AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #21 Skrevet 20. februar 2016 Er en frisk person som går til årlig sjekk - da tas det også blodprøver. Anonymkode: 64fb2...539
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2016 #22 Skrevet 20. februar 2016 15 minutter siden, Fiberhusk skrev: Så jo, det er faktisk ytterst sjelden. For vanlige, friske mennesker er det heller uvanlig å ta to blodprøver i året. Ytterst sjelden er det uansett ikke. Anonymkode: ed884...a0b 5
Djungelvrål Skrevet 21. februar 2016 #23 Skrevet 21. februar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en frisk person som går til årlig sjekk - da tas det også blodprøver. Anonymkode: 64fb2...539 Det er merkelig at leger kaster bort penger på å sjekke blodet til friske mennesker! 3
Gjest TrailerEnka Skrevet 21. februar 2016 #24 Skrevet 21. februar 2016 Tok for to uker siden, da var det ca tre år siden sist.
minister-mio Skrevet 21. februar 2016 #25 Skrevet 21. februar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en frisk person som går til årlig sjekk - da tas det også blodprøver. Anonymkode: 64fb2...539 Hva er det å gå til årlig sjekk for hvis du er frisk? 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #26 Skrevet 21. februar 2016 Det er da fullstendig meningsløst å drive å ta blodprøver en gang i året for friske folk! Egentlig ganske meningsløst for syke folk også med mindre en vet hva en leter etter. Om man tar la oss si 7-8 forskjellige tester av blodet, vil man ganske sikkert finne flere "avvik" fra "normalen" uten at det derved er sagt at det feiler en noe. Selv er jeg 62 år gammel og har ikke tatt en blodprøve de siste 30 årene. Hva i all verden skulle jeg gjøre det for? Anonymkode: 747b1...f52 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #27 Skrevet 21. februar 2016 12 timer siden, mini-mio skrev: Hva er det å gå til årlig sjekk for hvis du er frisk? At man fortasatt er frisk. At alle verdier er som de skal osv. Anonymkode: 8d623...229 1
minister-mio Skrevet 21. februar 2016 #28 Skrevet 21. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: At man fortasatt er frisk. At alle verdier er som de skal osv. Anonymkode: 8d623...229 Hvis man er i risiko for å ikke være frisk da eller?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #29 Skrevet 21. februar 2016 Den 20. februar 2016 at 15.45, Fiberhusk skrev: Hvis to blodprøver i året er ganske ofte, da har ikke du tatt mange. Så jo, det er faktisk ytterst sjelden. Det er faktisk ganske mye i forhold til hva som er det vanlige. Anonymkode: 5426e...44c 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #30 Skrevet 21. februar 2016 14 timer siden, mini-mio skrev: Hva er det å gå til årlig sjekk for hvis du er frisk? Nå du bikker en viss alder, bør alle ta en årlig sjekk. Mange sykdommer som blir oppdaget ved en tilfeldighet..... Du kan også ha vitaminmangel uten at du føler deg syk. Dette oppdages ved en årlig sjekk og blodprøver. Anonymkode: 64fb2...539 1
GammelKaktus Skrevet 21. februar 2016 #31 Skrevet 21. februar 2016 Jeg bør vel ta blodprøve iallfall hver 3 måned, er ikke syk eller noe. Men har en tendens til å få b12 mangel, jernmangel og vitamin d. Hvorfor jeg får det vet jeg ikke da jeg spiser rimelig sunt...
drikkerbrushverdag Skrevet 21. februar 2016 #32 Skrevet 21. februar 2016 Jeg tok blodprøver for et år siden. Jeg var unormalt sliten, og ville sjekke om det var noe jeg manglet. Ellers kan jeg ikke huske å ha tatt blodprøver uten at det har vært noe konkret i forbindelse med sykdom.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #33 Skrevet 21. februar 2016 Jeg har ikke tatt noen blod-prøver siden jeg sluttet på ungdomsskolen. Dette begynner vel å bli kanskje åtte eller ni år siden nå. Anonymkode: 3a782...a7f
Rosa Sitron Skrevet 21. februar 2016 #34 Skrevet 21. februar 2016 1 time siden, mini-mio skrev: Hvis man er i risiko for å ikke være frisk da eller? På min jobb vil de ta de prøvene minst en gang i året. I jobben til faren min blir alle menn over en viss alder sjekket for prostataverdier og må ta en kondistest for å se etter faren for hjerteinfarkt osv.
minister-mio Skrevet 21. februar 2016 #35 Skrevet 21. februar 2016 1 minutt siden, VinterSnø skrev: På min jobb vil de ta de prøvene minst en gang i året. I jobben til faren min blir alle menn over en viss alder sjekket for prostataverdier og må ta en kondistest for å se etter faren for hjerteinfarkt osv. Ja, men da er det en grunn til det, nemlig jobben og/eller alder. 1
Rosa Sitron Skrevet 21. februar 2016 #36 Skrevet 21. februar 2016 Et øyeblikk siden, mini-mio skrev: Ja, men da er det en grunn til det, nemlig jobben og/eller alder. Jeg har ikke en jobb som skulle tilsi det, det er mer fordi de vil være sikre på at vi alle er friske. Nesten alle jeg kjenner har slike avtaler/krav på jobben. Syntes det er rart at folk ikke tar ansvar for egen helse og sjekker seg. Kolesterol er f.eks noe du sjelden vet om er ok om du ikke sjekker en gang i blant.
minister-mio Skrevet 21. februar 2016 #37 Skrevet 21. februar 2016 Et øyeblikk siden, VinterSnø skrev: Jeg har ikke en jobb som skulle tilsi det, det er mer fordi de vil være sikre på at vi alle er friske. Nesten alle jeg kjenner har slike avtaler/krav på jobben. Syntes det er rart at folk ikke tar ansvar for egen helse og sjekker seg. Kolesterol er f.eks noe du sjelden vet om er ok om du ikke sjekker en gang i blant. Jeg tar ansvar for egen helse uten å ta blodprøve årlig. 1
Rosa Sitron Skrevet 21. februar 2016 #38 Skrevet 21. februar 2016 Et øyeblikk siden, mini-mio skrev: Jeg tar ansvar for egen helse uten å ta blodprøve årlig. Det mener jeg du ikke gjør om du ikke sjekker blodverdiene jevnlig. 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #39 Skrevet 21. februar 2016 Hver 4. uke. Blodprøver og urinprøver Anonymkode: ca173...eef
Gjest SykkelJenny Skrevet 21. februar 2016 #40 Skrevet 21. februar 2016 1 time siden, VinterSnø skrev: Jeg har ikke en jobb som skulle tilsi det, det er mer fordi de vil være sikre på at vi alle er friske. Nesten alle jeg kjenner har slike avtaler/krav på jobben. Syntes det er rart at folk ikke tar ansvar for egen helse og sjekker seg. Kolesterol er f.eks noe du sjelden vet om er ok om du ikke sjekker en gang i blant. Legen min sier at det faktisk er et stort problem med (spesielt) unge kvinner som kommer innom jevnt og ønsker blodprøver for å sjekke alt mulig. Kolesterol endrer seg ikke over natten og har man et normalt og sundt kosthold så er det ikke noen fare for økt kolesterol. Dersom man føler seg frisk ellers så er det faktisk ingen grunn til å sjekke blodverdiene. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå