Gå til innhold

Prøve på nytt med date

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg datet en fyr i ca 7 uker, også ville han ikke mer. Han mente vi ikke hadde blitt godt nok kjent. Likevel klarte jeg å få han til å møte meg, og vi hadde en lang samtale, hvor det kom frem at vi hadde møttes ganske lite på disse 7 ukene (ca 10 ganger, flere av gangene veldig kort). Han syntes også jeg var vanskelig å komme innpå, og det har jeg hørt mange ganger før. Jeg snakket lenge om hvordan jeg er, og følte han forstod meg mye bedre. Han sa han nå følte mer enn han hadde gjort den siste uka. Vi ble enige om å prøve litt til, og skal møtes igjen i morgen. Han har sendt meg to søte meldinger siden det, så jeg har et håp her.

Vi må jo unngå å falle tilbake i det gamle mønsteret som tydeligvis ikke funket, og jeg må klare å være mer åpen. Jeg er forelska i han, og det har jeg sagt, og hanhar sagt at han hadde mye følelser for meg med en gang (da jeg enda ikke hadde satt opp muren min) men de forsvant når jeg var så avvisende. Så jeg håper jo veldig at han kan finne tilbake til de følelsene hvis jeg nå gir mye av meg selv og er den personen han falt for med en gang. Håper noen kan gi noen tips! 

Anonymkode: 7895e...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste en gang at det er når du føler du er for åpen og tar for mye plass at du er på riktig spor, hvis du er naturlig tilbaketrukket som person.  Jeg er også det.  Når jeg orker er jeg veldig bevisst på engasjere meg litt i andre uansett sammenheng.  Veksle 2 ord med butikkansatte, småprate med folk der jeg trener før og etter timene etc, Jeg synes det har hjulpet til å bli mer åpen generelt, i sosiale sammenhenger også.

I forhold til daten din, prøv å ikke sensurere deg selv.  Sett ord på tanker, fortell uoppfordret hva du synes om diverse, fortell om hverdagen din.  Og vær nysgjerrig på ham.  Prøv å tenk at hvis han opplever deg som for nærgående kommer han til å sette grenser.  Det er ikke ditt ansvar.  Så lenge du har gode intensjoner, og i og med at han liker deg skal det nok mye til før han tenker "herregud så nysgjerrig" eller noe slikt.  Og ta initiativ til ting dere kan gjøre sammen. Han vet du er forelska i ham allerede, du trenger bare å vise det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så veldig mange tips dessverre. Det eneste jeg kan si sånn umiddelbart er at dere får prøve å se hvordan det går. Akkurat nå tror jeg bare at dere trenger mer tid begge to til å finne ut av situasjonen. Prøv å legge opp til nye aktiviteter på dates, eller andre måter å samtale på slik at dere ikke havner i det gamle mønsteret dere var i. Min erfaring er at gutter responderer mer på det fysiske: mener ikke nødvendigvis sex, men kroppsspråk, holde hender, være nær hverandre når dere dater.

Alle kan få kalde skuldre under dating, det er noe jeg har opplevd flere ganger uten at det har vært noe galt med fyren eller forholdet. Jeg "slo opp" med fyren jeg nå er samboer med mens vi datet og ting er fortsatt bra mellom oss nå 2 år senere, så det behøver ikke å bety noen ting. Men neste gang han eventuelt blir vinglepetter ville jeg prøvd å satt ned foten med en gang. Ikke la det utvikle seg til et mønster hvor han presser frem følelser fra deg ved å dumpe deg.

Anonymkode: 97bfa...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 år senere...
AnonymBruker

Hvordan gikk dette? Har samme problem… 

Anonymkode: fb983...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...