AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #1 Del Skrevet 19. februar 2016 Kusinen min og jeg er i utgangspunktet nokså nære. Vi er på samme alder og bor i nærheten av hverandre. Hun har, etter lang tid som singel, fått ny kjæreste som hun er hodestups forelsket i. La oss kalle ham Are. Etter at de to ble sammen er det tre forskjellige personer (som ikke kjenner hverandre) som har tatt kontakt med meg og advart mot Are. Først ringte min far, som jobber sammen med en tidligere kollega av Are, når han hørte de to hadde blitt sammen. Min far fortalte at kollegaen hadde sagt at Are tidligere hadde vært involvert i en voldsepisode på jobben. I tillegg hadde han etter hvert blitt sagt opp, grunnet skoft og forsentkomminger. Så tok en far til et barn i barnehagen hvor mitt barn går kontakt. Han har tidligere leid ut leilighet til Are. Han fortalte at de hadde hørt konstant krangling fra leiligheten han hadde leid, og at Are alltid var for sen med å betale husleie. Etter hvert hadde det kommet frem at Are hadde blitt "tvunget ut på leiemarkedet igjen" fordi huset hans var blitt tvangssolgt, Are ser altså ut til å ha svært liten kontroll over egen økonomi. Siden var det ei venninne som har jobbet sammen med Ares ekskone som tok kontakt. Hun fortalte at så vidt hun visste hadde det vært et stygt brudd mellom Are og ekskona, som blant annet hadde involvert utroskap fra Ares side. Jeg kjenner ikke Are noe godt personlig, men har hilst på ham og snakket litt med ham når han har kommet til oss sammen med min kusine, eller de to og jeg og min mann har gått ut sammen. Jeg har ikke fått noe negativt intrykk av ham selv, men blir skremt av at så mange har negative ting å si om ham. Spesielt bekymret blir jeg fordi jeg ikke har fått høre tingene om ham fordi jeg selv har lett etter informasjon, men andre har tydeligvis ansett det som nødvendig å prøve å advare min kusine om ham via meg (siden de ikke kjenner henne. Min far har ikke lenger med min kusine å gjøre etter at mine foreldre ble skilt for mange år siden, så det er jo heller ikke naturlig for ham å ta kontakt med min kusine direkte). Hva skal jeg gjøre? Skal jeg fortelle henne hva jeg har fått høre? De to har blitt sammen for så kort tid siden at jeg tenker at det ikke er sikkert hun vet om disse tingene. Voldsbruk, oppsigelse, utroskap og tvangssalg av bolig er vel heller ikke noe man forteller frivillig til noen man nettopp har blitt kjæreste med? Jeg syns hun burde vite, men er samtidig redd for å ødelegge vårt forhold. Jeg vet jo heller ikke om alt jeg har hørt er sant, men jeg vil anta at det er troverdig informasjon siden det kommer fra tre vidt forskjellige hold, der ingen av dem har noe å vinne på å advare mot Are. Hva ville du gjort? Anonymkode: dddfe...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
icom Skrevet 19. februar 2016 #2 Del Skrevet 19. februar 2016 men hvorfor er det ingen som sier noe direkte til hun her? Rart at alle kommer til deg/din familie, og ikke til hun. Du kan jo heller spørre hun pent.. om hvor god hun kjenner Are. Ikke nødvendigvis fortelle hva du selv har hørt. Kan være hun er klarover alt det her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #3 Del Skrevet 19. februar 2016 Når "la oss kalle......" dukker opp, orker jeg ikke å lese lenger. Anonymkode: fc24a...ffd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrimaDonna_ Skrevet 19. februar 2016 #4 Del Skrevet 19. februar 2016 Snu situasjonen. Hadde du ønsket at kusina di skulle sagt i fra til deg? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #5 Del Skrevet 19. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når "la oss kalle......" dukker opp, orker jeg ikke å lese lenger. Anonymkode: fc24a...ffd Men å kommentere orker du da! 👏🏼👏🏼👏🏼 Anonymkode: 9dfae...142 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #6 Del Skrevet 19. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når "la oss kalle......" dukker opp, orker jeg ikke å lese lenger. Anonymkode: fc24a...ffd Nei vel. Jeg tenkte å anonymisere litt. Hadde jeg skrevet et navn som f.eks "Hartvig" så er det jo temmelig gjenkjennelig. Jeg prøvde å fortelle at navnet er oppdiktet, men det burde jeg kanskje droppet. Jeg har imidlertid sett tråder der de ekte navnene er brukt (og personer har blitt gjenkjent), så jeg ville gjøre det tydelig at jeg endret navn. Beklager at det irriterer deg. Anonymkode: dddfe...272 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #7 Del Skrevet 19. februar 2016 5 minutter siden, icom skrev: men hvorfor er det ingen som sier noe direkte til hun her? Rart at alle kommer til deg/din familie, og ikke til hun. Du kan jo heller spørre hun pent.. om hvor god hun kjenner Are. Ikke nødvendigvis fortelle hva du selv har hørt. Kan være hun er klarover alt det her. Min far har ikke hatt kontakt med min kusine på 15 år, og føler det blir rart å plutselig ta kontakt for å si at han har hørt ting om Are. Min venninne kjenner jo heller ikke min kusine, så de ser vel på det som mer naturlig å si det til meg, som er nærmest henne? Jeg hadde syns det var veldig merkelig selv om noen som for meg var fremmede tok kontakt og advarte meg mot kjæresten min. Anonymkode: dddfe...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #8 Del Skrevet 19. februar 2016 Ja, jeg synes du skal nevne det. Ikke på en måte som at du advarer henne eller annen måte du oppfordrer henne til å gå fra han, siden den informasjonen du kommer med er jo ikke noe du selv har erfart, men at du har fått høre via den og den personen om en voldelig hendelse som involverer kjæresten hennes samt økonomisk uansvarlighet. Så er det hun som får bestemme hva hun vil gjøre med den informasjonen. Selv ville jeg ha vært veldig takknemlig for å få slik informasjon om noen jeg hadde tenkt å ta det videre med, så innlegget mitt er nok basert på det. Jeg innrømmer også at jeg antakeligvis hadde kuttet det ut når så mange har så negativt å si om han, og om så alvorlige hendelser. Anonymkode: 422d6...8f1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #9 Del Skrevet 19. februar 2016 24 minutter siden, PrimaDonna_ skrev: Snu situasjonen. Hadde du ønsket at kusina di skulle sagt i fra til deg? Jeg personlig ville gjerne fått vite det ja. Jeg føler det gå galt enten jeg velger å si noe eller ikke. Sier jeg noe kan hun føle at jeg (og de som har sagt det til meg) prøver å ødelegge for dem, og at jeg blander meg inn i ting jeg ikke har noe med. Sier jeg ingen ting, og forholdet deres ryker, risikerer jeg at hun blir syndebukk fordi jeg ikke advarte henne. TS Anonymkode: dddfe...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrimaDonna_ Skrevet 19. februar 2016 #10 Del Skrevet 19. februar 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg personlig ville gjerne fått vite det ja. Jeg føler det gå galt enten jeg velger å si noe eller ikke. Sier jeg noe kan hun føle at jeg (og de som har sagt det til meg) prøver å ødelegge for dem, og at jeg blander meg inn i ting jeg ikke har noe med. Sier jeg ingen ting, og forholdet deres ryker, risikerer jeg at hun blir syndebukk fordi jeg ikke advarte henne. TS Anonymkode: dddfe...272 Jeg ville også satt pris på å fått vite dette. Følg magefølelsen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 19. februar 2016 #11 Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg ville sagt det. Det ble litt mye forskjellig her,og hadde det bare vært en ting så hadde det vært annerledes. Men måten du sier det på er viktig da. Regner med at du skjønner det,for du virker ryddig og hensynsfull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 19. februar 2016 #12 Del Skrevet 19. februar 2016 Spesielt det du har hørt gjennom din far syntes jeg du skal fortelle. Selv om jeg ikke ser hvorfor han ikke kan si det selv. Jeg ville nok sagt resten også, men det få du kjenne på selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #13 Del Skrevet 19. februar 2016 Ville du likt at noen spredte tilsvarende rykter om deg? Anonymkode: 7fc8e...66d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herremann Skrevet 19. februar 2016 #14 Del Skrevet 19. februar 2016 si det! denne "bagasjen" er såpass alvorlig at ho bør bli informert om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 19. februar 2016 #15 Del Skrevet 19. februar 2016 Hvorfor sier ingen av de her menneskene noe til den her kusinen din, hvorfor må du være mellommann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titan Skrevet 19. februar 2016 #16 Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg ville nok sagt noe og jeg ville også sagt at vi ikke kan vite om alt er sant, men at det kanskje kan være greit å ha i bakhodet. Det er som regel ingen røyk uten ild når så mange sier negative ting omkring hans lojalitet til alt mulig i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 19. februar 2016 #17 Del Skrevet 19. februar 2016 Alle følte de MÅTTE fortelle alle feilene min samboer hadde gjort tidligere også. Syns de heller burde tenkt på at en person kan endre seg, jeg er ikke hans eks og takler ting på en annen måte. Det ble skikkelig drama, hun-sier-han-sier greier. Jeg hatet det. Jeg følte de dømte meg og at de ville ødelegge for oss. Hvis de bare hadde ventet og sett hvordan det gikk ville de sett at jeg fikk han på bedre tanker. Den dag i dag er han en helt annen. De som snakket før de faktisk ga oss en sjanse angrer seg. Så du sier ingenting om det du vet før hun eventuelt spør deg! Eller hvis hun har problemer med han og kommer for å fortelle deg om det så sier du rolig at du har hørt noe. Men ikke før det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå