Gå til innhold

hoppe av i svingen

Fremhevede innlegg

Gjest Jalileh
Skrevet

Ja vi hopper av i svingen hver eneste gang.

Har bare blitt gravid 2 ganger ;)

Syns det er pirrende og utrolig sexy jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får jeg spørre hvorfor dere fremdeles bruker denne metoden når du har blitt ufrivillig (?) gravid med den to ganger? Bare fordi det er "pirrende og utrolig sexy"?

Skrevet

Har du to barn også da, eller..??

Gjest Genevieve
Skrevet

Dere skulle virkelig skamme dere over at dere er med på å spe slik utvitenhet når jenter med lite seksuell erfaring spør om hoppe-av metoden.

Mannens "kontroll" har absolutt ingenting med saken å gjøre, sæd kan lekke ut flere minutter før selve utløsningen og dette er kunnskap som for lengst burde være allmennt kjent. Det hjelper overhodet ikke at det har fungert for dere.

Man kjemper en evig kamp mot dumhet og uvitenhet :evil:

sjansen for å bli gravid er 20% så ikke så stor fare for å bli det viss han har litt kontroll...........

Praktisert i tre år med null feilmargin. Den ene som kom var planlagt.  

Kommer veldig an på mannen... og kontrollen hans...

Skrevet

Jeg har ikke blitt gravid, selv om vi har brukt metoden av og til. MEN det er jo fryktelig kjedelig da :wink:

Skrevet
Dere skulle virkelig skamme dere over at dere er med på å spe slik utvitenhet når jenter med lite seksuell erfaring spør om hoppe-av metoden.  

Mannens "kontroll" har absolutt ingenting med saken å gjøre, sæd kan lekke ut flere minutter før selve utløsningen og dette er kunnskap som for lengst burde være allmennt kjent. Det hjelper overhodet ikke at det har fungert for dere.

Man kjemper en evig kamp mot dumhet og uvitenhet  :evil:  

du tar feil. Punktum.
Skrevet

Menn kjenner det vel om det kommer noe ut? Hvis de er samarbeidsvillige trekker de seg ut når de kjenner det, og man unngår graviditet mer effektivt?

Skrevet
du tar feil. Punktum.

Hun tar ikke feil - det kommer sæd ut lenge før utløsningen - ta bare en titt på linken min lengre oppe!

Gjest Genevieve
Skrevet
du tar feil. Punktum.

Jeg tar aldeles ikke feil, spør en hvilken som helst lege/gynekolog.

Synes det er på grensen til dumskap og ikke vite slike ting i 2004.

Skrevet

Hva med å bruke kondom denne ene måneden mens du venter på å begynne på pillen? Det er ikke så lurt å ta slike råsjangser, når man absolutt ikke vil bli gravid. Et barn er ingenting å spille sjansespill om.

Skrevet

Jeg er enige med de andre her..(av de jeg har lest iallefall) - må nesten spørre meg selv om hvor godt sexlivet vil være når mannen skal hoppe av i svingen bestandig!

Skrevet

Enig! Utrolig hva folk _ikke_ får med seg noen ganger... :roll:

Skrevet

Jeg er av den typen som blir gravid bare jeg ser ein.. :hoho: ..Har mine to barn etter å ha brukt prevensjonsmiddelet: hopp av i svingen! Klart det finnes de som kan holde på sånn i årevis men dette gjelder ikkje meg. Har du ikkje tenkt å bli gravid er vel det litt domt å gamble på dette.....Ingen regel uten unntak, er vel ikkje en frase som brukes for ingenting..

Gjest Anonymous
Skrevet

takk for svar,jeg gjør det ikke fast men det har skjedd to ganger.. kommer ikke til å skje igjen. jegvetat det ikke er en god løsning.og skal begynne på pilla. jeg var bare interssert i å høre om hvor stor sjansen var?? den kan ikke være like stor som om han hadde gått inne i meg.

Gjest medisinstudine
Skrevet
"hoppe av i svingen" metoden,fungere det?? noen som har blitt gravide uten at han har gått inne i deg?

har hatt ubeskyttet sex men ingen utløsning i meg. er jeg rimelig sikker??

på forhånd takk;)

Jeg synes denne tråden inneholder mange innlegg med usakligheter og personlige "synsinger" uten basis i den objektive sannhet. Her kommer jeg inn :wink:

Når det gjelder prevensjon, så har vi idag et stort mangfold av alternativer å velge imellom. Disse er alle grundig undersøkt og sammenlignet med hverandre for å kunne angi et statisktisk tall på hvor sikre metodene er. Noen eksempler:

-Total abstinens: 100% sikkert

-P-piller: 94% sikkert

-Latex kondom: 86% sikkert

-Hoppe av i svingen: 74% sikkert

-Kondom, billig merke: 70% sikkert

-Ingen prevensjon: 10% sikkert

I vurderingen av disse prevensjonsmetodene er det tatt med i betraktningen at kondomen noenganger ryker, at ikke alle er like flinke til å huske pillen (evt. har diare eller oppkast som minsker opptak av medisinen), at ikke alle menn har like bra kontroll over uttømming til å klare å hoppe av i tide. Så hvis man er dyktig i utførelsen av sin prevensjonsmetode, så vil sikkerheten øke enda litt mer enn oppført ovenfor.

Så vil jeg kommentere dette med at noe sæd kan lekke ut før selve utløsningen. Dette er riktig, og er med på å trekke den statistiske sikkerheten til hoppe av i svingen metoden nedover. Men husk at menn som har mindre enn 20 mill spermier som regel er sterile. I en dråpe sædvæske er det omtrent 50 000 spermier. Hvis ikke 20 mill klarer jobben, hvordan skal da 50 000 klare den?

Tilslutt så vil jeg kommentere spsm om man får like stort utbytte av samleie: Dette er jo et høyst subjektivt emne som må være opp til hver enkelt å avgjøre, på lik linje med om kvinnen aksepterer bivirkninger av pillen, om paret aksepterer mindre hudkontakt med kondom, og forøvrig alle mulie andre seksuelle preferanser som vi jo alle vet er høyst forskjellige.

Og helt til sist: her på kvinneguiden synes jeg det bør være lov å fortelle at man bruker "hoppe av i svingen" metoden med suksess, uten å bli høvlet ned og rakket på. Majoriteten av brukerne her inne er seksuelt modne kvinner (og menn) hvorav mange er i stabile voksne parforhold, mange med barn. Da er ikke lenger kjønnsykdomssmitte et tema, og en evt graviditet vil være tatt med i beregningen.

Selvsagt bør man velge et prevensjonsmiddel med høyere sikkerhet dersom man ikke har plass til en graviditet i livet sitt - eller dersom mannen ikke har god nok kontroll. Kondom er eneste middel som beskytter mot kjønnsykdommer.

Kilder: Human Biology, Beverly McMillan og Jolan Chang, Kjærlighetens Tao

Gjest Anonymous
Skrevet

tusen takk for et utfyllende svar.det var dette jeg lurte på.

Skrevet

I løpet av en måned er det bare 3-5 dager man faktisk har mulighet til å bli gravid...

Sjansen er liten for at du blir det, men det er vel bedre å heller bruke en type sikker prevansjon som du stoler på enn å hoppe av sånn hele tiden alltid?

Skrevet

Enig! Utrolig hva folk _ikke_ får med seg noen ganger... :roll:

det er flere grunner til at detet er et jævli kjipt sted å være for lenge av gangen.. du er her ett av dem....
Skrevet

gud så hyggelig.........

Hva vil du oppnå med å skrive det?

vel, det "lekker" ikke hele tiden.. det er poenget...

Gjest Genevieve
Skrevet

Når folk sprer uvitenhet så må de regne med at noen reagerer. Misforstå meg ikke, folk må gjerne hoppe av i svingen så mye de vil men de har ikke rett til å spre dette som en sikker prevensjonsmetode- for det er rett og slett ikke sant.

Folk som deg Mathias er med på å spre uvitenhet. Det er folk med dine holdninger og ditt kunnskapsnivå som gjør at HIV sprer seg som en brann i Afrika.

Hoppe av i svingen fungerer såååå fint fordi kjæresten min har såååå gooood kontroll assa :sminkedokke:

Det er så du får lyst til å kaldkvele de på stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...