Gå til innhold

prosjekt: bruke minst mulig på mat

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal ha mitt eget prosjekt fra mandag av. jeg skal rett og slett se hvor lite jeg faktisk kan bruke på mat i mars frem til neste lønn som er den siste uka. har ikke satt opp budsjett eller noe, skal bare planlegge som pokker å bruke alt jeg har i fryseren uansett hvor rar kombo det måtte bli. har ikke noen å ta hensyn til så kombinasjonene kan bli utallige:P har bare kombiskap med liten fryser (to hyller) så det er ikke kjempe mye der, men det er typ en halv pose grønnsaksblanding osv. noen rester her og der (den er full vel og merke) :) noen flere som har prøvd dette? hvor mye brukte du i løpet av en uke/mnd?

kanskje det er flere som vil slenge seg på så kan vi skrive opp her hva vi har kjøpt eller brukt fra fryseren? :P en liten motivasjon for å se hvor mye man kan spare på å planlegge :goodbye:

Anonymkode: 157db...f8c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 20f88...64d

Skrevet

Jeg er med. Igjen. Nå bor jeg med folk som går amok når det er tilbud..så maten deres blir gammel før de får spist alt. De kaster alt som går ut på dato..så derfor har jeg småstjelt litt av slike ting det ikke så lett merkes på :P selv om jeg selvfølgelig ikke går rundt og stjeler ting folk skal ha.

- Spise alt jeg har i fryseren. Har noen grønnsaksblandinger også. Og billig GoMorgen yoghurt eller tunfisk til 3 kr ute, istedenfor å kjøpe overprisede baguetter/sandwitches ute. 

- lage og ha stående ferdig smoothies i skapet. Ha havregryn i smoothiene, og ta med deg.

Anonymkode: 20f88...64d

• Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

Knall! :) er så mye godt man kan lage bare ved å se på hva man faktisk har hjemme! Jeg er sikker på at jeg har kylling for en uke bare fordi jeg fryser ned fileter jeg får til overs :P pålegg har jeg også masse av, spiser ikke brød så her går det i knekkebrød. Ikke spiser jeg ris/pasta heller så blir mye grønt på tallerkenen min :) på Coop hvor jeg bor har de en egen plass i kjøledisken hvor de legger ting som prises ned på grunn av dato. Den er jeg alltid innom, å stort sett er det en del fisk der :P skal sette meg ned i morgen å planlegge uken så får jeg se om jeg klarer å holde meg til planen 😁 

Ts (skjønner ikke hvorfor jeg trykket på anonym på hi) 

Skrevet

Bønner og linser er greit å ha. Spirer du dem, er det enda bedre.

Anonymkode: 3b782...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...