Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om noen her har fått startlån og for hvor mye?

Er det sant at man kan få opp til kr 2,5 millioner? Hva med de som trenger litt mer en det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har rundt 700k i startlån som jeg tok opp for noen år siden, der 240k var tilskudd. Men jeg kunne fått opptil 1.4 mill tror jeg. Når jeg selger har jeg mulighet til å sitte igjen med endel egenkapital fordi jeg har fått denne hjelpen.

Anonymkode: 26667...c62

Skrevet

Hvor'?

Anonymkode: dfcf1...9d0

Skrevet

I Bergen . Tror at boliglånn kan ikke være høyere en 2.500.000 inkludert fellesgjeld. Noen som kan svare på det?

Skrevet

Du må sjekke kommunen du bor i, i Bergen er det for øvrig max 2 mill, men hva du faktisk får avhenger av inntekt og betjeningsevne. Kjenner en som nylig kjøpte, og han fikk ikke mer enn 1,4 mill i startlån.

Anonymkode: 08c5d...ee8

Skrevet

Til dere som har fått . Hva var kjøpe sum av bolig.

Skrevet
Den Saturday, February 20, 2016 at 9.31, josefine2016 skrev:

Lurer på om noen her har fått startlån og for hvor mye?

Er det sant at man kan få opp til kr 2,5 millioner? Hva med de som trenger litt mer en det?

Du får låne innenfor den rammen kommunen din har satt, forutsatt at du fyller kravene for å få denne typen lån, i din kommune. Noen kommuner har max grense uansett forhold på 2,5, andre på 1,9 mill. Og atter andre kommuner gir bare 15 % av kjøpesummen beregnet oppad til et bestemt beløp. 

Du må søke info i din kommune eller opplyse om hvilken kommune du bor i. Ellers kan ingen gi deg relevant info og svar.,

Anonymkode: 679bc...839

Skrevet
Den Saturday, February 20, 2016 at 15.01, josefine2016 skrev:

I Bergen . Tror at boliglånn kan ikke være høyere en 2.500.000 inkludert fellesgjeld. Noen som kan svare på det?

I Bergen er totalsummen med fellesgjeld 2 mill. Det er bestemt av Bystyret og kan under ingen omstendigheter overprøves av boligetaten. 

Skrevet
Den Saturday, February 20, 2016 at 9.55, AnonymBruker skrev:

Jeg har rundt 700k i startlån som jeg tok opp for noen år siden, der 240k var tilskudd. Men jeg kunne fått opptil 1.4 mill tror jeg. Når jeg selger har jeg mulighet til å sitte igjen med endel egenkapital fordi jeg har fått denne hjelpen.

Anonymkode: 26667...c62

Selger du trekkes hele boligtilskuddet tilbake, det har du signert på. De kan og kreve deg for renter i spesielle situasjoner. 

Gjest Lunasama
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selger du trekkes hele boligtilskuddet tilbake, det har du signert på. De kan og kreve deg for renter i spesielle situasjoner. 

Jeg søkte lån hos husbanken. Skjønte ikke helt det med tilskudd, får man virkelig så mye som 200k? Hva er det som avgjør om man får eller ikke,og hvor mye? Syntes det hørtes for godt ut til å være sant, men får vente å se hva de sier. :) 

Trekker de tilskuddet hvis man selger? Hva hvis man har betalt ned boliglånet og ønsker å ta nytt lån for å skaffe en bedre bolig for eksempel?

Den 20.2.2016 at 9.55, AnonymBruker skrev:

Skrevet

Fikk 400 000. Lånte resten i banken.

Anonymkode: a7c07...730

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Startlån og tilskudd er ikke det samme. 

Anonymkode: a7c07...730

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke riktig, hvertfall ikke i Trondheim. Jeg fikk startlån og botilskudd i 2012 og jeg har en nedbetalingsplan for botilskuddet. Det skrives av 5% av botilskuddet hvert år. Om jeg selger før jeg har "nedbetalt" hele tilskuddet må jeg tilbakebetale det overskytende. 

Anonymkode: cbf61...653

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...