Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #61 Skrevet 19. oktober 2004 Sjokkerende tråd dette. Å "hoppe av" er så usikkert at det spørs om man kan kalle det for prevensjon i det hele tatt. Smøringen som tyter ut før sædavgangen vil med stor sannsynlighet inneholde sædceller. Dette er et ubestridelig faktum. Dette har vært kjent i mange mange år, og det er sjokkernde at dagens ungdom virker så uvitende om det.
Hu i Svingen Skrevet 19. oktober 2004 #62 Skrevet 19. oktober 2004 Det er mange som kjefter mye på Mathias men DENNE Er det ingen som reagerer på :o Tok den ærlig talt ikke seriøst, jeg... Er den seriøs? :o
Tuddelidu Skrevet 19. oktober 2004 #63 Skrevet 19. oktober 2004 "Virker" sånn, men... Mye syke folk der ute...
Gjest KP Skrevet 19. oktober 2004 #64 Skrevet 19. oktober 2004 Selv om "metoden" hadde vært sikker (noe den altså ikke er), må du huske det er høyst utilfredsstillende for mannen. La gå, at han vil kunne "hoppe av" hvis han har "kontroll", men det å miste kontrollen er jo en del av gleden! Få ting er deiligere enn å presse helt inn i henne i det det går. Å trekke meg ut når det er aller deiligst - nei det ville da ødelegge det hele for meg. Seksuelle preferanser er en såpass subjektiv greie, at å argumentere imot en prevensjonsmetode på denne måten blir for dumt. Mange menn synes det er pirrende og deilig å få utløsning i jentas munn/hals, eller over brystene/ansikt/navle/rygg. Mange jenter som liker å se på utløsningen, fremfor å få det i seg. Så det så. Jeg har brukt metoden i fire år uten å bli gravid. (i kombinasjon med syklus-kontroll) Vi er begge fornøyde med dette - har et rikt seksuelt liv, og lever i et stabilt forhold som kan ta imot babyer hvis de vil komme før planlagt tid. Jeg kan ikke på mitt bare liv forstå motivasjonen bak de sterke innleggene imot prevensjonsmetoden, som er å lese i denne tråden. Hvorfor så bastante? Skal Norsk Jantelov bringes helt inn i ektefolks soverom nå?!!
Hu i Svingen Skrevet 19. oktober 2004 #65 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg har brukt metoden i fire år uten å bli gravid. (i kombinasjon med syklus-kontroll) Vi er begge fornøyde med dette - har et rikt seksuelt liv, og lever i et stabilt forhold som kan ta imot babyer hvis de vil komme før planlagt tid. Jeg kan ikke på mitt bare liv forstå motivasjonen bak de sterke innleggene imot prevensjonsmetoden, som er å lese i denne tråden. Hvorfor så bastante? Skal Norsk Jantelov bringes helt inn i ektefolks soverom nå?!! Når det praktiseres slik du beskriver i et parforhold er det selvsagt en akseptabel prevensjonsmetode, særlig hvis en baby ikke er noen ulykke. For mange er det uaktuelt med barn, og da er ikke metoden god nok. Ved tilfeldig sex vet man heller ikke noe om mannens evne til kontroll over utløsningen, eller hvor mye han lekker. Det er også sjelden man bedriver sykluskontroll i sånne tilfeller. Med andre ord: Man skal vite hva man gjør hvis man satser på å hoppe av i svingen! Poenget er vel at det er bedre å være på den sikre siden enn å ta sjanser...? Ikke noe galt i det!
Tuddelidu Skrevet 19. oktober 2004 #66 Skrevet 19. oktober 2004 Ja, for all del, i faste forhold hvor barn ikke er noen krise, så gjør som dere vil. Men å ta opptil flere aborter bare fordi man ikke gidder å bruke prevensjon, det synes jeg er forferdelig dumt, dårlig gjort overfor det lille livet og ikke minst totalt bortkastede penger med tanke på inngrepet.
Gjest Yoni Skrevet 19. oktober 2004 #67 Skrevet 19. oktober 2004 Hvorfor er det ikke greit at andre velger den prevensjonsmetoden som passer dem best når de kjenner til hvor sikkert/usikkert det er? Så får de ta konsekvensene av det enten et barn er ønsket eller ikke. DU trenger jo ikke å hoppe av i svingen hvis det ikke passer deg. Synes det er litt synd at folk blir skjelt ut for de valgene de tar når de ikke berører en selv.
ivanka Skrevet 19. oktober 2004 #68 Skrevet 19. oktober 2004 det er vel ikke så mye andres VALG av prevensjonsmetoder man hisser seg opp over, men anbefalinger og synsing som har lite med faktakunnskap å gjøre.
