Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen menneskerett å ha tv. Har du ikke råd, har du ikke råd. Jeg har råd til TV. Jeg har ikke råd til bil. Derfor har jeg TV, men ikke bil. Det betyr ikke at det er umoralsk dyrt å ha bil.

Anonymkode: 4cf31...cbb

Argumentet ditt retter seg ikke mot det underliggende problemet. Nemlig at en statskanal har vokst seg kunstig stor på folkets penger. Om jeg kaster TVen min så vil NRK-lisensen fortsatt være på rundt 3000, og det er absolutt ingen grunn til at NRK skal kunne kreve inn så mye penger. Det er ingen grunn til at NRK skal ha 3-4 forskjellige tv-kanaler og 11 forskjellige radiokanaler, spesielt ikke i dagens verden hvor man har tilgang til all info med bare noen få tastetrykk.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å få mer penger inn til nrk og en måte å få pengene inn på slik at bråket rundt lisenspenger tar slutt fra misfornøyde velgere. Altså en Frp/Høyre stuntsak. 

Anonymkode: 6cc97...35f

Bra du følger med på nyhetene iaffal.... Så feil som du tar ser du vel kanskje aldri på nrk?

Anonymkode: fb812...980

Skrevet
10 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Noen link som bekrefter dette, eller kan jeg avvise påstanden med samme argumentasjon som det du fremlegger?

Hvis du har fulgt med på nyheter den siste uken eller så ville du ha sett at et omtrent samlet storting (bortsett fra FRP) ønsker å innføre nrk-avgiften over skatteseddelen og i tillegg gi statsstøtte til TV2, slik at ingen slipper unna, enten du har tv eller ikke.

• Liker 2
Skrevet

Har NRK lisensen kommet nå?!? Jeg har ikke fått den i posten, så jeg lurer derfor. Har noen av dere andre fått den?

Anonymkode: f1e57...1c6

Gjest 2Bhonest
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har fulgt med på nyheter den siste uken eller så ville du ha sett at et omtrent samlet storting (bortsett fra FRP) ønsker å innføre nrk-avgiften over skatteseddelen og i tillegg gi statsstøtte til TV2, slik at ingen slipper unna, enten du har tv eller ikke.

Et samlet storting, unntatt FrP, ber stortinget å se på lisensordningen og revurdere den..... Enda langt frem til at alle med inntekt her i landet må finansiere NRK. Tror du ikke en slikt avgift ville ramme en hel del uskyldige??

Skrevet (endret)
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er hele poenget! 

Hva i all verden er formålet med å ikke ta lisensen gjennom skatt?

Anonymkode: df80c...fd1

Beklager, tolket det helt motsatt.

:Hehe:

Endret av Lutetium 71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...