Gå til innhold

Er det virkelig mulig å legge på seg så mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var 82 kilo på vekta på lørdag, bestemte meg for å skeie ut med potetgull, sjokolade og fastfood pga jeg hadde gått så lenge uten . Var fornøyd over å ha blitt 82 kilo. Spiste litt is og sjokolade på søndag også. Plutselig er jeg blitt 6 kilo tyngre? Jeg lånte flere vekter men de viste det samme. Byttet til og med batteri, men jo, jeg var 6 kilo tyngre! Ble helt fortvila. Fortsatte å slanke meg nå i uka på ca 1000-1200 kcal dagen. 

Gikk på vekta nå og så at jeg enda har 3 kilo igjen til jeg er det samme som jeg var sist lørdag!

Er det virkelig mulig å legge på seg såå mye bare for at jeg skeiet ut lørdag og søndag?

Skulle aldri ha skeiet ut når det ble slik. trodde jo at jeg kom til å gå ned kiloene igjen, at det bare var vann..

Men neida, jeg er nå 85 kilo :grine: Føler at alt er bortkastet, da jeg var 84, 6 kilo da jeg begynte for to mnd siden.

Går altså ikke an å skei ut, ble veldig deprimert av det her, trodde ikke det var mulig, men jo det er det faktisk!!!

Anonymkode: d24df...1a0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble du oppblåst? Spiste du ekstreme store mengder?

Anonymkode: e3fac...a8d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble du oppblåst? Spiste du ekstreme store mengder?

Anonymkode: e3fac...a8d

Spiste et horn med skinke og ost og en hel boks med oreois til frokost. Til middag spiste jeg  en burger med chip. Til kvelds spiste jeg smågodt og en halv pose ostepopp. På søndag spiste jeg kanskje en neve med potetgull og dipp. Og ca en halv boks is. To pizzastykker til kvelds. Det var det, og det gikk jeg opp 6 kilo på. Har slanket meg i 6 dager nå og har enda 3 kilo til jeg er der jeg var. Uff, vil bare gråte, men må jo bare fortsette. Skal IKKE skeie ut lengre

Skrevet

Nei, det er ikke mulig. Det er vel heller det at vekta viste feil i utgangspunktet. Men du har jo ikke akkurat skeiet ut litt heller...

Anonymkode: 2e322...d94

• Liker 9
Gjest Plastic Heart
Skrevet

Du har neppe gått opp 6 kg i fett på grunn av en dags utskeielse. Det er vel heller vannvekt og ikke minst at du spiste store mengder mat. Det går nok nedover igjen skal du se, og for fremtidens utskeielser er det kanskje bedre å moderere seg litt og heller legge inn mindre utskeielser i kostholdet du har fra før, fremfor den berømte smellen? :)

Skrevet

Bare i løpet av en dag vil vekten svinge med 2-3 kg. Det fordi tidligst på morgenen (etter du har tisset), vil du veie minst. På kvelden vil du veie mest, ettersom du har spist flere måltider.
Så alle veiinger bør skje på morgenen etter du har tisset. Selv har jeg prøvd å veie med før og etter tissing, og har gått ned 0.5 kg bare på de 20 sekundene. 

Anonymkode: 54b1a...4cf

Skrevet

Tror ikke du kan ha lagt på deg 6 kg, men hvis man skal ned i vekt så betyr å "skeie ut" å unne seg en bedre middag, kanskje en sjokolade eller litt smågodt og et par never snacks en gang i uka. Fråtser man fra morgen til kveld en dag i uka så vil vinninga gå opp i spinninga.

Anonymkode: 7906b...070

• Liker 11
Skrevet (endret)

Er du sikker på at du veide 82 kilo?

Endret av IglePigle
  • Liker 2
Skrevet

Ja veide meg på lørdagsmorgen uten klær og etter å ha tisset. 82 kilo. Gikk på begge vektene mine, mange ganger. Gikk på samme vektene mandagen og var da 88 kilo. Fikk jo sjokk! Men fortsatte  å slanke meg som før. Gikk i dag og vekten er 85 kilo. Er jo derfor jeg er så sjokkert! Trodde virkelig ikke at jeg kunne gå så mye opp!

Flere som har gjort det og kommet seg ned igjen? Er jo faktisk tyngre nå enn da jeg startet slankekuren! Ikke venter jeg mensen heller!

Skrevet

1000-1200 kcal til dagen?! Hvis man ligger i ro i senga i 24 timer så forbrenner kroppen 1200-1500 kcal. Kroppen din TVIHOLDER på all energi den kan fordi du regelrett sulter deg. Du med dine kg skal ligge på rundt 2000 for å kunne ha en bra forbrenning og samtidig gå ned i vekt. Ikke vær redd for kaloriene - de jobber med deg og ikke mot deg om du spiser rent, sunt og beveger deg! At folk ikke forstår dette er helt utrolig!

