Gå til innhold

Mac-hjelp - se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kjører førstehjelp under diskverktøy står det bl.a. "Fant av volumet macintosh HD er ødelagt og må repareres". deretter trykker jeg på "ferdig". Har en ett år gammel mac book air med El Capitan. 

Jeg lurer på om det da blir reparert av seg selv, eller om jeg må utføre noen andre handlinger for å reparere det? Og hvordan gjør jeg det?

Håper noen kan hjelpe meg! :)

Anonymkode: 0b166...368

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finnes det ingen datanerder på KG???

:kaklehone:

Anonymkode: 0b166...368

Skrevet

Har lite erfaring med OSX selv, men har hørt at HFS+ filsystemet som brukes i OSX er ikke helt solid. hvis det fortsatt er aktuelt fant jeg følgende instruksjoner for å reparere partisjonen etter å ha googlet litt. ser ut som du må starte fra Mac`ens recovery partisjon for å kunne reparere OSX sin hovedpartisjon. instruksjonene her ser ut til å være for mountain lion, men burde virke likt på el capitan.

• Restart the Mac into Recovery Mode by holding down the Command R keys prior to the startup chime.
  • If a message pops up asking which language to use, select it and Continue.
  • Choose Disk Utility at the bottom of the list. Continue.
  • Now you're running a copy of Disk Utility like you did before, but not on the Macintosh HD Lion volume. You will notice that the Repair Disk button is enabled. So do that on both the device (xxx.xx GB APPLE HDD xxxxx) and the Macintosh HD volume under it. It WILL say that errors were found.
  • Run it again, until no errors are found. Congratulations, corruption has been solved.
  • Can and should Repair Disk Permissions while we're here.... Will take awhile. Only needs to be done once.
  • Quit, Restart (check the menu) and enjoy a corruption-free Mac.

kilde: https://discussions.apple.com/thread/3965025?tstart=0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...