Gjest Yoni Skrevet 19. oktober 2004 #69 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg ser ingen som anbefaler metoden. Og hvis det har funket for noen i mange år ser jeg ikke hvorfor de ikke skulle anbefale det til andre.
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #70 Skrevet 19. oktober 2004 Jeg ser ingen som anbefaler metoden. Og hvis det har funket for noen i mange år ser jeg ikke hvorfor de ikke skulle anbefale det til andre.
ivanka Skrevet 19. oktober 2004 #71 Skrevet 19. oktober 2004 fordi det er baby-rullett? det vil alltid finnes noen med erfaringer som kan brukes til å illustrere ett eller annet, det betyr ikke at de er typiske eksempler. jeg, for eksempel, klarte å bli unnfanget til tross for kondom. det betyr ikke at jeg har noe godt grunnlag for å gå rundt og hevde at kondomer ikke virker.
Gjest Yoni Skrevet 19. oktober 2004 #72 Skrevet 19. oktober 2004 Sex er baby-rullett. Å hoppe av i svingen er en av de mindre sikre metodene. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal rakke ned på de som hopper av i svingen når de er klar over hva konsekvensene kan bli. Det er et valg de tar. Det går ikke ut over deg. Som du sa, ivanka, kondomer og alle andre prevensjonsmetoder kan også feile.
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2004 #73 Skrevet 19. oktober 2004 Det er allerede opptil flere ganger skrevet i denne tråden objektive statistiske tall på hvor sikkert/usikkert denne metoden er: med referanser! ca 74% sikkert - høyere dersom man har kontroll på sine sikre perioder - det kaller jeg ikke baby-rulett. Og bortsett fra èn sleivete bemerkning her inne som ingen har tatt seriøst, så er det ikke påstått at "hoppe av i svingen" som resulterer i graviditet = abort........er det vel?
ivanka Skrevet 19. oktober 2004 #74 Skrevet 19. oktober 2004 det er en del frekke kommentarer her ja, men det er en del idiotiske påstander også. kanskje unødig å ordlegge seg slik enkelte gjør, men jeg skjønner at de reagerer. det virker jo faktisk som en del er ganske lite klare over konsekvensene, og når de utbasunerer denne uvitenheten i form av påstander det virkelig ikke finnes dekning for, må det da for guds skyld være tillatt å påpeke at de tar feil. igjen, jeg har da overhodet ikke noe problem med hva slags 'prevensjon' folk bruker eller ikke, men de bastante påstandene om deres sikkerhet.
Gjest Yoni Skrevet 19. oktober 2004 #76 Skrevet 19. oktober 2004 Det jeg har skrevet om sikkerheten med å hoppe av i svingen er ikke en bastant påstand. Iflg resultatet fra undersøkelsen som denne boken er basert på er hopp-av-i-svingen-metoden nokså sikker! Iflg boken Contraceptive Technology, 17th revised edition av Robert A. Hatcher vil typisk 19 av 100 bli gravide etter å ha hoppet av i svingen i ett helt år. Av de som bruker metoden korrekt vil kun 4 av 100 bli gravide i løpet av ett år.
ivanka Skrevet 19. oktober 2004 #77 Skrevet 19. oktober 2004 hei, du er jo en av de som faktisk refererer til kilder og kommer med rimelige tall. det jeg reagerer på er typen 'det går alltid bra for jeg har full kontroll'-type argumenter.
Gjest Yoni Skrevet 19. oktober 2004 #78 Skrevet 19. oktober 2004 Det som provoserer meg er folk som sier at metoden feilet dem, men så vet de at de har brukt den feil. I denne sammenhengen så kan det jo være at noen sier at de hoppet av i svingen og ble gravide, men at mannen i virkeligheten ikke klarte å trekke seg ut før ejakulasjon. Da er det ikke metoden som feiler. Det er de som ikke klarte å bruke den korrekt.
Gjest Anonymous Skrevet 20. oktober 2004 #79 Skrevet 20. oktober 2004 4 av 100? Jeg synes det er ganske mange, jeg.
Gjest LoisLane Skrevet 20. oktober 2004 #80 Skrevet 20. oktober 2004 Kom inn igjen i tråden på slutten her. Er det virkelig noen som seriøst mener at å hoppe av i svingen er en god prevensjonsmetode??? :o
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå