveien som går opp til hytta vår, har nå en XC70 - også rn Volvo, og det sier vel sitt. Enig i at V50 er litt trang bak, men er vel på størrelse med en Golf? Ei vennine har Golf og jeg synes den er litt trist og kjedelig ift Volvoene; mye på verksted er den også. Lykke til! Anonymkode: 3e2f8...33c
Aule Skrevet 21. februar 2016 #5 Skrevet 21. februar 2016 Skal du ha en Volvo med stort bagasjerom er V70 det eneste logiske valget. Jeg har en bekjent som kjørte V50 i et par år - han kalte bilen for "frakken" ( ) fordi den var så trang innvendig.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #6 Skrevet 22. februar 2016 Jeg syns ikke bagasjerommet på V50 er så lite. Akkurat passe stort. Får plass til ganske mye bagasje og div.. Tror ikke det er så mye mindre enn V60. Har jeg hørt. Finnes sikkert noen tester på det, om man googler. Inni derimot, der sliter jeg. Ville ha en mindre bil, enn den jeg hadde, og det fikk jeg. Virkelig. Som jeg skrev over her, hadde jeg ikke hatt barneseter, så hadde nok bilen vært perfekt, men siden ungene skal bruke seter så blir den for liten. Men det kommer jo helt an på behovet man har. Bilen har gode kjøreegenskaper, gode seter, god plass fremme. Den er jo større enn en golf. Anonymkode: 0cfb9...372
Level up Skrevet 22. februar 2016 #7 Skrevet 22. februar 2016 Hadde V-50, 2011 modell for et par år siden. Kjempefornøyd. Skulle gjerne hatt den lenger men måtte gå over til større bil. Den ble alt for trang i baksetet med to barneseter.
Gutt_Buskerud Skrevet 22. februar 2016 #8 Skrevet 22. februar 2016 Du ser med andre ord på den siste generasjon av V50 som ble laget. Bilen er ikke i produksjon nå lenger, men var en god bil for volvo med tanke på antall biler som ble solgt. Størrelses messig kan Volvo V50 sammenliknes med Volkswagen Golf Stasjonsvogn. Men dersom det er barn inne i bildet, og som da sitter i bakovervendt barnesete, så blir det trangt, veldig trangt. Men det er kjent Volvo kvalitet på disse bilene. Volvo V50 var en bil som ble segmentert som en mellomklassebil. På denne bilen har Volvo gjort jobben sin skikkelig. De var nødt til det siden første generasjon av V50 tapte terreng og salg til konkurrentene. Andre generasjon V50 er en helt ny bil fra innerst til ytterts. Denne bilen kom frem i verden mens Volvo enda var eid av Ford, så det er mye Ford-teknikk i denne bilen. Plattformen som bilen er bygd på er den samme som blandt annet Ford Focus og MAzda 3. Med andre ord, det er ingen storbil, og mange vil vel kanskje si at den detter ned litt mellom de forskjellige klassene. V50 er ikke bilen for de som ønsker og ha med seg mest mulig på tur. Det var klare ambisjoner fra Volvo om og være i premium segmentet med denne bilen, og det merkes på interiøret. Midtkonsollen med åpning bak har blitt nærmest ett varemerke. Innvendig virker de rimeligste modellene litt spartanske. Men jo lenger opp i utstyrsmodellene du har, jo bedre blir det også. At V50 er litt mindre enn mange andre konkurrenter merker man på mangelen av storbilflyt. Komforten er bra, men på dårligeveier er den litt stumpete. V50 har god støydemping og mange geniale detaljer i interiøret. På det området har Volvo vært blandt de beste. Av bilene med bensinmotor er det mange som har hatt feil og problemer med motorstyringen. Symptomene har vært enormt høyt forbruk av drivstoff, motorlampe som lyser helt plutselig og tilfeller av at bilen går over i nødmous. Det kan komme en oljelekkasje fra servostyringen. Klimaanlegg og radio&cd-anlegg har det også vært mye till med. En del biler, spesielt de med 1.6liters dieselmotor, har blitt importert brukt.
Mimmii Skrevet 22. februar 2016 Forfatter #9 Skrevet 22. februar 2016 Takk for svar alle sammen! Jeg kommer ikke til å ha det problemet med at der er for trangt. Er bare 19 år, og har ingen planer om å få barn. Eneste er bare at jeg føler at V50 blir litt for.. ordentlig? Om jeg kan si det slik. V50 er jo ikke akkurat noe ungdomsbil, men samtidig synes jeg golf er litt FOR råne slash ungomsbil, så jeg får bare se hva jeg bestemmer meg for
Gutt_Buskerud Skrevet 22. februar 2016 #10 Skrevet 22. februar 2016 Finn deg en V50 med R-design pakken. Da ar du en Volvo som også ser bra ut ut og innvendig.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #11 Skrevet 22. februar 2016 Ikke tenk på det med ungdomsbil - tvers om. Forsikringen blir desto billigere jo mere gubbebil du ender opp med. I min tid gikk jeg fra en Volvo 240 til en Honda van og forsikringspremien falt med to tredeler... Anonymkode: 3e2f8...33c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå