AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 Jeg skal selge leiligheten min i Oslo og fikk nettopp vite av min megler at kollegaen hans skal selge naboleiligheten. Denne leil skal legges ut for salg nå snart og har budrunde 10 dager etter det. Megler anbefalte oss å legge ut vår leil på finn.no samme dag som naboleil har budrunde. Han mener at vi vil få de kjøperne som ikke vant budrunden siden disse får en second chance. Hva synes deres om dette? hva er deres tanker rundt positive og negative sider ved å gjøre det slik? Budrunde på vår leil blir uka før påske, burde det være bekykringsverdig? Takker for svar! Anonymkode: c5a2e...3da
ekkoet Skrevet 19. februar 2016 #2 Skrevet 19. februar 2016 Ikke noe fasitsvar her, men i teorien om det er 2 helt like leiligheter vil kjøperen som er villig til å betale mest kjøpe den første. Kjøperen som kommer på 2.plass i forrige budrunde vil da være beste kandidaten til å kjøpe den neste. Man kan gjøre det enkelt og hanke inn 2.plassen fra naboens budrune og si at han får kjøpe din for det den andre gikk for.
stan Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 Det er mange usikre faktorer her. Men det gir jo alle parter et sammenligningsgrunnlag. Så kommer det jo an på hvor attraktive leilighetene er og hvor ofte tilsvarende er til salgs. Det dere kan håpe på er en intens budrunde for den første leiligheten, da settes jo forventingene høyt.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 TS her. Det jeg vet er at disse leil er nesten aldri til salgs. Har ikke sett mange siden vi kjøpte for 5 år siden - tror det har vært 1-2 til salgs siden da. Det er vel 8 leil totalt. Dette er småleil med en egen "miniterasse" og egen inngang i Oslo. Jeg har ikke noe særlig info om den andre leil, så det blir spennende å se tilstanden på den. Vår leil har hatt litt oppussing som vi har utført selv (bad+kjøkken). Veldig vanaskelig å spå åssen dette kommer til å gå for alt kan skje, jeg er enig. Vil det være dumt å legge ut leil min for salg noen dager FØR budrunde på den andre da? Skaper litt mer dilemma for kjøpere da. Anonymkode: c5a2e...3da
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Det jeg vet er at disse leil er nesten aldri til salgs. Har ikke sett mange siden vi kjøpte for 5 år siden - tror det har vært 1-2 til salgs siden da. Det er vel 8 leil totalt. Dette er småleil med en egen "miniterasse" og egen inngang i Oslo. Jeg har ikke noe særlig info om den andre leil, så det blir spennende å se tilstanden på den. Vår leil har hatt litt oppussing som vi har utført selv (bad+kjøkken). Veldig vanaskelig å spå åssen dette kommer til å gå for alt kan skje, jeg er enig. Vil det være dumt å legge ut leil min for salg noen dager FØR budrunde på den andre da? Skaper litt mer dilemma for kjøpere da. Anonymkode: c5a2e...3da med mindre din er mye bedre en naboens ville de nok føre til lavere pris. Anonymkode: 912e7...535
Whoops Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 Jeg er ikke sikker på at det vil føre til lavere pris til den "mist attraktive" leiligheten (smaken er som baken). Jeg tror heller at folk kanskje gir seg litt tidligere i budrunden på den som starter først og fyker oppover raskt i starten og tenker de heller kan kjøpe den andre til en lavere pris. Dermed er de kanskje litt desperate og villige til å gå litt høyere om det går så langt. Det er jo "siste" sjanse til å bo akkurat der akkurat nå. Men det viktigste er kanskje at begge selgerene får gleden av at man får flere på visning kanskje? Slev om de annonseres på samme sted går jo ryktene på folkemunne også. Og når de får vite at det er enda en når de kommer på visningen, så titter de nok på den også. Ingen fasitsvar, men jeg tror slett ikke det er feil det megleren din sier. 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 Enkelt! Dropp megler og selg selv. Når den identiske leiligheten blir solgt, vil du vite nøyaktig hvor mye din leilighet er verdt. Er du litt sleip drar du på visningen og tar et raskt bilde av lista over interessenter og tar din egen ringerunde etter at budrunden til naboleiligheten er ferdig.. Bruk de 70.000 kronene du sparer på noe fint Anonymkode: 516da...5cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå