AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #1 Del Skrevet 20. februar 2016 Jeg er ei jente på snart 20år som kan telle på èn hånd hvor mange venner jeg har. Jeg har en bestevenninne jeg snakker med hele tiden, og en god kamerat jeg snakker ofte med. Bor i en liten by hvor det er stort fokus på fyll og fanteri blant "ungdommen". Jeg har aldri vært en typisk festløve. Det er ikke slik at jeg takker nei hvis noen spør, problemet er vel heller at ingen spør. Jeg har ingen interesse for festing hver helg. Min mening er at man kan ha det morsommere når man er edru - er vel fint å huske kvelden også, eller? Men litt alkohol innimellom syns jeg er greit. Misforstå meg rett; det er gøy å feste, men ikke hele tiden. Er jo en fordel å huske ungdomstiden sin også. Mener ikke å tråkke på noen tær her, bare sier meningen min. Jeg er ei sprudlende og omgjengelig jente. Noe sjenert. Jeg har ikke vanskelig for å få meg venner, men jeg trekker meg lett tilbake hvis jeg blir usikker. Mens andre på min egen alder legger ut bilde hver helg av en fyllefest hvor de flyr rundt som hodeløse høner sitter jeg enten i senga mi eller i senga til bestevenninnen mi. Snart fyller jeg 20år. Hvem skal jeg be? I tillegg til de to vennene jeg nevnte over her, har jeg også to venninner. Men jeg snakker ganske lite med de. Så tenker på be i hvert fall de tre jentene (og kanskje gutten hvis han er komfortabel med det) og ha en hjemmefest med eventuelt en tur ut på byen senere. Andre på min egen alder har svære fester med kanskje 20 inviterte. Leier lokaler og fikser skikkelig. Er det rart å feire 20-årsdagen med bare tre venninner? Hva gjør man når man ikke har flere venner? De i klassen fryser meg ut. Alt de snakker om er festing og gutteproblemer. Dette får meg til å tenke på om det er noe feil med meg. Altså, hvorfor har jeg ikke flere venner? Jeg er ganske moden ifh. mange på min egen alder, derfor er også et par av disse vennene jeg nevnte, noen år eldre enn meg. Til høsten skal jeg flytte til Lillehammer og begynne på høgskole. Skal i hvertfall prioritere å opprettholde kontakten med de gode vennene jeg har da jeg ikke skal flytte så veldig langt, samtidig som jeg skal prøve å skape nye vennskap. Er det noen som er/har vært i samme situasjon som meg? Trenger sårt noen råd her... Føler meg så alene. Anonymkode: 64f5b...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #2 Del Skrevet 20. februar 2016 Inviter de du har lyst til, og ikke tenk på de andre De som inviterer 20 stk er helt sikkert ikke "bestis" med alle sammen! Jeg feiret 20-årsdagen min alene, for jeg hadde ingen venner å be. Det var helt fint det også Du er absolutt ikke unormal. Planen din om å opprettholde kontakten og skape nye vennskap høres perfekt ut. Kos deg, og gratulerer på forskudd! Anonymkode: 1359f...b9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #3 Del Skrevet 20. februar 2016 Kjipt at du føler du har nesten ingen venner. 1) Vet ikke hva du skal gjøre om du blir fryst ut, men det ordner seg i hvert fall når du kommer til et nytt miljø. Generelt er det ikke så vanskelig å bli invitert på 20+ fester, man trenger jo ikke være spesielt nær venn for å bli invitert. 2) Selv synes jeg ikke det er noe rart med å ha få venner og det er jo utrolig mye bedre enn å ikke ha noen. Man bør fokusere på hva man har også selv om det er lov å ønske flere venner. 3) Selv har jeg få venner, men det er hvordan jeg liker å ha det. Ikke alle som er komfortable med store fester og det er ikke sikkert alle de i omgangskretsen din er det heller. Får selv snaps fra en venninne som er på fester jeg aldri blir invitert til, men jeg vet jo at en av grunnene til at hun filmer og legger ut på snaps er at hun kjeder seg. Ganske mange som ikke trives i store fester med mye bråk og fyll, men møter opp likevel. Kan godt være de hadde likt bedre å være i din situasjon hvor de heller kunne vært med 1-3 nære venner. Anonymkode: c95cd...c8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 20. februar 2016 #4 Del Skrevet 20. februar 2016 Tror problemet er at du sammenligner deg selv med andre. Noen mennesker har mange venner, men få "gode" venner. Du har en veldig god venn, som betyr alt for deg. Du har også en kamerat. Kan du ikke bare finne på noe med dem? Venner er brødre og søstre man velger selv. Du skal kunne stole på dem og kunne være deg selv med dem. Det er det som betyr noe, ikke antallet. Jeg er i en ganske annen situasjon. Har 3-4 nære venner der jeg bor nå, 4 bor 30 mil unna og en bor ca 180 mil unna. Det viktigste er ikke antallet, men at man har hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #5 Del Skrevet 20. februar 2016 Jeg ville heller hatt få gode venner som du har enn 40 "festevenner". De man fester med er man ikke nødvendigvis sammen med noe mer enn på fest. Da jeg var på din alder hadde jeg en del festvenner og noen få gode venner. Det har gått noen år og det er de vennene som jeg hadde utenom fest som jeg sitter igjen med. De festvennene mine er borte for lenge siden. Ta vare på de gode vennene dine, og vær glad du har de! Med tanke på bursdagen din, kan du ikke bare ha en koselig liten sammenkomst? Gå på restaurant f.eks.. Det er da koselig det Anonymkode: 624d8...047 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #6 Del Skrevet 20. februar 2016 Det er bedre å ha 3 gode venner enn 20 "overfladiske" venner. Jeg har også veldig få venner som jeg kan ringe og henger med. Pleide å være med masse forskjellige folk hele tiden, og liker det mye bedre slik det er nå. Det er ikke unormalt, det er modent. Det er jo også viktig å være sosial når man møter folk, men det er vell ikke problemet. Gratulerer på forskudd! Håper du koser deg. Anonymkode: dff50...bdc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #7 Del Skrevet 20. februar 2016 Gratulerer på forskudd Kjenner meg veldig igjen i det du skriver! Som Cartman over her skriver, så tenker jeg også at du sammenligner deg for mye med andre. Mange har et fryktelig stort behov for å vise frem sine tilsynelatende "perfekte" liv på snapchat og facebook. Det er vanskelig, men mitt råd til deg er å forsøke å ignorere det som blir lagt frem som riktig i sosiale medier og kjenne på hva du selv ønsker. Er du heldig nok til å klare å ignore bildene folk legger ut om hvor mange venner de har og hva de gjør, så tror jeg ikke du kommer til å føle deg alene lenger Du er helt normal og er kjempeheldig som har ei bestevenninne du har et godt forhold til. Anonymkode: ac57f...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #8 Del Skrevet 20. februar 2016 Har ingen venner, ikke selvforskyldt. Anonymkode: e0ef8...7d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå