Gå til innhold

Billige steder å bo i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg skal begynne studere til høsten og tenker det er lurt å flytte et sted hvor det ikke er altfor dyrt å bo. Mitt problem er at når jeg søker på hybler på finn på de forskjellige stedene jeg vurderer, så kommer det nesten opp helt samme pris...

Jeg finner ingen slags liste over hvor det er billig å bo i Norge. Men jeg forstår naturligvis det er dyrere å bo i storbyer enn på landet. 

Valgene står mellom: Sogndal, Fredrikstad, Molde, Lillehammer, Harstad, Grimstad og Namsos.

Er det noen som kan si sånn ca hvor det vil være billigst å bo og hvor det ville være dyrest? Tusen takk for svar. 

Anonymkode: cfb06...392

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter. Noen som vet? :)

Skrevet

Prisene er kanskje ikke så ulike, men som regel er hyblene større og eventuelt inkluderer mer der boligkostnader generelt er lavere.

Forskjellen i pris er nok mest merkbart den dagen man eventuelt skal kjøpe en bolig.

Skrevet

Ville sjekka prisene på utleie hos samskipnaden på de ulike stedene, vil tro det gir en liten pekepinn på nivået lokalt? De samskipnadene som ikke har egne hybler til utleie, kan ha ordning med å videreformidle privathybler likevel. 

Anonymkode: 6c57e...10a

Skrevet

Harstad, Namsos eller Sogndal er nok billigst. Men hvor vil du egentlig bo? Jeg tenker på reisevei hjem innimellom? Det er dyrt å reise med Widerøe fra Namsos til Trondheim og videre til feks Kristiansand, hvis du er fra Sørlandet. Da ville jeg kanskje valgt Grimstad. Det er langt med buss fra Oslo/Østlandet til Sogndal, og dyrt med fly dit. Har du egen bil? Jeg kjenner studentmiljøene i Sogndal og Harstad, og begge steder er det fint å være student. Men det kommer også litt an på hvilket studie du planlegger?

Anonymkode: d1781...95f

Skrevet

Odda

Anonymkode: f81c4...056

Skrevet
Den 19.2.2016 at 19.37, AnonymBruker skrev:

Harstad, Namsos eller Sogndal er nok billigst. Men hvor vil du egentlig bo? Jeg tenker på reisevei hjem innimellom? Det er dyrt å reise med Widerøe fra Namsos til Trondheim og videre til feks Kristiansand, hvis du er fra Sørlandet. Da ville jeg kanskje valgt Grimstad. Det er langt med buss fra Oslo/Østlandet til Sogndal, og dyrt med fly dit. Har du egen bil? Jeg kjenner studentmiljøene i Sogndal og Harstad, og begge steder er det fint å være student. Men det kommer også litt an på hvilket studie du planlegger?

Anonymkode: d1781...95f

Hei. Takk for svar. Jeg tenker å gå vernepleien og jeg bor i Lier. Jeg vil helst flytte et sted som ikke er alt for langt unna, men syns Sogndal virker som et veldig fint sted å bo med tanke på at det ikke er for stort og naturen. Så det blir nok å ha Sogndal som førstevalg, men får se om jeg kommer inn :-) Harstad virker ikke ille, men det er tross alt 20 timer unna her jeg bor.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...