AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 Trenger tips og råd fra dere! For et par år tilbake jobbet jeg for en arbeidsgiver som egentlig er veldig relevant for videre karriere. Jeg jobbet der i ett år. Problemet er at jeg er usikker på om jeg vil føre dette opp på CV'en. Dette er fordi jeg kom skeis ut med h*n som ansatte meg og som var min kontaktperson. For å oppsummere kort hvorfor, så synes jeg/og flere at hun var dårlig i jobben hun gjorde, hun sa i fra seg alt ansvar (og skjøv det over på andre) der hun burde innrømt sine feil, hun baksnakket medarbeidere/mine kolleger/inkl. meg, og var etter min mening rett og slett ikke skikket til den jobben hun hadde. Det var mange nøkkelkvalifikasjoner som manglet, om jeg kan si det sånn. Hva gjør jeg? Skal jeg la være å skrive opp denne arbeidserfaringen på cven min i frykt for at jeg må oppgi henne som referanse? Noen der ute med samme erfaring? Anonymkode: 70b13...613 1
RompeRusk Skrevet 19. februar 2016 #2 Skrevet 19. februar 2016 Hva med å skrive opp en medarbeider som referanse? Får du spm om hvorfor kan du argumentere med at du har jobbet mer sammen med (og ikke bare under) den aktuelle personen 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trenger tips og råd fra dere! For et par år tilbake jobbet jeg for en arbeidsgiver som egentlig er veldig relevant for videre karriere. Jeg jobbet der i ett år. Problemet er at jeg er usikker på om jeg vil føre dette opp på CV'en. Dette er fordi jeg kom skeis ut med h*n som ansatte meg og som var min kontaktperson. For å oppsummere kort hvorfor, så synes jeg/og flere at hun var dårlig i jobben hun gjorde, hun sa i fra seg alt ansvar (og skjøv det over på andre) der hun burde innrømt sine feil, hun baksnakket medarbeidere/mine kolleger/inkl. meg, og var etter min mening rett og slett ikke skikket til den jobben hun hadde. Det var mange nøkkelkvalifikasjoner som manglet, om jeg kan si det sånn. Hva gjør jeg? Skal jeg la være å skrive opp denne arbeidserfaringen på cven min i frykt for at jeg må oppgi henne som referanse? Noen der ute med samme erfaring? Anonymkode: 70b13...613 Pft, den der taklet du på feil måte. Anonymkode: 3f577...453
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør jeg? Skal jeg la være å skrive opp denne arbeidserfaringen på cven min i frykt for at jeg må oppgi henne som referanse? Noen der ute med samme erfaring? Nå vet jeg ikke hvor mange arbeidsgivere du har hatt i ettertid, men det vanlige er vel å oppgi de to siste man har jobbet for som referanse? Saelvfølgelig skal du ha med all arbeidserfaring på cv, det er jo bare dumt å utelate noe. Men man oppgir jo ikke alle man har jobbet for som referanser. Anonymkode: 27a08...bcd 3
baebae Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 10 minutter siden, RompeRusk skrev: Hva med å skrive opp en medarbeider som referanse? Får du spm om hvorfor kan du argumentere med at du har jobbet mer sammen med (og ikke bare under) den aktuelle personen Det går jo kanskje, er dette lov?
baebae Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pft, den der taklet du på feil måte. Anonymkode: 3f577...453 Ok!
Cessa74 Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 Sett det opp uten referanse. Hvis de etterspør referanse fra denne arbeidsplassen, så vær ærlig og si at du dessverre kom i en konflikt med vedkommende og at deette kan påvirke hvordan denne personen snakker om deg. Evnt bruk en annen person fra arbeidsplassen. Ikke nødvendigvis negativt at man tidligere har hatt en konflikt, så lenge man kort kan redegjøre for hvorfor denne konflikten oppsto -og at du presiserer at du overhode ikke er en person som havner i konflikter og referere til dette på hvilken som helst av de andre arbeidsplassene.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 Et øyeblikk siden, baebae skrev: Det går jo kanskje, er dette lov? Selvsagt er det det. Dessuten kan du velge å skrive «oppgis ved forespørsel» og heller ha et par referanser klare hvis du kommer på intervju. Anonymkode: 27a08...bcd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå vet jeg ikke hvor mange arbeidsgivere du har hatt i ettertid, men det vanlige er vel å oppgi de to siste man har jobbet for som referanse? Saelvfølgelig skal du ha med all arbeidserfaring på cv, det er jo bare dumt å utelate noe. Men man oppgir jo ikke alle man har jobbet for som referanser. Anonymkode: 27a08...bcd Jeg har hatt tre faste stillinger, men dette er nok kanskje den mest relevante, noe som er synd. Jeg kan jo eventuelt oppgi de to andre som referanse, men vet ikke helt hva jeg skal si dersom de ønsker referanse fra denne stillingen. Anonymkode: 70b13...613
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pft, den der taklet du på feil måte. Anonymkode: 3f577...453 Det kan du ikke vite ut fra så tynt grunnlag. Anonymkode: 0e918...eb0 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #11 Skrevet 19. februar 2016 2 minutter siden, Cessa74 skrev: Sett det opp uten referanse. Hvis de etterspør referanse fra denne arbeidsplassen, så vær ærlig og si at du dessverre kom i en konflikt med vedkommende og at deette kan påvirke hvordan denne personen snakker om deg. Evnt bruk en annen person fra arbeidsplassen. Ikke nødvendigvis negativt at man tidligere har hatt en konflikt, så lenge man kort kan redegjøre for hvorfor denne konflikten oppsto -og at du presiserer at du overhode ikke er en person som havner i konflikter og referere til dette på hvilken som helst av de andre arbeidsplassene. Takk, dette var nyttig informasjon. Jeg føler jeg har mitt på det rene i denne konflikten, siden dette handlet om flere medarbeidere. Baksnakking av arbeidsgiver er stygt uansett, og jeg klarte ikke stå midt i det uten å si noe om det. TS Anonymkode: 70b13...613 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #12 Skrevet 19. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt er det det. Dessuten kan du velge å skrive «oppgis ved forespørsel» og heller ha et par referanser klare hvis du kommer på intervju. Anonymkode: 27a08...bcd Ja, det er dette som foreløpig er planen min. Takk for godt tips! Anonymkode: 70b13...613
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #13 Skrevet 19. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt tre faste stillinger, men dette er nok kanskje den mest relevante, noe som er synd. Jeg kan jo eventuelt oppgi de to andre som referanse, men vet ikke helt hva jeg skal si dersom de ønsker referanse fra denne stillingen. Det vanlige er at man selv velger hvem man oppgir som referanse og det er mest vanlig å oppgi de to siste arbeidsgiverne, eventuelt kolleger i disse jobbene. Men selvsagt kan du oppgi hvem som helst om du har noen som du vil bruke som referanse. Husk at du må klarere med referansene dine før du går på intervju om de kan ringe dem. For øvrig er det helt vanlig å ikke oppgi referansene direkte i cv-en, men heller gi dem hvis man kommer til intervju. Anonymkode: 27a08...bcd
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #14 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt tre faste stillinger, men dette er nok kanskje den mest relevante, noe som er synd. Jeg kan jo eventuelt oppgi de to andre som referanse, men vet ikke helt hva jeg skal si dersom de ønsker referanse fra denne stillingen. Anonymkode: 70b13...613 Hva med noen av de andre som jobbet der som referanse? Det trenger ikke alltid være leder, særlig ikke når du har ref fra leder hos to andre arbeidsgivere Anonymkode: 0e918...eb0
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #15 Skrevet 19. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk, dette var nyttig informasjon. Jeg føler jeg har mitt på det rene i denne konflikten, siden dette handlet om flere medarbeidere. Baksnakking av arbeidsgiver er stygt uansett, og jeg klarte ikke stå midt i det uten å si noe om det. TS Anonymkode: 70b13...613 Nei, ikke nødvendigvis. Arbeidsgivere kan gjøre/si alt de vil, de kan være renspikkede psykopater. Anonymkode: 3f577...453
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #16 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva med noen av de andre som jobbet der som referanse? Det trenger ikke alltid være leder, særlig ikke når du har ref fra leder hos to andre arbeidsgivere Nå har jeg søkt og fått ganske mange jobber i mitt voksne liv, aldri har jeg opplevd at en intervjuer har krevd eller forventet mer enn to referanser. Jeg har kun to ganger opplevd at begge referansene faktisk ble ringt. Anonymkode: 27a08...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #17 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg søkt og fått ganske mange jobber i mitt voksne liv, aldri har jeg opplevd at en intervjuer har krevd eller forventet mer enn to referanser. Jeg har kun to ganger opplevd at begge referansene faktisk ble ringt. Anonymkode: 27a08...bcd Da er dette virkelig ikke ett problem for deg, er det vel?.. Anonymkode: 3f577...453
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #18 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da er dette virkelig ikke ett problem for deg, er det vel?.. Hæ??? TS har to referanser allerede, det er ingen spesiell grunn til å føre opp en tredje, især når de to hun har er de to siste arbeidsgiverne. Det er svært få jobber man trenger mer enn to referanser til. Anonymkode: 27a08...bcd 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #19 Skrevet 19. februar 2016 Jeg visste jo at det ville komme noen negative svar her, men det gjør ingenting. Takk for de gode rådene dere andre gir! Jeg ønsket ikke å jobbe i et dårlig arbeidsmiljø, og ikke under en leder som skaper så dårlig stemning. Flott (eller synd) at noen av dere tåler dette, men sånn er dessverre ikke jeg. Ts Anonymkode: 70b13...613
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #20 Skrevet 19. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg visste jo at det ville komme noen negative svar her, men det gjør ingenting. Takk for de gode rådene dere andre gir! Jeg ønsket ikke å jobbe i et dårlig arbeidsmiljø, og ikke under en leder som skaper så dårlig stemning. Flott (eller synd) at noen av dere tåler dette, men sånn er dessverre ikke jeg. Ts Anonymkode: 70b13...613 Og for å underbygge meg selv: denne arbeidsplassen har også fått en del kritikk i media det siste året. Det har vært turbulent. Det ville jeg selvsagt ikke sagt til en evt ny arbeidsgiver, men jeg sier det for at dere kritikere der ute kanskje kan forstå at jeg ikke er en dramatisk person som kun ønsker konflikt på arbeidsplassen og som slutter med en gang ting ikke går min vei. Anonymkode: 70b13...613
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå