Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis en mann aviser en dame fordi hun er feit blir det ramaskrik/! Men hvis en dame avviser en mann pga. han ikke er høy nok virker som om det er greit det. Da er mer holdning fra venninner: "Bra at du avviste han der. Herregud, han er jo tross alt 4 cm under gjennomsnittet!" Hva i alle dager er dette slags tankegang? Er man feit er det i 99 av 100 tilfeller sin egen feil. Mangel på trening/søvn, samt dårlig kosthold. Det blir desto verre om man er mann på 178 cm og finner ut at han skal mirakuløst vokse 5 cm over natta. 

Det er greit at man ikke er tiltrukket av alle, men at enkelte damer sidestiller vekt og høyde blir for dumt. Det er to ting som på ingen måte kan sammenlignes, ettersom den ene er justerbar, mens den andre ikke kan gjøres noe med.

Det kan hende jeg og kompiser har truffet på feil damer, men det finnes mange som er ganske kalde angående dette punktet.

Anonymkode: 05853...69c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er biologisk betinget. Menn skal helst være høye og damer skal ha smal midje og brede hofter.

Men heldigvis er det folk som ser forbi dette nå.. Finnes jo veldig små jenter også. Og drar du til sydligere strøk er jo 178 cm mer normalhøyde for menn..

Anonymkode: bfcb0...95c

Skrevet

Kvinner er altfor sensitive hva angår vekt og utseendet. De fleste eier ikke selvironi heller. Er mange kvinner som slenger med leppa om menns utseende (høyde, vekt, hårløshet), men de takler dårlig å få noe i retur. Eksdama til en kompis hadde fått høre av en mannlig bekjent på en fest at hun var litt rund, men at han likevel syntes at hun var pen. Det brant seg fast, gitt. Hun snakket om dette i flere år etterpå. Ja, ja.

Anonymkode: 5c51a...802

• Liker 1
Skrevet

Jeg har i løpet av mitt førtiårige liv ALDRI vært borti damer som konsekvent avviser menn pga høyde. Sier ikke at det ikke finnes, men jeg har sett nok av lave menn med damer, også damer høyere enn seg, til å vite at det går HELT fint an.

• Liker 6
Skrevet

Jeg er beinhard når det kommer til høyde på menn. Elsker høye, sterke menn, liker ikke lave eller pinglete menn. 

Er likevel nærtagen når det kommer til kommentarer om min egen kropp og utseende. 

Er jo ingen motsetning i det. Jeg liker det jeg liker, men slenger ikke dritt i trynet på menn som er lave. Jeg blir bare ikke kjæresten deres. Ønsker derfor heller ikke kommentarer fra menn som ikke liker meg som går på hva som er feil med mitt utseende.  

Er lov å ha preferanser. Men er ikke lov å være slem. ;)

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis en dame avviser en mann pga. han ikke er høy nok virker som om det er greit det. Da er mer holdning fra venninner: "Bra at du avviste han der. Herregud, han er jo tross alt 4 cm under gjennomsnittet!" 

Det blir desto verre om man er mann på 178 cm og finner ut at han skal mirakuløst vokse 5 cm over natta.

Det høres ut som en ekstremt spesiell krets av venninner. Som 34-årig kvinne har jeg hvert fall aldri hørt at noen dumper noen fordi de er "4 cm lavere enn snittet".

Og gjennomsnittsmannen i Norge er vel 179 cm? Gjennomsnittsmannen har både partner og barn så en mann på 178 cm er ikke singel pga høyden hvert fall.

Er nok med høyden hos menn som med vekt hos kvinner. En skikkelig kort mann kan ikke forvente napp hos så mange kvinner, på samme måte som en skikkelig tykk dame ikke kan forvente napp hos så mange menn.

Anonymkode: e0da1...749

• Liker 2
Skrevet

Vil gjøre det jeg kan for minst mulig sjanse til å få lave barn. Derfor velger jeg bort lave menn.

Anonymkode: 238e7...7e7

Skrevet
6 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Jeg er beinhard når det kommer til høyde på menn. Elsker høye, sterke menn, liker ikke lave eller pinglete menn. 

Er likevel nærtagen når det kommer til kommentarer om min egen kropp og utseende. 

Er jo ingen motsetning i det. Jeg liker det jeg liker, men slenger ikke dritt i trynet på menn som er lave. Jeg blir bare ikke kjæresten deres. Ønsker derfor heller ikke kommentarer fra menn som ikke liker meg som går på hva som er feil med mitt utseende.  

Er lov å ha preferanser. Men er ikke lov å være slem. ;)

Bare ikke klag om du ikke har sjans på høye, sterke, flotte menn dersom du selv er helt gjennomsnittlig. Så lenge man plukker fra sin egen hylle så blir man sjelden såra/bitter og skuffa gang på gang.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil gjøre det jeg kan for minst mulig sjanse til å få lave barn. Derfor velger jeg bort lave menn.

Anonymkode: 238e7...7e7

Flere som burde ha tenkt slik med tanke på vekt og kroppsfasong også. Hvem vil ha feite unger? Slank = Gode gener.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flere som burde ha tenkt slik med tanke på vekt og kroppsfasong også. Hvem vil ha feite unger? Slank = Gode gener.

Slank er ikke nødvendigvis gode gener, men tegn på en aktiv og sunn livsstil. Har en fyr på jobben som vasser i damer. Han er 168 cm høy, kjempetrent og aktiv. Smarte damer vet at her blir det aktive og glade unger med pågangsmot og herlige turer i skog og mark 😁 hjelper ikke med en mann på 190 hvis han trives best foran PS4 med hånda i potetgullposen.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slank er ikke nødvendigvis gode gener, men tegn på en aktiv og sunn livsstil. Har en fyr på jobben som vasser i damer. Han er 168 cm høy, kjempetrent og aktiv. Smarte damer vet at her blir det aktive og glade unger med pågangsmot og herlige turer i skog og mark 😁 hjelper ikke med en mann på 190 hvis han trives best foran PS4 med hånda i potetgullposen.

Slank betyr ikke nødvendigvis aktiv og sunn livsstil. Har flere eksempler som motsier akkurat det.

Anonymkode: 33ad2...fab

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en mann aviser en dame fordi hun er feit blir det ramaskrik/! Men hvis en dame avviser en mann pga. han ikke er høy nok virker som om det er greit det. Da er mer holdning fra venninner: "Bra at du avviste han der. Herregud, han er jo tross alt 4 cm under gjennomsnittet!" Hva i alle dager er dette slags tankegang? Er man feit er det i 99 av 100 tilfeller sin egen feil. Mangel på trening/søvn, samt dårlig kosthold. Det blir desto verre om man er mann på 178 cm og finner ut at han skal mirakuløst vokse 5 cm over natta. 

Det er greit at man ikke er tiltrukket av alle, men at enkelte damer sidestiller vekt og høyde blir for dumt. Det er to ting som på ingen måte kan sammenlignes, ettersom den ene er justerbar, mens den andre ikke kan gjøres noe med.

Det kan hende jeg og kompiser har truffet på feil damer, men det finnes mange som er ganske kalde angående dette punktet.

Du må være player og slu ...høyden har ingenting å si. Hvilken stein har du levd under? 

Jeg er rundt 190cm og 100kg ca ..damer har aldri sett 2 ganger på meg...men så er jeg ikke en player og gir dem ingen grunn til det heller. 

Anonymkode: 0c79b...fce

Skrevet

Jeg har små pupper, har ikke hofter og en bitteliten rumpe. Mao ser jeg ikke ut som det "alle" menn fantaserer og drømmer om. Det vil alltid være noen som ikke vil vurdere meg engang fordi jeg ikke ser ut slik de ønsker. På samme måte vil det være slik at jeg kan finne på å ikke ville date en fyr hvis han er 5 cm lavere enn meg, fordi jeg rett og slett ikke tenner på det. Sånn er livet. Vi har alle våre utfordringer. Ingen er perfekte og ingen har et utseende som tiltaler alle mennesker på kloden. Og godt er det. Noe for enhver smak ;)

Anonymkode: 12d22...1c2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...