Anonymkode: 6b6f7...603

• Liker 12
Skrevet (endret)

Mesteparten av vekten er sikkert vann. Sukker og salt gjør at du holder på en del vann. Jeg har tidligere drevet med kampsport og i det miljøet er det er ikke uvanlig at vekten kan svinge 4-5 kg pga vann, glykogenlager og innhold i tarmen. 

Du får et mye mer korrekt bilde av vekten ved å veie deg en gang annen hver uke enn ved å måle forandringer fra dag til dag.

Med det sagt så er det mildt sagt ulurt å fråtse i burgere, ostepop og is hele helgen dersom målet er varig vektnedgang. 

Som brukeren over meg nevner så er det også lurt å ha et mer jevn kaloriinntak ila. uken. Det er sunnere og i tillegg unngår du å gå på en smell når helgen kommer.

Endret av studerende
  • Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiste et horn med skinke og ost og en hel boks med oreois til frokost. Til middag spiste jeg  en burger med chip. Til kvelds spiste jeg smågodt og en halv pose ostepopp. På søndag spiste jeg kanskje en neve med potetgull og dipp. Og ca en halv boks is. To pizzastykker til kvelds. Det var det

Dette er ikke å skeie litt ut, det er fråtsing.

Anonymkode: 8845b...5d6

• Liker 12
Gjest -Tricia-
Skrevet

1 kg reell vektøkning = at man får i seg 7000 flere kalorier enn man forbrenner.

Har du gått opp 6 kg så betyr det at du har trykt innpå 7000 kalorier * 6 = 42000 kalorier og det er ikke fysisk mulig på så kort tid.

Dette er nok vannvekt (+ evt sykluspåvirkning), selv om 6 kg var noe voldsomt. Jeg pleier å gå opp ca 2 kg etter en utskeielse, men det er vekke igjen etter 2-3 dager. Spiser jeg langsomme karbohydrater som grovt brød og havegryn merker jeg ikke noe på vekta, men skeier jeg ut med raske karbohydrater som sjokolade "legger jeg på meg" vann altså, fordi karbohydrater binder vann. Det er smart å ikke veie seg rett etter en helg, men heller veie seg på f.eks torsdag (før helga og ny utskeielse) :lur:

Skrevet

Det er vann!! Slapp av. Man skal ikke veie seg etter utskeielser ;) 

fortsett som før, men ikke juks 2 dager! Hold deg t 1:) skjedd meg også!! 

Skrevet
6 minutter siden, studerende skrev:

Mesteparten av vekten er sikkert vann. Sukker og salt gjør at du holder på en del vann. Jeg har tidligere drevet med kampsport og i det miljøet er det er ikke uvanlig at vekten kan svinge 4-5 kg pga vann, glykogenlager og innhold i tarmen. 

Du får et mye mer korrekt bilde av vekten ved å veie deg en gang annen hver uke enn ved å måle forandringer fra dag til dag.

Med det sagt så er det mildt sagt ulurt å fråtse i burgere, ostepop og is hele helgen dersom målet er varig vektnedgang. 

Vel, det kan man fint gjøre:) jeg kan det og mange andre. Men da må det bli den ene dagen.

Skrevet

Husk at en bit smågodt inneholder i snitt 40 kalorier. 

Anonymkode: 7906b...070

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke å skeie litt ut, det er fråtsing.

Anonymkode: 8845b...5d6

De fleste gjør dette en gang i uken. Men hun har nok samlet mye vann. Fråtsing blir det om man gjør det hver dag. 

Skrevet
2 minutter siden, lenaxena skrev:

Vel, det kan man fint gjøre:) jeg kan det og mange andre. Men da må det bli den ene dagen.

Mulig jeg utrykte meg litt uklart, jeg mente ikke at man ikke kan fråtse i blant selv om man ønsker vektreduksjon. En spisedag i blant er selvfølgelig helt normalt og kan være bra for psyken, men som du sier så må det da bli den ene dagen :)

Skrevet
3 minutter siden, lenaxena skrev:

De fleste gjør dette en gang i uken. Men hun har nok samlet mye vann. Fråtsing blir det om man gjør det hver dag. 

Du kan ikke mene at de fleste spiser de mengdene der en gang i uken!? En boks is til frokost!? 

Jeg er enig i at det der er fråtsing, ikke en liten utskeielse. 

Når det er sagt, man går ikke opp 6 kilo på så kort tid, her er det nok mye vann i kroppen (ikke rart, med så stort inntak av usunn mat) og sikkert også sykluspåvirkning. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...