AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #1 Skrevet 20. februar 2016 Hei. Sitter her og grubler for meg selv. Hva om jeg hadde fått et barn? Hva om jeg hadde lært det å ikke ta imot lokking? Altså, menn som lokker barn inn i bil med godteri og sånt. Hva hadde kvinneforum syntes om det dersom jeg fikk en person jeg kjenner, som barnet ikke kjenner, til å teste i praksis om barnet lar seg lokke inn i bilen eller ikke? Please don't hate, jeg er bare en ung gutt uten erfaring, og jeg tenker ganske mye gjennom ting! Anonymkode: 57a18...1ac
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #2 Skrevet 20. februar 2016 Jeg har hatt barn opp igjennom siden slutten av 80-tallet og jeg har tenkt det samme som deg. Alle barna har sagt at de aldri vil bli med noen andre og at de alltid må spørre mamma først osv. Men, hvordan det hadde vært i praksis vet jeg ikke. Jeg skulle gjerne visst om lærdommen har sunket inn, men jeg tror ikke jeg hadde gått til det skrittet og teste ut. I teorien høres det ut som en god idé, men jeg vet ikke helt, jeg... Det er jo gjort slike tester mange ganger før. Første gangen jeg så det var på Oprah show på 90-tallet. Anonymkode: deb98...468
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #4 Skrevet 20. februar 2016 Et øyeblikk siden, mini-mio skrev: idiotisk OK, det hadde vært fint hvis du kunne begrunne det litt dypere. Det er selvfølgelig helt valgfritt Anonymkode: 57a18...1ac 2
Myrthel Skrevet 20. februar 2016 #5 Skrevet 20. februar 2016 Håper du tuller... Enten så skremmer du barnet og gjør det livredd, ellers så tar barnet imot gotteriet og setter seg på med den fremmede - og du får angst for at det kan skje "i virkeligheten". Dette var en grusom tanke, så ikke finn på å utsette et barn for noe så fælt... 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #6 Skrevet 20. februar 2016 1 minutt siden, Myrthel skrev: Håper du tuller... Enten så skremmer du barnet og gjør det livredd, ellers så tar barnet imot gotteriet og setter seg på med den fremmede - og du får angst for at det kan skje "i virkeligheten". Dette var en grusom tanke, så ikke finn på å utsette et barn for noe så fælt... Som det står tydelig i OP, så er jeg en ung gutt uten erfaring som tenker mye gjennom ting. Derfor er det fint å få andre synspunkter så jeg kan danne et grunnlag for hva som er best for meg å tenke på og ikke Anonymkode: 57a18...1ac 3
Gjest 2Bhonest Skrevet 20. februar 2016 #7 Skrevet 20. februar 2016 Ja det er idiotisk. Du tester ikke om barnet blir med eller ikke. Du tester om din oppdragelse virker...
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #8 Skrevet 20. februar 2016 Er det galt å sjekke om min oppdragelse virker? Anonymkode: 57a18...1ac
minister-mio Skrevet 20. februar 2016 #9 Skrevet 20. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som det står tydelig i OP, så er jeg en ung gutt uten erfaring som tenker mye gjennom ting. Derfor er det fint å få andre synspunkter så jeg kan danne et grunnlag for hva som er best for meg å tenke på og ikke Anonymkode: 57a18...1ac Å lokke barn inn i bil er aldri bra for noen å tenke på
Myrthel Skrevet 20. februar 2016 #10 Skrevet 20. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Som det står tydelig i OP, så er jeg en ung gutt uten erfaring som tenker mye gjennom ting. Derfor er det fint å få andre synspunkter så jeg kan danne et grunnlag for hva som er best for meg å tenke på og ikke Anonymkode: 57a18...1ac Jeg så hva som sto i hovedinnlegget - men her - som alle andre steder på internett, er det ikke sikkert at du er den du utgir deg for å være. Derfor skrev jeg at jeg håper du tuller. Uansett står jeg for det jeg skrev. Utsetter du barnet for en slik "test" kan du skremme det forferdelig. De fleste barn har hørt om "skumle menn/damer", som lokker barn med katteunger eller gotterier. Står de plutselig ovenfor et slikt menneske, vil de få panikk. 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #11 Skrevet 20. februar 2016 Et øyeblikk siden, mini-mio skrev: Å lokke barn inn i bil er aldri bra for noen å tenke på Heldigvis skjer det mest sannsynlig ikke oftere og oftere, men sjeldnere og sjeldnere nå som vi er i en solid bærekraftig fremtid Anonymkode: 57a18...1ac
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #12 Skrevet 20. februar 2016 Det er gjort slike tester og ALLE ungene har tatt imot. Det ble også gjort forsøk med en mann som lokket unger med at barnet skulle få klappe valper. De som mener at barna vet at de ikke skal gjøre dette, burde vite at det ikke stemmer. Alle foreldre i testen fikk jo sjokk, og hadde lært barnet at de ikke skal gå med fremmede. Skummelt! Skjønner tankegangen din though. Vært der selv etter å ha lest om Marianne-saken med Thomas Quick. Helt grusomt! Anonymkode: 6d63b...21b 1
Gjest 2Bhonest Skrevet 20. februar 2016 #14 Skrevet 20. februar 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det galt å sjekke om min oppdragelse virker? Anonymkode: 57a18...1ac Ja. For det kan være feil med oppdragelsen, uten at det er noe feil med barnet. Alle lar seg lokke. Det gjelder bare å finne nivået og metoden. Forsøk på mennesker stiller strenge krav.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #15 Skrevet 20. februar 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Sitter her og grubler for meg selv. Hva om jeg hadde fått et barn? Hva om jeg hadde lært det å ikke ta imot lokking? Altså, menn som lokker barn inn i bil med godteri og sånt. Hva hadde kvinneforum syntes om det dersom jeg fikk en person jeg kjenner, som barnet ikke kjenner, til å teste i praksis om barnet lar seg lokke inn i bilen eller ikke? Please don't hate, jeg er bare en ung gutt uten erfaring, og jeg tenker ganske mye gjennom ting! Anonymkode: 57a18...1ac Her stiller jeg meg undrende til motivet ditt for å spørre om dette. Har du ærlige hensikter? Anonymkode: 23d61...6a6 2
PrimaDonna_ Skrevet 20. februar 2016 #16 Skrevet 20. februar 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Sitter her og grubler for meg selv. Hva om jeg hadde fått et barn? Hva om jeg hadde lært det å ikke ta imot lokking? Altså, menn som lokker barn inn i bil med godteri og sånt. Hva hadde kvinneforum syntes om det dersom jeg fikk en person jeg kjenner, som barnet ikke kjenner, til å teste i praksis om barnet lar seg lokke inn i bilen eller ikke? Please don't hate, jeg er bare en ung gutt uten erfaring, og jeg tenker ganske mye gjennom ting! Anonymkode: 57a18...1ac Hvordan har du eventuelt tenkt til å gjennomføre dette?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #17 Skrevet 20. februar 2016 Å bli lokket kan være en veldig skremmende opplevelse for barnet. Å lure barnet ditt på den ene eller andre måten, uansett hvor gode intensjoner du har, vil jeg si er en veldig dårlig oppdragelsesmåte. Da opplever barnet at det ikke kan stole på deg, og jeg vil si at du feiler ganske mye som forelder. Anonymkode: a0634...d45 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #18 Skrevet 20. februar 2016 Eh, jeg ser ikke helt hvordan barnet kan bli så fryktelig skremt om en normal mann går bort og prøver å lokke. Trenger ikke oppføre seg creepy eller påtrengende, men normalt høflig. Dersom barnet ikke tåler det, så kan den da ikke tåle å snakke med nye mennesker den ikke har møtt før Anonymkode: 9ff9b...bda 4
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #19 Skrevet 20. februar 2016 Barn vet dette til en viss grad det går på innstinkt. Jeg har selv blitt forsøkt kidnappet når jeg var 8 år. Jeg løp så fort jeg kunne mannen i 50 årene klarte ikke å holde følge. Men jeg kunne høre han bak einer krattet. Skremmendet opplevelse. Jeg fikk kalde gysninger ned over ryggen når det plutselig ble stille. Så hørte jeg en gren som knakk. Å da sto han 2 meter bak meg. Jeg hadde sikkert blitt hysterisk hvis foreldrene mine skulle prøve å fange meg på samme måte. Dårlig oppdragelse kalles det. Anonymkode: ef471...bec
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #20 Skrevet 20. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh, jeg ser ikke helt hvordan barnet kan bli så fryktelig skremt om en normal mann går bort og prøver å lokke. Trenger ikke oppføre seg creepy eller påtrengende, men normalt høflig. Dersom barnet ikke tåler det, så kan den da ikke tåle å snakke med nye mennesker den ikke har møtt før Anonymkode: 9ff9b...bda De kobler gjerne hva som skjer, at det er en farlig situasjon, da blir de redde. Og forresten, hvilken mann vil oppsøke et barn det ikke kjenner og starte en samtale ut av det blå? Det skjer ikke. Anonymkode: a0634...d45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå